• annak82

Dum fråga kanske men vad är det för ris man kastar?

Ja...hm..som jag skrivit ovan så undrar jag vad det är för "sorts" ris man kastar på brudparet?

Är det "vanligt" ris eller vad är det för typ? Kanske inte spelar sådär jättestor roll, men ändå!

/Anna

• Svar på tråden Dum fråga kanske men vad är det för ris man kastar?
  • Besservvisser

Du borde absolut ta det riset som är vitast.

• Martinaa

Vanligt grötris är många som köper, och vissa väljer puffat ris här jag läst om!

• bröllopsblomma

vi har köpt bröllopsris

• För  kärlekens  skull

min pappa tyckte vi skulle ha kokt ris som kunde kasta..... skämt o sido.....

vi kommer att ha vitt grötris.... det är vitast....

• Wiggy

Är inte nån djurrättsaktivist för fem öre, men lite grymt är det väl att små pippifåglar exploderar av riset folk kastar... Fåglarna äter riset, sen sväller riset i magen trycker på lungorna vilket leder till kvävning - fågeln dör och kyrkvaktmästaren får ett evigt jobb att plocka döda fåglar överallt. Därför har vi såpbubblor istället. Blir inga fläckar på kläderna av det heller.

• Tina86
    Wiggy skrev 2009-08-10 10:24:32 följande:
    Är inte nån djurrättsaktivist för fem öre, men lite grymt är det väl att små pippifåglar exploderar av riset folk kastar... Fåglarna äter riset, sen sväller riset i magen trycker på lungorna vilket leder till kvävning - fågeln dör och kyrkvaktmästaren får ett evigt jobb att plocka döda fåglar överallt. Därför har vi såpbubblor istället. Blir inga fläckar på kläderna av det heller.
    Är inte det där bara en myt har jag för mig???
  • pandis81

vi har köpt bröllopsris att kasta.

• Nynaeve
    Det är en seglivad myt som gör försäljarna av "bröllopsris" rikare. Fåglarna klarar det alldeles utmärkt. Dock brukar det inte vara så populärt bland kyrkvaktmästarna att sopa upp det...
  • För  kärlekens  skull

myt..... kan inte se eller hitta att deras magar ska explodera.... det dummaste jag hört......
    om det skulle vara så.... skulle det vara mass död på fåglar o det skulle skrivas om det.... jag har inte läst om att fåglar dött efter en vigsel.... varje år gifter sig mängder med par världen över.....

Det är ju jätte bra att ha såpbublor.... vad innehåller det för naturen...... är det bra om man spiller det...... en fråga bara.....

• Humlan66
    Tina86 skrev 2009-08-10 10:25:48 följande:
    Är inte det där bara en myt har jag för mig???
    Jo det är en myt- synd att ryktet fortsätter
Svar på tråden Dum fråga kanske men vad är det för ris man kastar?