Inlägg från: grönklänningmedsvartspets |Visa alla inlägg
  • grönklänningmedsvartspets

Coolaste efternamnet;)

Nu är det så att min pojkvän faktiskt heter "Cool" i efternamn. Nej det är inte taget för att det på nåt sätt skulle vara roligt utan hela hans släkt heter det.Det blev antagligen så för att namnet en gång blev nedskrivet fel när hans förfäder flyttade till amerikat:P De antar att familjen hetet nåt i stil med "Kohl" från början.

Hur som helst.. att heta Cool i Sverige är ju nästan töntigt eller? Känns lite skumt att dessutom heta Therese Cool. Så tycker ni jag ska byta till Tess Cool eller ha kvar mitt nuvarande efternamn som är Wettermark? Är ju trots allt lite sugen på att VF säger i slutet " and I now pronounce you husband and whife.*talar till gästerna* May I present to you Mr and Mrs Cool! :D

• Svar på tråden Coolaste efternamnet;)

ska tilläggas att jag inte har kallats Therese av nån de senaste 10 åren typ..när jag bodde i USA var det ju självklart att jag inte presenterade mig som Therese eftersom det inte är så värst många som skulle fatta vad jag hette eller kunna uttala det pga det rullande R:et,, så där var ju Tess givet..men mamma och syskonen o vännerna i Sverige kallar mig ju också Tess.. trist att höra att det låter trashigt :(

visst jag förstår att det kan låta som ett dåligt artistnamn med "Tess Cool" och visst det blir lite mer jämnvikt med fler stavelser.. Som pojkvännen kallas Nick men heter egetligen Nicholas.. och Nicholas Cool flyter ju bra mycket bättre.

tack för åsikterna i alla fall och det blir nog Therese Cool i slutändan verkar det som.

JustMeAndMyLove skrev 2009-08-02 19:07:12 följande:
    Helsnyggt ju! Speciellt som det inte är taget ;)Men det läre va en del busrngningar va? Till din blivande menar jag?Tänker på hon som heter Anna Båth, hon har det inte lätt (låten: "Jag känner en båt")
    aldrig varit nån som busringa faktiskt^^ kan ju vara för att han är relativt ny i telefonboken så det kanske kommer med åren haha^^
Svar på tråden Coolaste efternamnet;)