Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Borglig vigsel

vi ska ha borgerlig vigsel, gifter oss nästa sommar.

vi ska vara utomhus, så vi har kollat om man behövde markägarens tillstånd att vara just där (vilket man inte behövde)
    jag gick in på kommunens hemsida och klickade mig fram till vigsel och vem man skulle kontakta, mailade och fick bokat en vigselförrättare direkt via mailen. Hon informerade även om när man ska ansöka hindersprövning osv, så all sån info får du av dem.
    lokal hittade vi 2 st som är i vår prisklass, har prel.bokat båda och ska kolla vilken det blir (tror dock vi tar en nära vigseln)
    kollade ringar på nätet och hittade jättefina titanringar som vi har beställt.
    klänningen ska sys upp i kina, hittade bilder på olika klänningar som jag sedan har ritat en egen variant av.
    den borgerliga vigseln tar ju inte många minuter så vi har även lagt in dikter, musik och egna löften. Vigselförrättaren tyckte det bara var roligt när vi gjorde något eget utav det.

ang. klänning så finns ju mängder med olika, korta, långa, "tärnklänningar" osv.. kolla i galleriet, kanske kan du hitta nåt som faller dig i smaken och utgå från det

• KatjaB

ja, o så ska ni ha 2 vittnen under vigseln

Svar på tråden Borglig vigsel