• typer

Förlovning, för tidigt ?

Hej, Adam heter jag och jag är en kille på 20 år. Min nutida status är att jag har en sambo i samma ålder som jag älskar av hela mitt hjärta. Vi har inom en period på 2 veckor vart tillsammans i 1år och jag skulle då vilja vissa att hon verkligen är mitt allt! En förlovning vore nått som jag känner att det vore fint och ett mycket bra sätt att verkligen vissa att jag är hennes. Är vi för unga ? Känns som att det inte ska spela någon roll eftersom vi älskar varandra?

Alla åsikter är välkomna.

Tacksam för hjälp! :)

// En blyg och funderande kille

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-10 14:03
    En sak till ? Ska det handla om att visa att man älskar varandra eller ska det vara en symbol för giftemål inom ett år ? :)

• Svar på tråden Förlovning, för tidigt ?
  • Vanya

Hej Adam

Jag var 20 när jag förlovade mig för ett par månader sen (är nu 21) vi ska gifta oss i april nästa år. För mig handlar det om att älska varandra! det är ju det som är huvudsaken. Sedan spelar det inte så stor roll om man 20 eller 80. MEN jag anser att man bör ha bott ihop men det gör ni ju antar jag med tanke på att du kallar henne sambo

Hoppas du fick någon typ av svar från detta! Lycka till!

• MW 090829

Har du inställningen att fria och faktiskt gifta er snart därefter?

• typer

giftemål. men jag kan inte säga om det blir om 1 eller 10 år... ?

• Rosenpetunia

Hej Adam!

Vad härligt att du mött ditt livs kärlek

Jag tycker definitivt att du ska följa ditt hjärta och göra det som känns rätt. Jag är övertygad om att du vet innerst inne vad du vill.

Jag och min man har varit tillsammans i 21 år. Vi förlovade oss två veckor efter att vi mötts, för att visa att vi hör ihop (jag bodde inte i Sverige då) och för att hylla vår stora kärlek Redan den dagen var det givet att vi någon gång skulle gifta oss, men det tog sin tid Vi har nu varit gifta i 1,5 år. Innan dess hann vi med studier, två barn (som nu är i princip vuxna) och mycket mycket mer. Vi har "känt oss, och levt som som gifta" från den dagen vi förlovade oss. Det där med inom ett år var ingenting vi brydde oss om.

Jag var 18 år när vi förlovade oss och visst fanns det många som lyfte på ögonbrynen och trodde att vårt förhållande inte skulle hålla. Men var och en måste ju få leva sitt liv och ingen annan kan fatta beslut åt en. Vi vet ändå aldrig vad livet har att komma med, varje ögonblick och varenda dag ska man ta vara på...
    Vårt förhållande har hållit och kärleken är lika stark, om inte starkare, idag som då

Våga lita på er kärlek.
    Det finns ju inget finare!

Lycka till med 1-årsdagen, hur ni än firar. Och lycka till med allt annat med, ta väl hand om varandra och om er dyrbara kärlek

• Honey bunny83

Hej Adam!

Vilken fin kille du verkar vara! Du ska givetvis följa ditt hjärta... Jag tror att det kan vara bra om ni pratar lite om vad/ hur hon ser en förlovning.... ( om du nu inte vill ha det hela som en ren överraskning till henne) Vissa ser det som att: jag vill gifta mig inom ett år, andra ser det som en symbol på att vi hör ihop- kärlekstecken mellan er två. Andra kan vara förlovade i åratal innan man känner att nu slår vi till och gifter oss....

Vad du än bestämmer dig för att göra, så blir det säkert mer än lyckat!

Lyssna till ditt hjärta, det finns ingen annan än du som bestämmer

Kram

• MW 090829

Personligen är jag traditionell och skulle inte förlova mig om det inte innebar planering av bröllop inom ca ett år. Skulle därmed inte heller göra det bara för att man är så himla kära och vill visa varandra och världen att man är tillsammans typ. Det finns andra presenter i så fall. Jag fick tex tidigare en ring (till högerhanden) som betytt mycket för mig.

Idag är det ju dock vanligt att man är förlovad i flera år så om det känns rätt att göra är en sak som bara du kan avgöra.

• typer

Tack för alla svar ! Dom har fått mig att inse att jag ska leva ut mitt liv som jag vill och det innebär att jag ska på våran 1års dag "förlovningsfria". Följa hjärtat med andra ord ! :)

• Honey bunny83

Lycka till Adam! Du verkar vara en helskön kille!

• Rosenpetunia

Vad roligt, Adam!
    Massvis med lycka till, ännu en gång!

• typer

Tack till alla som stöttar ! :)

• Snuttis2

om ni älskar varandra så varför vänta..man kan aldrig säga hur livet kommer att se ut om 5 , 10 år man kan bara känna efter och handla efter sitt hjärta..vi träffades i gymnasiet och förlovade oss " i hemlighet" efter ett år..och ska nu gifta oss efter 10 år tillsammans...alla sa att det aldrig skulle fungera när vi var 19..vi var för unga..men vad visste de om vår kärlek :)

lycka till

Svar på tråden Förlovning, för tidigt ?