Inlägg från: Flygande taxen |Visa alla inlägg
  • Flygande taxen

    När ska festen börja? Hjälp!

    I helgen ska jag skriva och fixa inbjudningskorten till vår (hemliga) bröllopsfest. Har allt annat färdigt förutom tiden... måste alltså bestämma mig för NÄR festen ska börja.

    Grejen är den att vi är redan gifta, så jag har ingen vigsel att ta hänsyn till, och lokalen är ju bokad över hela helgen (fre, lö, sö). Har heller ingen särskild inbokad underhållning, såsom uppträdare, liveband el. liknande jag behöver fundera kring.
    Så jag har liksom alldeles för stor valmöjlighet då hela kvällen är öppen! :D (lyxproblem va?)

    Vi blir max 50 pers. och på programmet står förrättsbuffé, varmrättsbuffé, paus med lite sällskapslekar etc. (kanske 1-1½ timme?), tårtbuffé och sen dans och underhållning, vad vi nu hittar på där :)

    Det är ju inte kul ifall festen börjar för tidigt, så att folk hinner få tråkigt om det blir för lite att göra eller dansen börjar för tidigt. Men man vill ju inte heller att det ska köra ihop sig så att dansen börjar alldeles för sent, eller att barnen och de gamla blir för trötta så de åker hem innan tårtan serveras etc.

    Finns det nån som har nåt hum om hur jag ska räkna tidsåtgången för 50 pers som ska in i lokalen, skåla, äta förrätt, ta rök- och kisspaus, äta varmrätt, leka sällskapslekar, äta tårta osv.?
    Har tänkt att sätta festen som barnfri efter senast kl. 22.30, så det betyder att dansen måste komma igång absolut senast kl. 22.00 så barnen hinner vara med och dansa lite också.

    Hjälp, hjälp, hjälp....

  • Svar på tråden När ska festen börja? Hjälp!
  • Flygande taxen

    Skrev in att festen börjar 17.30. Hoppas det var tillräckligt tidigt. Men det får man ju inte svar på förrän festen har varit.
    Har ju faktiskt lite problem med folk som kommer försent i min släkt, så såhär i efterhand (skickade inbjudningarna idag så nu är det försent) så kanske det hade varit bra att skriva 17.00 istället. Men, men...

    Tror detdär med att folk kommer försent är ett lite större problem när man bara har fest och ingen vigsel före. Folk är väl säkert mer noga med att inte komma försent till kyrkan än till "bara" en fest.
    Måste bara försöka få gästerna att förstå att vi börjar i tid, oavsett om de är i tid eller inte :D

Svar på tråden När ska festen börja? Hjälp!