• Kärleken9

    Hur gör man?

    Vi ska gifta oss nästa sommar. Min sambo har ett par vänner, vänninor för att va exakt som den ena kan fixa hår och den andra kan fixa naglar. Hon som jobbar med naglar är hans ex, för typ 10 år sen typ men ände ett ex. OM man nu skulle be om dessa tjejers tjänser, hur gör man då med inbjudningar? Känns liksom fel att ha ett ex till min blivande man med på bröllops festen. Ska väl tilläggas att jag numera inte har problem med henne och vi ses när vi är på besök i min sambos gamla hemstad. Den som kan fixa hår, har fixat mitt till en väns bröllop, är kusin med hon med naglarna. Har inget emot att ha henne på festen hon är min vän också, men känns konstigt att göra skillnad på dem. Har aldrig träffat sambon till henne heller. Rörigt jag vet... Men vad säger ni alla proffs där ute.

  • Svar på tråden Hur gör man?
  • Kärleken9

    Att göra naglarna hos henne har jag inget problem med. Men med på festen nja... Men hur säger man det? Duuu kan du fixa naglarna åt mig men du får inte va med på festen??? Knepigt...

  • Kärleken9

    mittid skrev 2009-08-12 21:43:54 följande:


    Varför ska du blanda in personer i ditt giftemål som du inte !!!!önskar och glädjer!!! dig åt att få bjuda in! Du kanske skulle ta och fundera över varför du överväger dessa personer i detta sammanhang?!?!?!? Nagelfixare och frissor finns det ju gott om, eller....
    [/citat]

    Så alla som är involverad i ert bröllop, fotogram, sömerska, frissa etc etc är personer som du älskar och som är självklara på bröllopsfesten? Grattis till dig i så fall!
    Alexxxi skrev 2009-08-12 21:42:38 följande:
    [citat]
    Näää men vill din kille bjuda henne eller har nämnt för henne att hon kommer bjudas?
    Nej vi har funderat kring detta gemensamt. Ingen av våra kommande gäster vet nåt.
  • Kärleken9
    hamåsa skrev 2009-08-12 23:37:52 följande:
    Men var det för tio år sen och ni är vänner nu så är det väl inget problem. Om det inte var så att du snodde killen från henne eller att det var något annat drama då?? Vi har en tjej som jag var kompis med tills honom stötte på min kille hemma hos oss då hon trodde att jag sov. vi har inte varit vänner sedan dess, men har träffats och setts vid olika tillfällen. Hon är tillsammans med en kompis till min blivande och mannen vill gärna att kompisen kommer medan jag inte vill att tjejen ska komma. Jag tror att de inte blir bjudna då jag vill att hon inte ska vara med mer än han vill att kompisen ska vara med. Ni får väl göra detsamma och snacka om det. Lycka till.
    Nä inte alls inga draman alls. De var klara med varandra, så att säga, långt innan vi blev ett par. Men de har varit vänner hela tiden, något jag fått lära mig att leva med. =) Är väl mer så att från början "snåla" vi på inbjudningarna, i tanken, men nu så ska vi bjuda alla vi vill och då har frågan kommit upp och det finns liksom två sidor på det hela. Aja vi får fundera vidare. Tack för ditt sunda svar och lycka till själv hur ni bestämmer att göra. Ingen lätt fråga ni har heller framför er. Tror mer jag sagt nej om jag var i din sitts. Så gör man bara inte!!!
Svar på tråden Hur gör man?