Förlovning, för tidigt ?
Hej Adam!
Vad härligt att du mött ditt livs kärlek
Jag tycker definitivt att du ska följa ditt hjärta och göra det som känns rätt. Jag är övertygad om att du vet innerst inne vad du vill.
Jag och min man har varit tillsammans i 21 år. Vi förlovade oss två veckor efter att vi mötts, för att visa att vi hör ihop (jag bodde inte i Sverige då) och för att hylla vår stora kärlek Redan den dagen var det givet att vi någon gång skulle gifta oss, men det tog sin tid Vi har nu varit gifta i 1,5 år. Innan dess hann vi med studier, två barn (som nu är i princip vuxna) och mycket mycket mer. Vi har "känt oss, och levt som som gifta" från den dagen vi förlovade oss. Det där med inom ett år var ingenting vi brydde oss om.
Jag var 18 år när vi förlovade oss och visst fanns det många som lyfte på ögonbrynen och trodde att vårt förhållande inte skulle hålla. Men var och en måste ju få leva sitt liv och ingen annan kan fatta beslut åt en. Vi vet ändå aldrig vad livet har att komma med, varje ögonblick och varenda dag ska man ta vara på...
Vårt förhållande har hållit och kärleken är lika stark, om inte starkare, idag som då
Våga lita på er kärlek.
Det finns ju inget finare!
Lycka till med 1-årsdagen, hur ni än firar. Och lycka till med allt annat med, ta väl hand om varandra och om er dyrbara kärlek