• MilosMamma

    Det tar musten ur mig.

    Jag är trött, så jäkla trött.

    Jag har för höga förväntningar av mig själv, vad jag ska klara, vad jag måste uppnå osv osv.

    Allt ska vara så jävla perfekt hela tiden och det är jag som drar det tunga lasset. Bara det att det tunga lasset är allt, hela tiden..
    ajg är så jävla trött på allt som heter bröllopsplanering att jag spyr på det snart.

    Alla har åsikter om allt, kan folk bara inte låta oss bestämma själva? Det är våran bröllopsdag och det är fanimej våra pengar som spenderas.

    Jag vet, man ska säga ifrån, jag är en ganska "hård" person, men jag vet inte vad de e med mej nu.

    Jag vet inte ens vad problemet är. det känns bara som jag tappar greppet och pricken över i et var väl i helgen när min möhippa var.

    Jag har hört tissel o tassel och att det var såååå mycket planering för allt ska klaffa osv osv

    Det börjar med att det är 10 tjejer som håller i min hippa.
    Dom har glömt min barndomsvän, men det är en annan tjej med( en rar o supersnäll tjej, som är en kompis till en kompis) och hon är inte ens bjuden på själva bröllopet, jag kände mej så illa till mods.

    Sen var det en kalasdag emd aktivitet, sen hem o fixa sej, jag fick inga instruktioner utan kiak bara va alla gjorde, jaha duscha okej då gör ja de, okej alla sminkar sej ja men vi kör på det.
    Ingen prata nått spec med mej dom hade fullt upp med sej själva.
    Ut o käka på krogen, supergott o till en början väldigt trevligt.

    Mden under maten så går dom iväg två o två hela tiden för att antingen gå på toa 53 gånger eller "kolla läget" kl var typ 21, krogen var inte igång än.

    kan man inte bara sitta ner o prata, om typ dagen osv osv, när de e möhippa?

    jag har gått på pulverdrinkar ett tag o ville ta de lugnt me spriten, fick en gratsi drinbk av stället till maten, sen sa tjejerna att jag hade en egen kassa o bara kund ebeställa sen.

    Efter maten så börja dom beställa in drinkar, jag avstod o ville vänta, klockan var som sagty inte mycket.
    Helt plötsligt står det en drink framfrö mej (som jag f ö tycker är skitäklig)

    - du kan ju iaf dricka upp drinken vi köpt åt dej , var kommentaren. det var ju bara dricka skiten o hålla god min, rastlöshetenm på endel kom o vi gick in på "lilla dansgolvet" som var tomt iom att klockan va tidig.
    Vi sitter vi stolar o pratar lite, eller ja med ett par alla engagerar sej bara i varandra, går iväg o kollar läget, står i baren o hänger, o där sitter jag, som ett jävla fån.

    Vid typp 22 åker hälften hem för dom är trötta.
    vi var 3 st kvar kl 02. jag begär ingen helkväll
    men man kanske kan säga vid middaghen att

    : det var detta vi planerade efter maten får alla göra vad dom vill, nu e det fritid typ.

    jag kanske bara gnäller.

  • Svar på tråden Det tar musten ur mig.
  • Flygande taxen

    Usch, låter int alls kul :(

    Hade också blivit lite ledsen över en sån möhippa faktiskt. Det är ju bruden soms tår i centrum, det är ju faktiskt det som är hela orsaken till att man ordnar festen, och så blir du "bortglömd".

    Nä, kom hit och gnäll av dig bara. Det kanske hjälper ;)

    För övrigt kan jag ju säga att jag varit väldigt rädd för att just det du beskriver skulle hända för oss. Därför smet vi iväg och gifte oss i hemlighet tidigare i år. Har idag skickat ut inbjudningskort till bröllopsfesten som blir ioktober. Ingen vet om att de ska få inbjudan, så det är lite nervöst att se vad som händer imorgon då alla fått dom!

    Tror att väldigt många har allt för mycket att säga till om saker som inte berör dom. Sk*t i vad alla andra vill när det kommer till ert bröllop. Det är precis som du säger, det är ju ER fest och ERA pengar som ni spenderar. Då gör ni som ni vill!

    Kanske du kunde ta en bröllopsfri vecka eller helg då du inte får tänka på bröllopet ÖHT utan bara slöar. Kanske orken kommer tillbaka då?

  • Bride in the city

    Tja du, jag kan inte avgöra om du gnäller eller ej. MEN jag hoppas det fanns roliga saker - också- under dagen att ta fasta på och som du kan tänka på så här i efterhand.

    Det hela får mig att tänka på ett litet surpriseparty som hölls för min blivande man förra året. Jag planerade inte det, utan vänner till honom gjorde det. Jag kunde se att flera av de som borde varit där inte var det och jag tror helt enkelt att de inte var inbjudna. Min blivande man höll god min tyckte jag, han hade trevligt med dem som var där. Aldrig att han har klagat efteråt! Och det är ett skäl till att jag vill gifta mig med honom; han hittar alltid något positivt att fokusera på. Jag brukar tänka på det här eftersom jag kan fastna vid det negativa ibland. De ordnade ju ändå något, de hade en plan och ni gjorde saker låter det som. Du fick träffa dina vänner. Det är väl bra ändå och något att minnas?

    Du får din viktiga dag tillsammans med din man och kanske är det allt vi får; bröllopsdagen. Under möhippan kanske vi främst är tillsammans med våra vänner, vi har kanske ändå ingen särskild roll som blivande fruar på möhippan, utan även de andras önskan är viktig? Kanske får vi acceptera att möhippor som slutar på ett uteställe medför spring och kollande av "utbudet" om det är vad majoriteten vill? Jag vet inte. Det verkar jättetrist, men sanningen är kanske att tjejerna inte hade så mycket att prata om efter en lång dag. Det är ju faktiskt ok att tacka för sig vid det laget.

    Lycka till med bröllopet.

  • MilosMamma

    kanske har du rätt.
    Men jag skulle ju aldrig ordna något för nån, dra med den ut o sedan lämna personen själv.
    Men det är jag det.

    Jag har tackat alla otroligt mycket, är jättetacksam att jag fick en hippa, superglad att dom inte skämde ut mej o boda borg va perfekt för mej.

    Men kan man tänka så långt i dom banorna, kan man även tänka klart.

    Vilket jag inte sagt till dom utan jag har bara tackat!!
    Bride in the city skrev 2009-08-10 14:06:39 följande:


    Tja du, jag kan inte avgöra om du gnäller eller ej. MEN jag hoppas det fanns roliga saker - också- under dagen att ta fasta på och som du kan tänka på så här i efterhand. Det hela får mig att tänka på ett litet surpriseparty som hölls för min blivande man förra året. Jag planerade inte det, utan vänner till honom gjorde det. Jag kunde se att flera av de som borde varit där inte var det och jag tror helt enkelt att de inte var inbjudna. Min blivande man höll god min tyckte jag, han hade trevligt med dem som var där. Aldrig att han har klagat efteråt! Och det är ett skäl till att jag vill gifta mig med honom; han hittar alltid något positivt att fokusera på. Jag brukar tänka på det här eftersom jag kan fastna vid det negativa ibland. De ordnade ju ändå något, de hade en plan och ni gjorde saker låter det som. Du fick träffa dina vänner. Det är väl bra ändå och något att minnas? Du får din viktiga dag tillsammans med din man och kanske är det allt vi får; bröllopsdagen. Under möhippan kanske vi främst är tillsammans med våra vänner, vi har kanske ändå ingen särskild roll som blivande fruar på möhippan, utan även de andras önskan är viktig? Kanske får vi acceptera att möhippor som slutar på ett uteställe medför spring och kollande av "utbudet" om det är vad majoriteten vill? Jag vet inte. Det verkar jättetrist, men sanningen är kanske att tjejerna inte hade så mycket att prata om efter en lång dag. Det är ju faktiskt ok att tacka för sig vid det laget. Lycka till med bröllopet.
  • Bride in the city
    MilosMamma skrev 2009-08-10 15:02:54 följande:
    kanske har du rätt.Men jag skulle ju aldrig ordna något för nån, dra med den ut o sedan lämna personen själv.Men det är jag det.Jag har tackat alla otroligt mycket, är jättetacksam att jag fick en hippa, superglad att dom inte skämde ut mej o boda borg va perfekt för mej.Men kan man tänka så långt i dom banorna, kan man även tänka klart.Vilket jag inte sagt till dom utan jag har bara tackat!!Bride in the city skrev 2009-08-10 14:06:39 följande:
    Nej, visst, det är ohyfsat. Man ska inte lämna vänner i sticket när man går ut, möhippa eller ej. Och vid en möhippa borde umgänget med varandra vara det viktigaste, inte att spana in killar osv osv.

    Man får trösta sig med att man har brister själv. Själv har jag aldrig engagerat mig i att ordna möhippa så jag har väl en större förståelse för dina vänner. Jag väntar mig ingen möhippa själv heller så jag kanske är partisk. Ha det gott.
  • Chrisse och Jonas

    Låter tråkigt och lite konstigt att de inte satte dig lite mer i centrum på möhippan. Kände själv i slutet av planeringen att det började bli mycket.. gjorde nästan allt själv..fick hjälp av min man ibland men inte så mycket annars och tillslut blir det mycket.. hade några låga dagar ibland. Men ta en dag ledigt om du kan, tänkt inte alls på bröllopet och ta sen nya tag. För alla förberedelserna är ju igentligen kul, så det känns lite synd när man blir less på det. Snart vänder det och du tycker det är kul igen.. lägg nu det andra bakom dig.

  • Skogsälvan

    Vad trist det låter, skulle också bli less.

    Dålig stil att glömma din bardomsvän, och att ta med egna kompisar istället!?!

    Min syster frågade mig vilka jag ville ha med (ja, jag vet men som hon sa, jag vet ju att de kommer att ordna något så då är det väl lika bra att hon ber mig om en lista på vilka som är bjudna) och jag har själv valt att även ha med en kompis till henne som jag gillar men som inte är bjuden till bröllopet.

    När det gäller bröllopsplaneringen så gör jag också nästan allt. M2B gör bara sådant som jag beordrar honom att göra.

Svar på tråden Det tar musten ur mig.