• Daaling

Banta med mig!

Lajsan skrev 2009-08-31 20:52:42 följande:
    Då var det måndag igen, en vecka har gått i "det nya livet" nästan hela förra veckan tyckte jag gick bra, ersatte 2 måltider om dan med naturdiet, fast jag åt grönsaker och frukt till för att bli mätt, minst 30 min promenad varje dag, men var på skaldjurskryss i lördags och åt säkert 2 kg kräftor, men höll mej till avtalat 2 glas vitt vin. Tycker man borde få lite resultat på en sådan vecka, men min kropp är helt konstig, vägde mej i onsdags då var det -1.5 sen efter 3 timmar var det -0.5. Jag pendlar så mycket i vikt beroende på dag och tid, vad kan det bero på? Efter en vecka rätt bra skött i mina ögon med tanke på att jag åt godis och kakor varje dag förut så visar i dag vågen lika mycket som förra måndagen
    Lajsan! Jag tycker att du är jätteduktig. Väg dig inte flera gånger per dag. Man kan pendla 3 kg på en dag beroende på vad man äter/dricker, om man går på toa m.m. Vikten kan vara samlat vatten också. Självklart har det blivit en skillnad inuti din kropp om du inte ätit kakor och godis som du brukar. Det tar bara lite tid innan det börjar synas på utsidan. För mig tog det ca 3-4 veckor innan något började hända på vågen, men nu verkar det som om jag börjat gå ner ca 0,5 kg i veckan. Om du lyckas ha tålamod lovar jag dig att det kommer ge resultat. Så fortsätt hålla dig borta från kakor och godis, promenera och kör din naturdiet. Heja heja
  • Daaling

Vad duktiga ni är tjejer! Bra jobbat med -2 kg mamsellen på smällen. Själv har jag haft en deppig dag fick helt plötsligt panik kring detta med att gifta sig! Jag älskar min m2b så obeskrivligt mycket, men ibland har vi svårt att prata med varandra. Jag är en sån som vill prata länge, djupt och älta saker och vrida fram och tillbaka medan han gärna vill ha korta snack. Och plötsligt fick jag PANIK när jag satt på jobbet. Kan jag leva med honom resten av mitt liv???? Jag har andra i min omgivning som jag har djupa diskussioner. Bara för att jag och m2b inte har det betyder det att vårt förhållande inte är djupt?

Tänk, jag har fått kalla fötter!!! Trodde jag aldrig skulle hända. Min bästa vän sa i telefon att hon tycker det är sunt att få det. Det betyder att man verkligen rannsakar förhållandet och alla de år man haft tillsammans samt ser allvaret i giftermål. Men jag är ju nyförlovad och ska flyta på moln som alla ni andra nyförlovade.

Tänk om det inte funkar? Tänk om det blir skilsmässa? Tänk om vi får barn och inte kan vara överens om uppfostran? Tänk om vi inte kommer vara överens kring våra fortsatta karriärutvecklingar? Tänk om vi inser att vi inte har något gemensamt efter att vi fått barn och de inte längre bor hemma? Tänk om tänk om tänk om!!!!!????? Det här måste va en overklig mardröm! Vad händer?

Vi har så mycket underbart tillsammans, men plötsligt tänker jag bara på allt det som jag önskar vore annorlunda i vår relation. Allt det som varit problem. Allt det som skrämmer mig. Plötsligt är jag rädd för att jag älskar honom mer. Att jag ger mer av mig själv än han gör rent känslomässigt.

Alltså tjejer, förlåt mig, men jag måste bara skriva av mig och denna tråd tycker jag har varit öppen och accepterande...När jag är så här deppig börjar jag även tänka på godis och annat skräp att fylla mig med för att slippa min ångest, men jag lovar er att jag inte ska göra det. Vore dock tacksam för lite feedback kring det jag skrivit

• Daaling

Vad duktig du va som stod över popcorn suget igår. Det kan vara stolt! Jag klarade kvällen bra. När min m2b kom hem hade vi ett långt snack som var jättejobbigt med mycket oro och tårar, men det var ett bra prat. Det slutade med att vi stod och kramades och att han sa att vi klarar detta bara vi vill och att jag svarade att vår kärlek klarar allt Känns bättre idag. Är fortfarande lite orolig, men känner att trots att vi inte har samma "sätt" att prata så pratar vi och det är ju det som gjorde att gårdagen löste sig så bra. Jag får helt enkelt lära mig att leva med att han aldrig kommer vara lika djup, ältig och pratig som jag, men vi har ju så mycket annat.

Jag tycker att jag lyckades stå emot mitt sug efter att trösta mig med mat rätt så bra. Eftersom vi satt och pratade så länge orkade vi inte laga mat sen och vi var så emotionellt utmattade så det blev pizza för min m2b. Jag funderade ett tag på att också köpa pizza, men lyckades beställa en avokadosallad (åt däremot upp allt pizzabröd som man får med) men det måste ju ha varit bättre än pizza i allafall så jag känner mig stolt

Tack Kullaberg och Sunzine för era tankar och ert stöd. Det betyder mycket. Kämpa på med mat och träning! =kram=

kullaberg skrev 2009-09-02 08:01:19 följande:
    Daaling >> Inga konstigheter i ditt tänkande. Håller också med din bästa kompis, helt klart sunt att rannsaka sitt förhållande. Och det är klart att ingen är perfekt. Därför tror jag att man får såna tankar som du får från och till. Speciellt när ett bröllop närmar sig. Men du älskar din kille. Och det är det som är huvudsaken. Garantier för vad som kommer hända i livet kan vi aldrig få, någonsin, oavsett om man varit ihop i 2 år eller 22 år... Så det är bara att acceptera att man nog alltid kommer att tänka TÄNK OM??? någon gång i förhållandet. Det tror jag iaf och jag har själv tänkt tanken. MEN, jag älskar min kära blivande make så mycket så jag är säker på att problem som dyker upp längs vårt långa liv tillsammans tacklar vi av efter hand. Och det tror jag du och din blivande också kommer göra. Kalla fötter är bara naturligt! Lycka till och jag hoppas att du klarade dig från suget som ju så ofta kommer smyganden när man är deppig... Och självklart får man skriva av sig här! Själv stod jag över suget igår när sambon satt och smaskade på popcorn till filmen vi såg igår.. *stolt*
  • Daaling

Kullaberg, menade skriva DU kan var stolt. Inte det.

• Daaling

Hej Philippine! Välkommen! Haka gärna på vår kollektiva träning om du vill. Vi ökar kraven för varje månad.

September = en 45 minuters promenad + 30 minuters styrketräning eller svettig konditionsträning per vecka.

Lycka till med dina kilon. Här peppar vi varandra varje dag

• Daaling
    sarasarasara skrev 2009-09-02 19:52:48 följande:
    Jag har ätit allevo i två dagar nu, men min mage är alldeles uppsvälld av all vätska. KOmmer det gå över, eller ska det vara så? Jag ser ju tjockare ut än vanligt!
    Jag äter allevo 1-2 gånger per dag istället för vanlig mat. Har inte blivit svullen av det. Däremot har jag ätit frukt för första gången på ca 4 veckor idag och min mage blev en ballong!
  • Daaling

Min mage brukar bli som minst uppblåst när jag äter mer åt GI hållet, men jag vet inte om det är bra att köra om man har känslig mage?

• Daaling
    dandelionkid skrev 2009-09-03 12:32:33 följande:
    Äntligen! Efter mycket kämpade lyckades jag iaf gå ner ett kg. Det låter som pyttelite men har man kämpat i fyra veckor med både rökning och vikt så är man glad för det lilla ;)Höll på med GI förut men verkade inte riktigt funka med ämnesomsättningen (som har med sluta röka att göra?) så gick över till kaloriräkning istället. Så på fyra dagar har jag lyckats med 1 kg. Woho! Och jag måste säga att jag är grymt peppade av alla er här inne som kämpar och stöttar varandra. Fortsätt med det! :D
    Bra jobbat dandelionkid! 1 kg är ju 1 kg och det tycker jag är mycket och jättebra!
  • Daaling
    Emmox skrev 2009-09-02 21:17:41 följande:
    ÅÅ.. ett bra tag sen jag var här inne... =) Jag har varit ute och gått varje dag innan frukost. Så det har inte varit några problem... inte med med ck heller. Har nog gått ner en tre kilo.. Ska köpa träningskort snart, så då blir det in dit och träna häcken av mig.Daaling - jag förstår dig precis. Nu kanske det låter konstigt att jag skriver detta på en tråd som faktiskt handlar om bröllop, men jag ska aldrig gifta mig... Det är inte min stil. Jag är här främst i syfte att få prata av mig om viktproblem. Det finns inte särskilt bra sidor om det annat än typ här... Nå, åter till dig, Daaling: jag tror många rannsakar på detta vis. Det gör jag med min sambo men varje gång jag funderar på de mindre bra sidorna så försöker jag tänka på de bästa. Men, men det är svår att veta hur framtiden blir... och det är väl tur på ett vis... Det där med djupa diskussioner stämmer bra in på oss: han föredrar kort snack, jag lite längre.. men det är bara så det är.Finns inget facit, men jag säger det som alla andra brukar säga: det löser sig. Den där bröllopsdagen kommer bli en av dina bästa dagar någonsin :) Så fortsätt med dina promenader ;)
    Hej Emmox! Wow, vad duktigt med dina morgonpromenader! Själv har jag gått och blivit dunderförkyld ända ner i luftrören så jag har försökt hålla mig stilla för att undvika lunginflammation...räknar inte med någon viktminskning denna vecka även om maten gått bra på så sätt att jag inte ätit något utöver dagens 3 mål och 2 mellanmål. Tack för dina stöttande ord kring mina kalla fötter (det värmde fötterna
    Allt känns bättre sen jag och min m2b hade vårt snack.
  • Daaling

Den här förkylningen håller på att ta kål på all min viktminskning tror jag kan knappt röra mig utan att börja kallsvettas och så har jag bara lyckats ta Allevo på mornarna. Lunch och middag har varit vanlig mat (tyvärr 2 mackor som måltid vid 3 tillfällen) Fy!!! Och så har en bit mörk choklad med mint smak även slingkit ner... Men jag har i alla fall avstått från att köpa lösgodis. Imorgon blir dock en onyttig dag till frukost och middag så jag får satsa på en kalorifattig lunch och vara duktig på söndag. Lycka till med helgen tjejer!

• Daaling

Ok, kan redan konstatera nu att detta inte varit den bästa mat eller träningsveckan...mest pga min dumma förkylning. Så jag räknar med att ha gått upp lite på vågen imorgon Men jag är såååå tacksam för denna tråd och vår kollektiva träning. Hade det inte varit för den hade jag inte tvingat ut mig själv på den där 45 minuters promenaden idag. Tack för all peppning gällande de kalla fötterna jag fick i tisdags. Ni är så gulliga. Allt känns forfarande lite skört och jag tänker alldeles för mycket, men jag hoppas att det successivt lägger sig. Vi har under helgen överlevt vår förlovningsmiddag med våra föräldrar. Våra familjer är som natt och dag och jag tror inte de egentligen är så jätteförtjusta i varandra, men det gick ganska bra, men vi var nervösa...

Har haft en lugn och skön dag idag. Ska bli spännande att höra hur det gått för er alla imorgon då vi har rapportering! Hoppas det gått bättre för er än vad det har för mig.

• Daaling

Grattis superstarfia!!!! Fantastiskt bra jobbat. Själv har jag inte vågat väga mig eftersom det inte varit en sån bra matvecka. Tror att det skulle visa + och jag orkar inte det just nu med min förkylning och allt som varit. Satsar däremot på nya tag till nästa måndag. Eftersom jag varit förkyld har jag inte kunnat styrketräna något, men jag tog 2 istället för 1 45 minuters promenad, så jag ser det som att jag klarat veckans kollektiva träning. Börjar denna vecka äta vanlig frukost, men fortsätter med Allevo till lunch. Vill göra slut på påsarna. Lycka till denna vecka tjejer!

• Daaling

Vågade till slut ställa mig på vågen idag. +0,9 kg men jag visste att det skulle vara på plus sidan. Aja, nu är jag sporrad att kämpa vidare. Mina fötter har börjat bli bättre nu så idag kunde jag för första gången promenera till pendeltåget på väg till jobbet = 35 min promenad. Kände mig duktig Hoppas det går bra för er alla!

• Daaling

Kullaberg, jag förstår din frustration... Jag vet inte heller vad det kan bero på. Jag har hört att om man vill gå ner och det inte funkar genom vanliga nyttiga måltider så ska man äta 2 mycket små frukostar varje dag, 2 mycket små luncher och 2 mycket små middagar. Med kanske 1 1/2-2 timmars mellanrum. Kanske något som är värt att prova?

• Daaling

Jag skulle tro att de menar en liten frukost kl 7 och 9, liten lunch kl 11 och 13, något litet mellanmål kl 15 och sen middag kl 17 och 19. Prova och se om det funkar!

kullaberg skrev 2009-09-11 12:56:16 följande:
    Intressant! Ja, det kan kanske vara värt att prova. Så man äter alltså frukost typ 7 och 8, lunch vid 12 och sen 13 och sen middag vid 18 och igen vid 19? Ungefär? Mellanmål där emellan också eller det behövs inte?
  • Daaling

Hej på er!

Har inte varit inne på BT på ca 2 veckor. Har haft en riktig depp period med familjeproblem som totalt sugit musten ur mig, men nu börjar jag förhoppningsvis komma på fötter igen. Mat och träning har inte precis gått som tänkt under denna tid, men jag började träna igen igår vilket var skönt och jag har promenerat varje dag så vågen visar fortfarnde -3,5 från min maxvikt, vilket var ungefär där jag var innan. Ska prova klänningar på lördag och har egentligen ingen vidare lust när jag är så ur form, men jag måste börja leta klänning nu.

Många utav er har verkligen varit jätteduktiga! Jag blir så stolt över er! Kämpa på! Och för dem av er som har varit lite deppiga så måste man ju tillåta sig en sån period också. Det är svårt att styra, men kämpa på så gott det går under den tiden. Kram på er

• Daaling

Hej tjejer!

Veckans rapportering för min del:

Vikten står fortfarande still. -3,5 kg sen jag började gå ner.

Har styrketränat 3 gånger förra veckan och promenerat 1 timme varje dag. Skönt att äntligen ha börjat röra på sig. Måste däremot verkligen skärpa mig med min godiskonsumtion. I och med att jag mått mycket dåligt de senaste två veckorna har jag ätit godis i stort sätt varje dag som tröst. Nu måste det bli ndring. Ska till sömmerskan och ta mina mått för min klänning om 1 månad!

• Daaling

Flizz! Välkommen! Åh vilken härlig energi du kommer med You go girl! Jag tillhör en av dem som varit i en svacka som Hondendär skrev om. Nu är jag på väg tillbaka och har kommit igång bra med träningen. Men jag är inte superduktig gällande maten, men jag kämpar på en dag i taget. Skulle vara så glad om jag har gått ner ytterligare 2 kilo tills jag ska till sömmerskan om 6 veckor...Får se hur det går! Lycka till med veckan allihopa!

• Daaling

Tjena tjejer!

Ja, den senaste månaden har varit katastrof för mig, men jag tror att jag börjat bygga upp lite motivation igen. Jag har tänkt ha en godis och snacksfri månad för att få en rivstart. Någon som vill haka på? Jag kommer inte att äta godis, choklad, chips, nötter, glass eller bakverk på en månad. Ska bli intressant att se om det ger något resultat. Jag ska väga och mäta in mig imorgon eftermiddag.

Vad duktiga alla ni andra har varit. Förlåt att jag inte varit så närvarande och peppande, men jag har verkligen mått skit hoppas att allt vänder nu. Ikväll ska jag träffa en personlig tränare som ska visa mig hur jag ska träna för att få den kropp jag vill ha till bröllopet.

Svar på tråden Banta med mig!