• saralissa

Supertorrt hår, hjääälp!

Mitt hår har verkligen tappat glans och spänst. Det ser ut som och känns nästan som syntetiskt hår, typ som barbie docke hår.
    Antar att det klassas som torrt och frissigt. Vill få ett silkesfint lent hår igen.
    Hjälp mig med att hitta produkter som kan köpas på nätet tack!

• Svar på tråden Supertorrt hår, hjääälp!
  • SecretWedding

Vidal Sassons pearl drops! Helt fantastiskt bra!

• JustMeAndMyLove

HAHA!
    omg, vilken kul tråd det här var då :P

Det ska väl finnas bra hårinpackningar man ska kunna göra själv? Med ägg och avokado i.
    Men använd inte det klassiska "ölinpackningen" man luktar gammal ölspya i en vecka efteråt *urk*

090208 skrev 2009-09-03 22:48:46 följande:
    Och HUR kom damen ovan på att man kunde använda glidmedel till håret..?(Vill vi veta..?)
  • 090208

Det kan handa att man gor anda...

JustMeAndMyLove skrev 2009-09-03 23:45:03 följande:
    man luktar gammal ölspya i en vecka efteråt *urk*
  • lule

Håller med tipset en bit upp, OLIVOLJA! Helt klart det bästa jag testat av alla dyra och mindre dyra inpackningar! Tänk på att dra i schampo innan du tar vatten på håret bara. Och inte ända in i hårbotten kanske. Låt gärna sitta i en ½ timme-1 timme.

• KatjaB

testade igår kväll att ha i babyolja i håret och lät det sitta i topparna över natten, imorse duschade jag och måste faktiskt säga att håret ser och känns jättelent i topparna

• 090208

Det var jag det! Min bästis som tipsade om olivolja, hon har jättetjockt och långt hår. Och vill ju gärna hålla efter det så har prövat mycket. Bör ju prova själv men får aldrig tummen ur...

Provade glidmedel nu! Jättebra! Men tror jag tog i för mycket. Och kanske är lättare att få det i hela håret om man tar i det när håret är blött.
    Det är lite oljigt bara... För mycket antar jag.

• Chrisse och Jonas

Jag brukar ha håret i en handuk så länge jag står ut och sen medan det fortfarande är lite lite fuktigt så sätter jag upp det.. tycker håret blir mycket mjukare då än om jag låter det självtorka.. då vill det bli lite halm torrt.. om du vet vad jag menar. Sen har jag en leave-in conditioner också.

• nikitakatt

Hehe vilken rolig tråd! Jag är frisör och kan varmt rekomendera olivolja eller linfröola (undvik babyolja). Använd oliv eller linfröolja som en akutlösning men tänk på att köpa ett bra shampo och balsam istället för att kasta pengar i sjön genom att köpa en massa inpackningar och dyra produkter som silikondroppar mm. Använder ni ett bra shampo och balsam så behövs inga extra produkter, inpackning kan vara bra om man har väldigt torrt, skadat hår eller utsätter det för mycket.

Tips på bra shampo+balsam är Lanza, REF och Sebastian. Tänk på att köper ni ett bra shampo så betalar ni inte för en massa vatten så det räcker mycket längre än ett ica-shampo. Dosera med måtta helt enkelt :) LYCKA TILL!

• fromheretoeternity
    nikitakatt skrev 2009-09-09 14:14:20 följande:
    Hehe vilken rolig tråd! Jag är frisör och kan varmt rekomendera olivolja eller linfröola (undvik babyolja). Använd oliv eller linfröolja som en akutlösning men tänk på att köpa ett bra shampo och balsam istället för att kasta pengar i sjön genom att köpa en massa inpackningar och dyra produkter som silikondroppar mm. Använder ni ett bra shampo och balsam så behövs inga extra produkter, inpackning kan vara bra om man har väldigt torrt, skadat hår eller utsätter det för mycket. Tips på bra shampo+balsam är Lanza, REF och Sebastian. Tänk på att köper ni ett bra shampo så betalar ni inte för en massa vatten så det räcker mycket längre än ett ica-shampo. Dosera med måtta helt enkelt :) LYCKA TILL!
    bra tips!
    Vad tycker du om TIGI produkterna till blondt torrt hår?
  • nikitakatt

Jag har inte använt dom på mitt eget hår så därför aktar jag mig för att rekomendera dom till andra. Jag sålde moisture shampot till en bekant med lockigt (och då även ganska torrt) hår och hon tyckte inte alls det var bra. Själv har jag bara använt det på salongen och då ser man ju inget långsiktigt.. Min känsla inför tigi är att man betalar mycket för förpackningen och kanske inte ett jätte prisvärt inehåll.. sen finns det dom som älskar tigi, det vet jag men som sagt är det inget jag själv använder.

• brudEm

Tigi har ett schampo + bals/inpackning som är jättebra på lång sikt. Dumb blonde heter det, men det går till alla hårfärger. Balsamet kan även användas som en inpackning om man låter det sitta i lite längre. Det är inte så utredande, men innehåller mycket proteiner som jobbar på djupet för att återuppbyga håret. Om man köper deras "tweens", stora flaskor, så har de flesta salonger kampanj på dessa ca två gånger om året. så stället för att betala runt 900 kr(ord pris), så kan du nu köpa de för 449kr! Jag är frisör och på mitt jobb säljer de som smör! Men jag kan hålla med om att de är väldigt dyra om man köper de till ord. pris. Men just nu är det en kampanj-period så skynda dig!! haha! "tweensen" räcker ca 1 år!

• Fröken Skruttis

Hur funkar olivoljan? Ska man tvätta håret först och sen ha i det?! Eller ska man ha i det i blött hår och sen tvätta med schampo efteråt? Inget balsam?

• nikitakatt

Man kan ha det i torrt eller fuktigt hår och sen gå runt med det/ligga i badet, sedan bra shampo och balsam. Man kan även ha det i botten om man är torr men man får räkna med att håret kan kännas flottigt om man inte sköljer ordentligt.

• fromheretoeternity
    brudEm skrev 2009-09-09 15:54:12 följande:
    Tigi har ett schampo + bals/inpackning som är jättebra på lång sikt. Dumb blonde heter det, men det går till alla hårfärger. Balsamet kan även användas som en inpackning om man låter det sitta i lite längre. Det är inte så utredande, men innehåller mycket proteiner som jobbar på djupet för att återuppbyga håret. Om man köper deras "tweens", stora flaskor, så har de flesta salonger kampanj på dessa ca två gånger om året. så stället för att betala runt 900 kr(ord pris), så kan du nu köpa de för 449kr! Jag är frisör och på mitt jobb säljer de som smör! Men jag kan hålla med om att de är väldigt dyra om man köper de till ord. pris. Men just nu är det en kampanj-period så skynda dig!! haha! "tweensen" räcker ca 1 år!
    Det är precis dem jag använder faktiskt!
  • JustMeAndMyLove

Nu kan jag ha blivit söndermaniåulerad av tv shop men de snacka nått om att det som gör att shampoo skummar fräter på de naturliga oljorna i håret och att man ska köra med nått som inte skummar... Ja jag vet inte kanske rent skitsnack men man vet aldrig ;)

www.tvshop.com/SE/products/10659/24466

• 090208

Åh jag äääälskar glidmedel!
    Var ute och dansade med min bästis igår, lekte med håret hela tiden för det var så mjukt och lent. Tack!

• valkyriana
    090208 skrev 2009-09-10 10:14:42 följande:
    Åh jag äääälskar glidmedel! Var ute och dansade med min bästis igår, lekte med håret hela tiden för det var så mjukt och lent. Tack!
    Ha ha Underbart! Varsågod!
Svar på tråden Supertorrt hår, hjääälp!