• Mamli

räcker detta??

Vi ska ha en creme färgad duk, lägga spets duk över och sen ett brunt sidenband som en löpare.

Sen tänker vi ställa ut 2st "vinglas" liknande ljushållare, 2 gammaldagsa burkar med godis och 2 st små ljuslyktor vi rullat i nsalt så de ser "snöiga" ut.

Borden är 6 meter långa så tänkte stålla dessa saker på var sin sida. på honörsbordet blir de bara 1 burk och 2 vinglas.

Räcker detta eller kommer de se tomt ut???

Placeringskort, vi tänkte skriva namnen på smala bruna sidenband och knyta runt glasen, eller tycker ni vi ska rulla ihop servetterna och knyta sidenbandet runt dom istället?

• Svar på tråden räcker detta??
  • FelizLane

hmh.. testa dig fram :D allting lät mycket fint :)

• emmibob

Min känsla är att det sällan ser tomt ut på borden. Jag tror inte du behöver dekorera med mer än det du redan kommit fram till.
    Om du tänker dig så har man ju ofta tre glas per person, bestick och tallrik + servett. Så så mycket dekoration tror jag inte man behöver!

Rullar man i salt för att få ljuslycktorna att se snöiga ut? Har läst någonstans att man kan rulla tex frukt och få de frostiga men då stod det att man skulle använda socker. har du provat med salt, funkar det i så fall? Funderar om jag ska göra frostade fruktfa nämligen

Siderbanden kring glasen var en kul, annorlunda idé!

• Mamli

socker smälter ju vid värme, därför tog vi salt.
    men hur gör man de med frukt? är de på samma sätt med genomskingligt lim och rulla i salt då?

Hur länge håller de så de ser fint ut?

Vi har dessutom en hall och ett omklädningsrum som man går förbi fram till lokalen, skulle vilja pynta lite där med.

vill gärna få in julen på nåt sätt. så frostad frukt i en korg på mitten.....

• Mamli

hitta hur man gjorde med frukten nu, hur många dagar innan kan man göra detta??

kan ha en vit korg med de på mitten och ställa ut de andra sakerna på endarna på borden...jag kom på vad jag kunde ha i burkarna med...kaffebönor!

Svar på tråden räcker detta??