• sunzhine

Banta med mig!

Daaling- Instämmer helt o hållet med det din bästa vän sa om att du rannsakar förhållandet. Hoppas det känns bättre om ett tag o du, va stakr, stå emot godiset, ta ett äpple med kanel på istället, mumms!!!

Själv har jag haft fullt upp hela dan, började med 30 min aerobics o 5 min magövning, sen har jag plockat ut ALLT ur min 8 åriga dotters rum då vi ska köpa ny säng o möblera om. Nu ikväll har jag plockat ner hela hennes säng ( var en halvloftsäng med skåp, lådor o bord under), sen burit ner alla delar i förrådet. Blev svettigt o ränna upp o ner då vi har tre våningar i vårt radhus! Så tror allt jag fått dagens träning trots att jag inte kommit ut på promenad!
    På jobbet bjöds det på tårta då en kollega fyller år, men tänka sig, jag stod över!

• sunzhine

Skönt att ni pratade ut igår daaling o starkt att stå emot pizza! Kämpa på det kommer lösa sig.

Idag började jag dagen med ett pass på gymmet, 30 min intensiv crosstrainer o 30 min styrka, sen åkte jag till jobbet o åt frukost o fick mig en 35 min promenad oxå Matmässigt en bra dag oxå, bacon o ägg till lunch o ikväll ska jag göra köttfärssås med wok grönsaker till mig o fullkorn makaroner till övriga.

Imorgon blir det oxå träning innan jobbet, skönt o göra det på morgonen så man har det gjort!

• sunzhine

Värst vad ni skrivit härinne idag, kul! O va bra ni har kämpat allihop!!!

Började dan på gymmet idag oxå, glömde ställa kl. men dottern väckte mig så blev bara 15 min sen så men lite stress hann jag ta mig ner. Blev 25 min kondition o 35 min styrka, så nu har jag lite träningsvärk i armarna .

På jobbet blev det dock ingen promenad då det regnade .

• sunzhine

o så dödade man tråden

Just syndat med en saltakatten klubba, men det va gott o jag e depp så det hjälpte bra :)

• sunzhine

Har tyvärr oxå haft en ganska dålig vecka, är nere i nån deppsvacka. Men har i allafall tränat 3 gånger o promenerat som jag ska men maten hade ju kunnat va bättre! men men nya tag imorgon då ska jag minsann ta tag i vikten o gå ner till nästa måndag. Får väls e vad vågen står på men ett + tror jag tyvärr på...

• sunzhine

Var ett tag sen jag var härinne nu, har haft en rejäl svacka men nu e jag back on track :)

Kullaberg- vet faktiskt inte alls vad det kan bero på att du inte går ner nånting, du får väl i dig tillräckligt med kalorier? Äter du för få så ställer ju kroppen in sig på svält?

Ikväll ska vi på fest hos nån på sambons jobb, men jag ska bara äta grönt o kött o sen nåt glas vin... Dagen består av storstädning o promenad med treåringen.

Hoppas helgen går bra för er tjejer!

• sunzhine

Började denna dag med 30 min styrka innan jobbet, igår blev det 20 min kondis o 30 min styrka så imorgon är det vilodag från gymmet- är ledig imorgon så blir en promenad med treåringen i vagnen. Men på torsdag morgon blir det gymmet igen . Känns ganska segt här med, ganska svullen om magen, men tror det beror på tråkmens som närmar sig!

Vad ni är duktiga allihop o va försiktig nu i förkylningstider!!

• sunzhine

oj oj oj döda tråden eller vad

• sunzhine

Jag började dan med 45 min motionscykling idag, blev inget gym idag hade mer o syssla med hemma innan jag ska till jobbet om en stund. Men har varit på gymmet 3 dar denna vecka så jag e ganska nöjd. Har väl slarvats lite, går in i nån depp period nu när jag har massa kvällar på jobbet, trivs inte alls o jobba kväll men va ska man göra???

• sunzhine

Hej tjejer! Nu behöver jag massa pepp. Har slarvat o haft en svacka ett tag nu, har dock inte gått upp nåt i vikt men inte heller ner.
    Mår så dåigt av mitt arbete, mycket hot och våld och dessutom arbetstider som jag inte alls trivs med (kvällar och hälger samt nätter). Söker med lykta efter ett nytt jobb men det finns inte o kan ju itne säga upp mig för ett jobb är ett jobb.
    Har i allafall bestämt mig för att fokusera på min viktnedgång nu och måltiderna och träningen ska bli bättre. Vad hjälper det mig att vräka i mig massa onyttigheter o bli ännu mer missnöjd? Är ju bättre att jag äter rätt, rör mig o mår bra fysiskt. Då kanske jag även börjar må bättre psykiskt!

Jaha blev ett ego inlägg men behövde skriva av mig.
    Ser att det är fler än mig som har en svacka just nu, kämpa på tjejer.

Nu ska jag snart gå ut på en långpromenad med dottern, hoppas hon vill sitta i barnvagnen så jag kan dra på tempot lite...

• sunzhine

Tack hondendär, det känns himla bra just nu, har ju bara gått endag men ändå Har idag varit på en långpromenad på 1 timme med en treåring i vagn o släpa på Måste ju gett nåt,,,
    Ätit himla bra idag oxå så jag e nöjd o känner mig på G o ska verkligen kämpa nu.

dandelionkid, bra kämpat, duktigt av dig!!!

• sunzhine

Hej tjejer!
    Kul o kommain o läsaa om lite ny energi, den sprider sig även hit

Behöver tips, har en jour på fredag o vill ha nått gott att trösta mig med när jag sitter ensam på jobbet hela natten o längtar hem till min säng och älsklingen! Vill juitne äta nåt onyttigt så nåt nyttigt gott alternativ?!?!?

• sunzhine

Mmm... köpte clementiner/satsumas/mandariner, eller vad vi nu kallar dem :), i affären idag o gu va jag har längtat efter dem o himlans goda var de så nu vet jag hur jag ska överleva min
    helg på jobbet :) Blir nog lite morotsstavar oxå ...

Ja hur hamnade jag här? Efter min andra graviditet har jag aldrig riktigt kommit i form... första graviditeten så bara rasade kilona av mig på en vecka men här siter jag nu tre år efter min andra gravitet. Sen får jag ryck, går er fem kilo o efter ett par månader är jag uppe igen. Men nu jäklar ska mina 75 kilo minska till nånstans mellan 65-70... Är 175 cm lång.

Det är min enda lediga dag idag så jag tänkte gå till lekparken o sen en långpromenad med minstingen men så vaknar jag till en grå, regning o trist dag. Blev en sväng på stan o inhandla höstkläder som behövs till barnen istället . Får nog ta en sväng på motionscykeln ikväll tror jag!

Välkomna alla nya, kul med lite ny energi!

• sunzhine

Härligt med en ny vecka så man kan ta nya tag, har kört lite styrka hemma idag. I eftermiddag ska jag o sambon styra i trädgården tror jag.

Imorgon blir det powerwalk på förmiddan i sen cykla till o från jobbet... Synd bara att det blivit så kallt ute, mycket skönare o åka bil än o cykla

• sunzhine
    Superstarfia skrev 2009-10-06 07:58:42 följande:
    1 gång i veckan.. å på 4 veckor hade det försvinnit 13 cm i midjan.. :)
    Jättedukigt, gu va kul med stora förändringar! Hur har du lyckats???

Själv hann jag med 20 min pwerwalk mellan dagislämning och personalmöte idag. Imorgon ska jag äntligen pallra mig ner till gymet o köra ett pass innan jobbet. Sen ett dygn på jobbet igen så ska åka förbi ICA o köpa massa goda clementiner o mummsa på i min ensamhet på kvällen

Har hittat min drömklänning o pratat med de på Millybridal så jag kan få den omgjord som jag vill. Så mitt mål nu är att kunna beställa klänningen i början av februari nästa år Måste ner nu, peppad som tusan!

Kämpa på tjejer
  • sunzhine

oj, 2 timmar varje dag. Önskar jag hann med o träna så mycket varje dag. men det går inte när barnen inte får va på dagis o så när jag inte jobbar... Skulle va gutt o kunna göra det.

Sitter på jobbet nu o mummsar clementiner. Imorgon ska jag ta en powerwalk på min rast här på jobbet, ska bli skönt. Bra med lite gratismotion...

• sunzhine

Hej tjejer!

Lördag förmiddag o jag sitter o njuter av en god frukost ( lite sent men mycket gott ). Ute är det bara 5 grader idag, så jag började min morgon med en 30 min aerobicspass o sen lite styrka på det. Kanske blir en promenad senare men ska fixa lite med dottern som ska på barnkalas i eftermiddag.

Ikväll kanske ett par vänner kommer över o äter middag o ser fotboll, lär bli en cider eller två då Men det kan jag unna mig idag känner jag.

Hur går det föer er andra? Trevlig helg o kämpa på

• sunzhine

det blev 2 cider, 1 grogg o 1 glas vin igår Va ju trots allt en sur fotbollsmatch som jag tittade på o behövde uppmuntran haha

Idag har jag varit iväg på IKEA med en kompis, va duktig o handlade bara för 300 kr När hände det senast??? så ikväll får det bli lite styrka, regnar ute o e allmänt gråtrist väder.

Känns som jag har en förkylning på G i kroppen Vill inte bli sjuk nu, don´t like it...

Hur har helgen gått för er andra?

• sunzhine

Fy bubblan vad kallt det e o jag har ingen ordentlig jacka, blir ju att man drarsig för att gå ut o gå tyvärr, vet ju att jag inte får tänka så men det blir ju tyvärr lätt det tänket. Jag körde däremot ett aerobics pass i morsepå 30 min, alltid nåt Imorgon blir det lite styrka innan jobbet.

Nu ska jag snart ställa mig o laga lite fisk, mumms!

• sunzhine

jättebra superstarfia. Tränar du på gym? Äter du GI eller vanligt?

Svar på tråden Banta med mig!