Inlägg från: Skogsälvan |Visa alla inlägg
  • Skogsälvan

26 september

Här en till som gifter sig den 26:e.
    Blev hippad i helgen. Tyvärr hade min moster talat om för mig att de skulle komma så jag visste ju att det var på G: Men när de väl kom så hann jag ändå inte riktigt med för de bara rusade in, satte på mig ögonbindel och hörselkåpor och föste in mig i bilen. Hade inte ens hunnit klä mig riktigt, hade bara en munkjacka och mjukisbrallor på mig.

Kul dag i alla fall med lunch, ridning, bastu/dusch, middag och lite party.

• Skogsälvan
    hamish skrev 2009-09-07 16:03:42 följande:
    skogsälvanvad mysigt med en skogstur hoppas de hade plockat ihop lite saker till dej
    *S* jodå...tre par BH:ar, en smutsig och två utan axelband; två par strumpbyxor, ett par för gravida och ett par gamla noppiga; en tyll kjol och typ alla mina skor ...ingen topp.
    Så jag tog syrrans kläder som hon skulle ha och så fick hon låna av vår andra syster .
  • Skogsälvan

I morgon ska vi träffa prästen. Han kommer upp till byn så att han kan kolla in var vi tänkt oss vigseln.
    Det bara måste bli fint väder så vi kan vara ute, eller i alla fall inget regn.

Det har äntligen ordnat sig med folk i köket i alla fall för oss. Vi hade frågat två tjejer om de ville men den ena skulle jobba och den andra sa att hon inte vill vara där själv. Har jagat för att få tag på en till men utan lycka och jag höll på att få spatt. Men nu så har den andra tjejen sagt att hon kan tänka sig att vara där ensam ändå och så ska min moster och mamma hoppa in och hjälpa till när de kan. Hon har dessutom sagt att hon kan tänka sig stå i baren sedan .

Annars så känns det som om det är 1000 saker kvar att göra.

• Skogsälvan

Fler som börjar känna av stressen?

Inte nog med allt som ska göras så har min m2b varit och jagar älg hela veckan så där har det inte blivit mycket till hjälp.

Tur att jag har mamma hon har beställt nästan all alkohol redan, bara bubblet kvar, och är i full gång med matplanerandet. Ska ta med 7 kg älgstek nu när jag åker upp igen som hon ska göra rostbiff av.

• Skogsälvan

Har inte heller någon skjuts från vigseln till festen ordnad ännu. Har lämnat det åt gubben att fixa.

Ölen hämtas i morgon av m2b och mitt och äldste sonens hår ska färgas, min syster kommer och hjälper mig. På dagen ska vi åka och köpa servetter och annat som måste fixas.
    På tisdag ska jag fixa naglarna.

Var förresten och provade klänningen nu i kväll, den blir så fin. Lite medeltida i naturvit siden med öppen trumpetärm som är ihopknytt med orangea band. En cape med huva som är vändbar, naturvit på ena sidan och orange på den andra. Hon har lite sista fix på den innan den är helt klar.

• Skogsälvan

Grattis alla nya fruar!!!

Hoppas ni fick en lika underbar och perfekt dag som vi fick.

Svar på tråden 26 september