-
Lajsan - hoppas det inte är något för jobbigt som händer runt omkring dig just nu. Vi finns här om du vill lasta av dig!Lajsan skrev 2009-08-25 20:00:43 följande:Blev ingen bra dag i dag, hade planerat att ta en timmes promenad efter jobbet men jag la mej med huvudvärk igår kväll och vakna med huvudvärk i morse och har känt mej helt kass i dag, det är lite annat som händer runt om kring just nu som tar alla krafter... så jag gick och la mej när jag kom hem från jobbet vid fem och gick upp för en halvtimma sen.
-
Du har har inte alls förstört vår bantar-tråd. Det är ju vårt liv/leverne som oftast är anledningen till att vi hamnar i en sån situation att vi går upp i vikt. Låter som att du har det jättetufft just nu. Det är alltid lätt att falla dit kring mat när man är trött, sliten och orolig. I alla fall för mig. Jag är en klassisk tröstätare. Självklart blir det svårt för dig att starta ditt "nya" liv när allt är så här. Ha inte för höga krav. Beröm dig själv om du lyckas stå emot frestelsen att äta något osunt, istället för att klanka ner på dig själv när du inte lyckats stå emot frestelsen. Vi har alla dåliga dagar, men en dålig dag betyder inte att allt är förstört. Det finns kanske inte så mycket av problemen runt omkring dig som du kan påverka eller styra över, men kom då ihåg att det är DU som bestämmer vad som slinker in i munnen. Det kan du faktiskt påverka och styra och den känslan av kontroll kan ibland vara skön när allt annat i ens liv känns maktlöst. Vi hejar på dig. Ge inte upp. After rain comes sunshineLajsan skrev 2009-08-25 21:33:20 följande:Tack... var ska jag börja... blev uppsagd i april efter 9 år på företagat och skulle gjort min sista arb dag förra veckan men har vik året ut för en som är mammaledig, vantrivs och har ingen motivation att gå till jobbet när man vet att man inte ska vara där så länge till, letar jobb men hittar inte så mycket, sökte en ky-utb i våras som jag blev reserv på och får reda på denna veckan om det händer något, kom i reservgrupp 2 så det låter inte så positivt, har gått och väntat på detta sen i maj när jag var på intervju. Fick reda på i lördags att mamma ska flytta från pappa, hon verkar jätteledsen och så ska man försöka stötta henne, grejen är att jag har ingen kontakt med min pappa (lång historia om gammalt som hänt) så jag är aldrig där, bara träffar mamma i bland. Kommer bli en jobbig period innan hon fått flyttat. Haft det struligt mellan min man och mej, vi gifte oss för ett år sen men detta året har varit det sämsta under alla dom 9 år vi varit ihop, mycket beror på att vi jobbar på samma ställe och vantrivs, jobbar skift, dålig ledning mm. Men vi har pratat om det nu och är medvetna om problemet.Känns som om det är mycket på en gång just nu, och så skulle jag då börja mitt "nya" liv i går, suck.Så förstörde jag denna bantar tråd...
-
positiva resultat: jag har varit jätteduktig med mitt Allevo program. Lever på deras pulvershakes, bars och smoothies. Känns som att byxorna sitter lite lösare.
För mig blir det däremot inte mycket motion just nu, men jag ska se till att uppfylla kravet för veckans kollektiva träning med en 45 minuters promenad någon gång under veckan. -
Ja, jag började i måndags så det känns helt underbart att byxorna känns lite lösare. Hoppas på att bli inspirerad av denna "pulver vecka" och sedan kunna fortsätta i goda banor med bra mat och motion.
-
Jag är i precis samma situation... är 29 och kunde för 1 år sedan äta GI och rasade 5 kilo på 6 veckor, men nu går det jättesegt! GI funkar inte ens denna gång. Jag har kört pulvershakes till frukost och middag denna vecka och börjar känna lite i byxorna, men det går trögt. Jag tror inte att du gör något fel, det är bara att det tar längre tid innan kroppen fattar att du gjort en kostomställning. Jag hoppas på att när kroppen fattat det så ska det börja visa sig på vågen och med måttbandet... Ge inte upp! Kämpa på! Om inget hänt på 1-1,5 månader så får vi snickra ihop en ny plan.kullaberg skrev 2009-08-28 08:20:10 följande:Tjejer, idag är jag lika frustrerad som förra veckan och veckan innan dess och veckan innan dess... ja ni fattar... Jag har nu ätit pulver till lunch i 1,5 veckor, tränade bra förra veckan, denna veckan har jobbet tyvärr gjort så jag inte har hunnit men jag har iaf gått åtminstone 30 min varje dag. Oftast på morgonen. Visst har jag "syndat" lite i veckan med nån affärslunch men har ändå försökt tänka på vad jag äter och inte stoppa i mig allt för mycket. MEN, jag har inte gått ner ett gram denna vecka! Ingenting. Och inte har jag minskat midjemåttet heller... Jag blir så frustrerad... Vad gör jag för fel??? Jag menar, för bara nåt år sen räckte det med att jag slutade äta onyttigt så gick jag ner de kilo jag gått upp under en period när jag åt onyttigt. Men det verkar inte funka nu. Verkar som jag behöver minst en timmes motion om dagen samt snålt med matintag för att lyckas gå ner. Kan det förändras så radikalt på så kort tid. Jag vet ju att man har svårare att gå ner när man blir äldre, och jag märkte stor skillnad när jag blev runt 28, innan behövde jag inte ens tänka på vad jag åt. Men nu är jag 31 år och så stor skillnad bör det väl inte vara bara på ett år äldre i denna åldern??? Åå, det är så jobbigt när man tycker att man gör rätt men inget händer... Sorry, lite långt, men behövde "gnälla av mig"...
-
tinapigall skrev 2009-08-28 15:21:27 följande:Hej!Jag är helt ny på detta forum, för jag trodde väl aldrig min sambo skulle fråga... men nu så till våren ska vi förlova oss.. Jo jag vet man ska väl inte planera in det så långt i förväg men nu blev det så som en extra morot för mig att gå klart min trista utbildning. Till saken! Jag väger 76 kg och det beror på att sköldkörteln slutade fungera och då går ämnesomsättningen på sparlåga. Har gått upp 20 kg på drygt ett år, så det är inte kul! nu vill jag så gärna gå ner igen, har ju nästan normala hormonvärden nu, med medicineringen, så jag borde ju kunna banta! Har för vana att gå en liten promenad varje dag, men måste nog öka på. Och äta nyttigare! Skulle vara underbart att komma i en fin brudklänning så småning om!! Lycka till ni allihopa!
Välkommen! Jag har också fel på min sköldkörtel och äter Levaxin. Gick också hastigt upp i vikt och försöker nu kämpa mig tillbaka. Inte lätt, och det känns orättvist när man ser sina kompisar som kan äta hur mycket som helst, men men det är bara att lära sig att leva med det. Självklart ska vi försöka fixa så att du går ner i vikt innan våren! -
Hej! Helgen har varit bra hittills (söndagar brukar vara svårast för mig så vi får se vad jag skriver imorgon...). Jag har inte kört några shakes i helgen utan ätit som vanligt, men lyckats hålla mig borta från godis Festade däremot både i fredags och igår, gick på McDonalds kl 5 imorse, så det sätter nog lite spår, men jag hade en så himla rolig kväll så struntsamma! Det viktigaste är att jag idag börjar försöka komma in i bra mönster igen. Måste gå min 45 minuters promenad för den kollektiva träningen och det känns bra att jag måste tvinga ut mig själv. Lycka till med er söndag tjejer!sunzhine skrev 2009-08-29 23:38:14 följande:Igår hade jag en så otroligt bra dag, började med 50 min på gymmet innan frukost, sen cykla till o från jobbet samt en 45 min promenad på jobbet (konaon med gratis motion!). Åt o drack bra hela dan trots barnkalas med kakor o glass m.m.Sen blev det lördag, åkte på marknad o sen gårsfest på kvällen så jag har druckit cider vilket är alldeles för sött egentligen o ätit potatissallad ( så himla god dessväre...) och en bir choklad kaka slank ner... Så ett snesteg Känns trist för det är ju vägning på måndag...Imorgon ska jag köra 60 min aerobics o planera nästa veckas motion...Hur går det för er andra tjejer nu i helgen?
-
Mamsellen på smällen! Wow, vad du har varit duktig omed maten och aktiv förra veckan! Bra jobbat! Fortsätt så så ska du se att du snart är ute och provar brudklänningar
-
Måndagsrapport från veckan och vår kollektiva träning!
En 45 minuters promenad: Avklarad
Övrig motion: Börjat bli något mer rörlig med foten så har gått mer denna vecka.
Vikt: -0,7 kg
Total viktnedgång hittills: -3,1 kg
Mat: Kört Allevo shakes 1-2 ggr/dag under vardagarna. Ätit vanliga portioner under helgen, men avstått från socker.
Hur har det gått för er övriga? -
Nu går vi in i september imorgon så det är dags att öka kraven för den kollektiva träningen. Vad sägs om följande varje vecka:
1. En 45 minuters promenad
2. 30 minuters styrka eller någon form av svettig konditionsträning