• Fru hmmmm

Gifta sig på Finland båt??????

Finns de någon här som kan hjälpa mig.....
    Vi har börjat fundera lite om vi inte skulle gifta oss borgerligt, men då kom gubben på de där med finland båtarna. Görs de fortfarande... Alt kan vi nog tänka oss att gifta oss i Stockholm borgerligt sen åka iväg med finlands båten.

Snälla lite tips!!!

• Svar på tråden Gifta sig på Finland båt??????
  • nano86

Vill ni gifta er på båten?

I så fall skulle jag mejla det företaget som äger båten ni är intreserade av. Ska ni "bara" åka efter vigseln så kan ni ju boka in borglig vigsel var som helst i stan, utöver rådhuset förstårs.

• bimadrock

jag såg på tv-programmet färjan och där var det ett par som gifte sig på båten. Så det borde ju då gå fortfarande.

• PennyJenny

Jag tror man måste ordna med egen vigselförrättare, för kaptener har ingen vigselrätt bara genom att de är kaptener som det var förr. Om det ens var så "förr", det kanske bara är en myt.

Men det går säkert att få ordna med en vigsel ombord om man har med egen förrättare. Så då gäller det att hitta någon vigselförrättare som kan tänka sig en kryss. *S*

• Frulle

Fast hoppas ni isf väljer typ Birka Paradise, Dom andra är ju SÅÅ skabbiga!!

• bimadrock

..jag tror att de på Färjan hade en skärgårdspräst. Kanske man kan kolla upp.

• Cape

Jag åkte på SPA-kryssning med Viking Cinderella med mina kollegor för några helger sedan och då var det ett par som hade gift sig på båten. (De rockade loss på dansgolvet framåt småtimmarna)

Ring och kolla med det bolag ni vill åka med så går det säkert att ordna.

Svar på tråden Gifta sig på Finland båt??????