• Flygande taxen

Är det verkligen "vi" eller menar ni "jag"

Har suttit och läst igenom en massa pysseltrådar för att få lite inspiration till den egna bröllopsfesten. La märke till att de allra flesta pratar om vad "vi" ska ha.

T.ex. "VI ska ha diamanter på borden", "VI har valt rosa som färgtema" etc.

Tror faktiskt jag använt mig av termen "vi" själv också.
    Men ärligt talat, i hur många fall är det faktiskt ett "vi" vi pratar om och inte ett "jag"??
    För själv använder jag ju faktiskt helt fel termer när/om jag skriver "vi". Min man kunde inte bry sig mindre om vilka slags bordsdekorationer, tårtkristyrer, dukningar etc. jag väljer. Här är det totalt ointresse som råder.

Är faktiskt era blivande män intresserade av pysslet och pyntet, eller kommer detdär "vi:et" liksom bara med i farten? :)

• Svar på tråden Är det verkligen "vi" eller menar ni "jag"
  • Svanboet

Jag tror att det är så som det är för oss. Min m2b är inte allt för intreserad men han vill ju inte bli utelämnad så jag ger förslag och han ok:ar om man säger så. Därmed har VI bestämt oss för rosa, diamanter och ockelbo Sen finns det givetvis saker som han har starkare åsikter om och då får det bli han som jobbar på saken och jag som ok:ar.

• Mrs Baom

Haha!!:) JAg gjorde det mesta själv till vårt böllop, och visst frågade jag min man om hans åsikter, men i ärlighetens namn var det jag som stod för allt:):)

• Chrisse och Jonas

Min man hade väldiga åsikter på vissa saker och inga alls på vissa men eftersom jag inte visste vilket som var vad fick jag ju visa och fråga om allting så han var nöjd med allt. Sen hjälpte han till med sånt som festprogram och andra papperspyssel.

• Zia 20090618

Min blivande är väl intresserad av allt utom möjligen min klädsel som jag får bestämma själv;) Men sen skulle jag tro att han kommer vara intresserad av nästan allt som rör bröllopet, ja till och med bordsdekorationerna kommer han väl ha sitt finger med i;)

• Zia 20090618

En del saker vill man kanske ha på lite olika sätt men det är ju ändå VÅRT bröllop och VI som gifter oss så jag är glad att han är så "brydd" som han är :)

• missdrak

Här är det det jag som ordnar med allt och en del saker frågar jag om och han tycker mest på axlarna och ja det blir väl bra.

• Ex animo

Jag tror att "vi" blir det kanske bara av farten...ja menar, man är ju 2 som gifter sig =)

Men när det gäller mig och min m2b så är det faktiskt VI. Ibland så mycket att jag blir lite irris ;) Jag har alltid varit den som fixar, trixar å pysslar med allt vad som bara går (jobbar även med exponerig) så det ligger mig varmt om hjärtat.

Min m2b har praktiskt taget fixat festhäfterna helt själv å de kommer bli KANON!!!! Såhär i efterhand så är jag enormt lycklig att jag slapp pilla med dem....(är väldigt mycket jobb att få ihop, som ni vet) Självklart har jag varit med på innehållet, men resten har han egenhändigt fixat =D

Så summan av kardemumman...... vi är absolut VI.

Lycka till därute med alla förberedelser!!!!

• Zia 20090618

Jag har snarare fått restriktioner om att inte bestämma något utan att vi ska komma fram tillsammans om vad vi vill ha:P

• MammaMiaa

Vi bollar med olika idér, mellan varandra.  Man är två som gifter sig. Sen är det kanske lite mer intresse från min sida än hans. På vissa saker.

• Igia

Här är vi faktiskt oxå vi... Jag har mest idéer och så bollar vi och kommer fram till nåt. Har ordnat många fester i mitt liv så idéer det har jag men desto roligare när sambon kommer med idéer.

Sen lägger jag nog mer tid på planeringen och fixandet av saker för att jag har den tiden till skillnad mot sambon. Men bestämmer gör vi tillsammans faktiskt utom mina kläder. De får han inte se

Svar på tråden Är det verkligen "vi" eller menar ni "jag"