• Mamli

Byter ni om, när?

Är lite ledsen för man ska lägga 10.000kr på en klänning jag bara ska ha på mig under vigseln och en middag, ca 3timmar
    sen ska vi ta tåget till gbg och bo där, när byter ni om? eller reser ni i klänningen?

Känns som om jag tar en enklare klänning utan släp kanske jag kan åka i den..fast de ser ju dumt ut att gå till hotellet....ja vet inte vad jag ska göra för att få ha på mig den längre...

• Svar på tråden Byter ni om, när?
  • Snoddasen

Kanske ska välja en billigare klänning?

• Hemlig2009

Jag hade inte satt mig på tåget i en brudklänning. Känns ju sådär... Är det långt? Kan ni ta taxi istället?

Jag hade helt klart valt en billigare klänning om jag bara skulle haft den på mig i 3 timmar. Vi hade inte heller dans eller så men middagen slutade inte förrän efter kl 02 så det var helt okej med dyr klänning ändå tyckte jag (dock inte så dyr som 10.000 kr).

• Mamli

spelar ju egentligen ingen roll hur dyr den är...jag älskar den och vill ha på mig den längre..

• ElMac

Hmm.. ni kan inte stanna där middagen är lite längre då? För jag förstår om de känns tråkigt och svårt att hitta någon billigare klänning då man hittat drömmen.
    Men vigsel + middag =3 timmar.. När ska ni hinna fotas? Känns som att 3 timmar är kort stund.
    Om du är rädd för att de ser konstigt ut att gå till hotellet i brudklänning så förstår jag hur du menar, jag gick rakt genom stan i min klänning/slöja/krona för att komma på en parkering (valde att gå dit istället för att min kompis skulle hämta bilen för hon är inte van min hemstad och skulle förmodligen köra vilse;)) Väl på parkeringen så hade hennes man åkt med bilnyckeln !! Samtidigt, du kommer få blickar, och dessutom en massa fina kommentarer och grattulationer :)

• Mamli

ska inte fotas

bara vigsel, äta lite mat och sen ska vi åka till resecentrum för att ta tåget...

• Mamli

vill ju ha min klänning längre
    skulle haft stor fest och bjudit massa folk man inte vill ha dit....men klart jag valde ha ett litet med nära och kära...och nu sitter ja där och inte får använda en sån klänning mer än under en liten stund
    bara få ha den en gång

• Hemlig2009

Men om det är rena drömklänningen för dig så tycker jag verkligen att ni ska fotas! Då har du ju minnena kvar samt även bilder.

Annars hävdar jag fortfarande att jag hade gjort det hela enklare, känns lite lätt överklätt med princessklänning och sedan bara en liten middag.

• Saya

Alltså... jag läste i en annan tråd att du skriver att ni "lever fattigt" och då förstår jag verkligen inte varför du ska lägga 10 000 kronor på en klänning?! Varför inte välja en billigare klänning och lägga pengar på fotografering eller liknande istället?

• kikki kikki
    Mamli skrev 2009-08-12 09:22:05 följande:
    vill ju ha min klänning längre skulle haft stor fest och bjudit massa folk man inte vill ha dit....men klart jag valde ha ett litet med nära och kära...och nu sitter ja där och inte får använda en sån klänning mer än under en liten stund bara få ha den en gång
    När jag läser dina inlägg så låter det som att du INTE alls är nöjd med upplägget till erat bröllop????
    Jag undrar varför du har så bråttom att göra detta när du inte får det du igentligen vill ha?
    sätt dig ner och tänk igenom allt och kolla vad som krävs att du kan få så som du vill ha det.
    läste att ni ska åka till gbg efteråt men att du INTE vill åka dit....???....varför åker ni dit då????
    jag fattar inte upplägget alls.
    ert bröllop ska ju vara den lyckligaste dagen i ert liv och allt ska ju vara perfekt för er...och börjar det redan innan att kännas så FEL som du skriver i alla trådar så är det något som är just fel.
  • Ne11ie

Att gå in på ett hotell i bröllopsklänning tyckte inte jag kändes särskilt underligt, min klänning hade också släp och var "fluffig". ( Lustigt nog så var det även ett brudpar innan oss )

Däremot skulle jag se över möjligheterna att resa på annat sätt än tåg, om ni ej har hyrt färdmedel och chaufför kanske ni kan höra med familj och vänner ifall de kan köra er till hotellet?

• P0M

Ska själv ha budget bröllop och har själv knapert. Ska precis som du ha en dyare klänning som jag absolut älskar.

Bröllopsfotografer är orimligt dyra så det blir det inte. Har några vänner med lite dyrare kameror så dem blir det. Det räcker oftast att känna någon som är lite intresserad av foto. En vanlig digitalkamera kan ta jätte fina bilder, tänk på bakgrunden då, det gör att det ser lite dyrare ut. Försök hitta lite grönska.

OCH HA KUL! Det är det viktigaste inte att ha skit dyra bilder som ser stela ut. Om folk tittar, gör en liten piuett och le åt dem så glädjs de med dig i din stora dag.

Svar på tråden Byter ni om, när?