• brud080816

    Tackkort text?

    Nu är det dags för oss att skicka ut bröllopstackkort, i helgen är det ett år sen vi gifte oss och vi kommer spendera bröllopsdagen/helgen i stockholm utan barn, skulle vilja skriva något roligt rim där detta ingår samt att vi tackar för deltagande och kanske presenter. Nån som vill hjälpa mig?

  • Svar på tråden Tackkort text?
  • Tess80

    Jag vet inte om detta är till någon hjälp, men i våra tackkkort skrev vi så här:

    "Nu har bröllopsklockor klingat,
    många vänner hälsning bringat.
    Vårt varma tack ni har,
    från ett mycket lyckligt par"

  • brud080816
    Tess80 skrev 2009-08-12 10:43:05 följande:
    Jag vet inte om detta är till någon hjälp, men i våra tackkkort skrev vi så här:"Nu har bröllopsklockor klingat,många vänner hälsning bringat.Vårt varma tack ni har,från ett mycket lyckligt par"
    Mycket fint men kanske inte riktigt det vi sökte.
  • utvald

    Ett år sen????
    Men i alla fall.....vi skrev så här:tack för att ni var med och delade vår bröllopsdag med oss...och sen ...ljusstakarna va jättefina...personligt till var och en beroende på vad de gav...vi gifte oss för 6 v sen...tackkorten är redan ute..vad hände??

  • brud080816

    Vi har medvetet väntat med tackkorten.
    Likaså med kortet i tidningen. Finns inget som säger att man måste skicka ut dom direkt.
    Känns roligare att skicka ut att nu har det gått ett år bla bla, vi firar i stockholm bla bla, om vi nu bara visste hur vi ska formulera oss. Nu kommer ju alla att tänka på oss i helgen ;)

  • Ex animo
    brud080816 skrev 2009-08-13 10:05:29 följande:
    Vi har medvetet väntat med tackkorten.Likaså med kortet i tidningen. Finns inget som säger att man måste skicka ut dom direkt.Känns roligare att skicka ut att nu har det gått ett år bla bla, vi firar i stockholm bla bla, om vi nu bara visste hur vi ska formulera oss. Nu kommer ju alla att tänka på oss i helgen ;)
    Igentligen finns det faktiskt det.....1-2 månader efter bröllopet "ska" tackkorten va utskickade =).....Men vi kommer mest troligt inte heller hålla oss innom dessa ramar.......;) Man gör väl som man känner för, eller hur!

    "PUFFAR".....vill oxå ha lite ideer till det är vår tur....
  • brud080816

    Ex animo skrev 2009-08-13 10:14:43 följande:


    Igentligen finns det faktiskt det.....1-2 månader efter bröllopet "ska" tackkorten va utskickade =).....Men vi kommer mest troligt inte heller hålla oss innom dessa ramar.......;) Man gör väl som man känner för, eller hur!"PUFFAR".....vill oxå ha lite ideer till det är vår tur....
    Ääh sånt där har jag aldrig brytt mig om, vårt bröllop våra tackkort. Det är ju inte lagstadgat direkt ;)
    Hoppas nån med lite tips snappar upp tråden, måste skicka ut korten idag=)
  • Ne11ie

    Jag var så tråkig så jag tog en text rakt av:

    Ett hjärtligt tack
    för all uppvaktning och
    omtanke i samband
    med vårt bröllop

  • Paja

    Det beror på hur många gäster ni hade, men det kunde vara kul att skriva lite mer personligt som du är inne på.

    Denna helg för ett år sedan befann vi oss i XX kyrka tillsammans med er. I år befinner vi oss i Stockholm och minns den underbara bröllopsdagen, men även det första år som gifta. Tack för att ni gjorde vår dag till den dag vi verkligen kommer att minnas.

    Eller nåt sådant ?!

Svar på tråden Tackkort text?