Syster berättade nyss att de också ska gifta sig
Jag och min sambo har bestämt att vi ska gifta oss nästa sommar, och är i full gång med planeringen.
Nu så fick jag höra av min syster att hon och hennes sambo också ska gifta sig tydligen, hennes m2b hade friat häromdagen.
Och självklart är jag jätteglad över att de ska gifta sig, vad kul för dem!
Men jag kan inte låta bli att känna en liten irritation över det. Var de tvugna att åter igen göra som vi. Tycker det titt som tätt är så att vi bestämmer nåt så är de inte sena med att göra likadant kort därefter. Kunde inte vårt bröllop få ha varit VÅRT just då, måste de nu gifta sig nära inpå?
Och jag känner mig jätteelak som ens tänker så, jag borde ju bara vara glad för hennes skull.
Men bara för att ta ett exempel så skulle vi ha barn och berättade att vi ska ha det, inte många månader efteråt så är hon också gravid. Vilket såklart är kul, men sen när de hade fått höra vad vi hade för namnförslag till kommande tösen fick helt plöstligt inte vi ta Elsa för att de ville minsann ha Ella ifall de fick en tjej, och det var alldeles för likt.
Så av hänsyn till dem valde vi ett annat namn, och nu är ju lilltösen världens underbaraste lilla Greta istället. De fick en kille. Men jag blir bara lite trött på att inte få ha något själv. Det här är vår dag och jag vill liksom inte att någon ska sitta där och överglänsa med att de minsann ska ha det eller det, eller de ska också ha nåt som vi ska ha.
Är jag dum eller har jag rätt i att känna lite irritation? Sa såklart inget annat än ett stort grattis till henne och inget om de här tankarna
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 08:41
Tänkte att jag skriver i ts det jag skrev i tråden.. först så blev jag rätt paff och undrade varför de inte sa nåt när vi ändå pratade och lite orolig för att de ska vilja ha sitt bröllop väldigt tätt inpå vårat och att det då blir "förbud" för att inte bröllopen ska kännas lika.
Nu när jag fått smälta det lite så tror jag inte att det behöver bli så. Jag är jätteglad för deras skull och ska bli kul att prata bröllop med någon som själv också är väldigt insnöad på det för tillfället Tack för alla kommentarer och förståelse över min första känsla, var skönt att få höra att man inte var knäpp som ändå kände lite oro