Ordningsregler m.m.
Ja... var och en får ju göra som dom vill. Men jag tycker iaf att jag sett alltför många festhäften som innehållit samma "roliga" festregler, vitsar och "ur barns mun" för att det helt enkelt ska vara roligt längre.
Känns mer som ett stående inslag än nåt som verkligen är kul. Tycker åtminstone jag.
Jag ska faktiskt nog sätta in regler själv i vårt festhäfte. Men jag skrev dom själv. Blir lite mer personligt då, när man kan vinkla det så att det passar oss, dessutom har ju ingen sett just dehär reglerna förr!
Jag tog de tio budorden som grund och ändrade på dom så att de blev lite roligare och passade tillfället :)
Dessutom fick jag med de två viktigaste; du skall icke dräpa (eller slåss) och att man inte ska stjäla. Detta eftersom vi har bjudit gäster som tenderar att kunna börja bråka och faktiskt också en gäst som är känd för att norpa åt sig saker! (vill ju inte att h*n ska sticka iväg med våra presenter)
Så nu fick jag, på ett förhoppningsvis finkänsligt sätt, möjligheten att påminna dom om att de måste bete sig som folk! :)