• evst

Presentproblem...

Jag funderar en del kring detta med bröllopspresenter. Vi gifter oss i november och kommer i inbjudan ha ett löst papper med länk till vår bröllopshemsida samt inloggning till vår presentlista. På hemsidan har jag en flik som heter "presenter" och info om att man kan använda sig av presentlistan "i nödfall" om man önskar. På så sätt hoppas vi att gästerna skall förstå att listan inte är ett måste utan att vi välkomnar egna idéer kring presenter. På listan finns saker som kostar under hundra till som dyrast 2-3000.

Jag hoppas att detta skall fungera bra, hur har ni gjort? Jag vill inte att gästerna skall känna sig obekväma!

Då min syster gifte sig förra året (samma syster som jag berättat om i ett annat inlägg som sagt att hon vägrar komma på mitt bröllop om hon ej får komma på vigseln... talade hon om för varje person vad de skulle köpa - detta tycker jag är inte så lite fräckt faktiskt.... Till oss sa hon att vi absolut inte behövde köpa något men OM vi skulle det så skulle vi köpa Eva Attlings champagneglas i presentpack.....

Hepp! Så kan man också göra förstås... eller inte!

• Svar på tråden Presentproblem...
  • evst

Flygande taxen skrev 2009-08-12 13:28:19 följande:

Jag tycker att det låter som en bra idé!Undrar bara på en grej... (eftersom vi ev. ska göra likaant, har inte alls bestämt oss ännu)Om ni har en lista på saker ni kan tänka er att få, så finns det ju en stor chans att folk köper saker åt er som då finns på listan. Hur ska ni undvika att ni får dubletter?För, enligt lagen om alltings jävlighet, ni kan ju ha 30 olika prylar som kostar runt 200 kr, men får ni 5 presenter i den prisklassen så komemr fyra stycken att vara likadana! :D
    Vi har lagt upp en presentlista på NK, sedan delar man ut inloggningsuppgifter till gästerna (vi lägger en lös lapp inne i inbjudan och skriver inget i inbjudan om presentlistan då det känns lite "trashigt") och de kan logga in och paxa present, dela present (t ex om man önskat glas kan man paxa ett visst antal av dessa). Funkar utmärkt! Och man måste ju inte köpa grejerna på NK, men det är en bra lista

Jag tror att duka hade presentlistor som var liknande förut, men de har ju gått i kånken - kanske finns det andra?

Fördelen med presentlistan är ju att man ser vad folk tänker köpa/köpt.....
Svar på tråden Presentproblem...