• Troll1

är lindome, mölndal och lerum bar att flytta till?

Det beror på vad du har för ekonomi och hur du vill bo. Tycker att Skår (I utkanten av Örgryte) är toppen! Nära sta´n, men lika nära till skog, Delsjön mm. Lugnt och tryggt. Mölndals centrum är inte så bra för barn, ingen mysfaktor alls. Glöm Lindome... Har jobbat där, ett av mina syskon bor där och knepigt nog är det en hel del småkriminalitet och strul i trakten.
    I Munkebäck finns lugnare områden och vid Bagaregården finns det jättefina lght med mysiga gårdar.

• Troll1

Måste ändå säga att jag är lite förvånad...men det beror nog på var i Lindome man bor/är. Det har varit problem med droger i området och en del kriminalitet runt c. Såg en del och hörde när jag jobbade där i flera år. Vi hade smashade rutor ett flertal ggr, till slut fick min chef nog och sålde stället.
    Nä, jag skulle inte vilja flytta dit.

• Troll1
    jojoånick09 skrev 2009-08-03 17:57:08 följande:
    Jag bor närheten av skår i örgryte och här är jättefint! det finns nära till ströv områden som skog i delsjön som skatås...nära till det mesta har man här så som stan som naturen..Mölndal är också fint.. västa frölunda är jag uppväxt men där beror det helt på var man bor.. väljer man kaverös där vi bodde är det toppen,väljer man däremot tynnered så är det värre!där bor min kompis och gud dotter och där vågar man inte gå själv om kvällen..
    Då är vi nog nästan grannar.
Svar på tråden är lindome, mölndal och lerum bar att flytta till?