• piggelinbride

Bröllopsresa till Aruba, nån som varit där?

I november ska vi åka på bröllopsresa till Aruba. Ska bli såå underbart!!
    Vi har bokat boende på Divi Aruba all inclusive för en vecka.

Är det någon som varit där tidigare eller som också ska dit? Nyfiken på att veta hur det är och vad man inte får missa.
    Är det bra att ha all inclusive eller borde vi stryka det? Känns skönt med all inclusive, men kanske tråkigt??

• Svar på tråden Bröllopsresa till Aruba, nån som varit där?
  • Honey bunny83

Hej jag och min blivande man funderar oxå på Aruba, hoppas vi får några bra tips

• lisastaffan

Vi har också bokat Divi i november! Jag är också lite nyfiken på hur det är, men på bilderna ser det ju lovande ut.
    Har varit på all inclusive på Mallis tidigare och det var helt ok. Tror dock att detta är mycket bättre eftersom det finns en hel del restauranger att välja mellan så det blir nog inte tråkigt.

• Cackis

Aruba har superbra utbud av restauranger från alla kök, så all inclusive just på Aruba är inget måste. Vårt största nöje var nästan att välja ny restaurang varje kväll. Brasilianskt, karibiskt, amerikanskt, italienskt etc.

Vi ville i allafall inte vara bundna vid hotellet även om det var super, bodde på underbara Buciti Beach hotel, granne med Divi.

• piggelinbride

Det var svårt att veta hur man skulle göra, all inclusive eller inte. Svårt att veta utbudet av restauranger.
    Eftersom Divi hade så många restauranger så bestämde vi oss för att ta all inclusive. Då kan man slappa rejält och få allt serverat. Sen kan det kanske hända att vi äter någon annanstans någon kväll.

Vi ska till New York några dagar innan så det känns bra att veta att vi kan shoppa upp alla pengar vi har, då maten redan är betald på Aruba :)

Har hört mycket gott om Bucuti.
    Hoppas att Divi är ok med, även om det inte är lika lyxigt. Ligger ju iaf på samma strand :)

Nåt man inte får missa på Aruba? Eller blir det mest beach hela dagarna? Inte mig emot, men vill bara inte missa nåt.

• Cackis

Ja, stranden är underbar!! Eagle Beach är fantastisk

Klart ni ska slappa och bara ta det lugnt om ni vill. Vi är liiite mer rastlösa Så efter 6 timmar i solstolen kändes det i allafall skönt att ta sig iväg nånstans för middag. I bland åkte vi in till Oranjenstad och åt supergott. Eller så blev det en taxitripp till highrise-området.

Lite inspiration här:
    www.bortabra.se/Blog-1/Aruba-i-bilder.html

www.bortabra.se/Blog-1/Charlie-s-Bar-Arubas-framsta-sevardhet.html

• Emelieca

Vi ska oxå dit i november, två veckor all inclusive på tamarijn(divis grannhotell) Har hört att det är dyyyrt där, så skönt att maten redan är betald och slippa tänka på det, vill ju bara slappa på bröllopsresan=)

• Västindienbröllop

Vi ska också till Aruba, fast i December. Vi ska bo på Tamarijn och ha allinclusive. Sen kan man ju gå ut och äta någon kväll ändå om man känner för det.

Kan ni inte skriva här sen och berätta lite var ni tyckte och komma med lite råd?

Vi ska gifta oss på stranden på Aruba också.. Längtar.

• piggelinbride

Ja om man känner för att äta middag någon annanstans nån kväll så kan man ju göra det?

Någon som hört nåt om skillnaden mellan Divi och Tamarijn?
    Vi har ju bokat Divi, men flera här har bokat Tamarijn...så man blir lite nyfiken på vad som skiljer dem åt.

Kul att vi ändå är så många som ska dit, eller har varit där.

Att gifta sig på stranden kommer ju säkert att bli helt underbart!

• Millanita

Kan man inte åka dit i juli??

• piggelinbride

Jo det kan man. Men det är orkansäsong ca: juli-okt.
    Dock ligger vissa öar, bla. Aruba, under orkanbältet så dit är det rätt säkert att åka året om.

• Millanita
    piggelinbride skrev 2009-09-18 08:30:25 följande:
    Jo det kan man. Men det är orkansäsong ca: juli-okt.Dock ligger vissa öar, bla. Aruba, under orkanbältet så dit är det rätt säkert att åka året om.
    Ohhh läskigt, vågar nog sig inte på det då :-O
  • piggelinbride

Jag tror inte det ska vara så farligt, mest risk för dåligt väder. Men kolla upp det innan, jag kan ha fel. Vissa öar är som sagt säkrare än andra.

• Cackis

Aruba tillhör ABC-öarna och ligger UTANFÖR orkanbältet! Och därmed ett året-runt resmål. Vi var där i slutet av maj och det var helt fantatiskt. Aruba är dessutom inte "väderkänsligt", dvs det är cirka 30 grader och strålande väder året om.

• Millanita

mm okej, ska nog kolla upp det ändå Tack för infon...

Svar på tråden Bröllopsresa till Aruba, nån som varit där?