Inlägg från: Snuttis2 |Visa alla inlägg
  • Snuttis2

Malaysia - Langkawi

hej vi åkte till malaysia och langkawi i nov/dec förra året..vi älskade det och lär garanterat åka igen..vi hade turen med direktflyg till KL vilket var grymt skönt då man ska vidare med flyg till langkawi efteråt. Vi bodde på den populäraste stranden på ett fem stjärnigt spa hotell som heter pelangi beach resort och trivdes superb..spa behandlingar på stranden, ett antal restauranger och barer finns på området..och det tar max tio minuter till huvudgatan med övriga restauranger..på hotellen betalar man svenska priser men på gatan kan du äta billigt...vi red i bergen och träffade apor. spanade in krokodilfarmen och snorklade...dock är snorklingen bättre i ex egypten om jag får säga mitt...vi var där i ca 1:5 vecka och sen flög vi in till KL där vi bodde på ett annat fem stjärnigt hotell mitt i "den gyllene triangeln" där alla gallerior och shoppingstråk ligger..där är det inte billigt men grymt kul att gå och strosa - om man är tjej i alla fall..vi handlade upp till en extra resväska och då fick vi ändå gör oss av med lite gamla saker..för att komma hem utan allt för mycket straff skatt..jag rek. ett varuhus som säljer blandade märken- många kända malaysiska designers men som är mycket prisvärt-det heter ISETAN och finns på flera ställen i KL...missa heller inte kinatown..men håll i plånboken...vill ni ha mera tips så säg till...vi lär åka igen men då bokar vi nog allt "privat" och inte via vår stockholms byrå- lime travel......

Svar på tråden Malaysia - Langkawi