• Wiggy

Nån som varit på Lefkas? Tips och idéer mottages gärna.

Vi ska åka till Lefkas utanför Grekland den 7/9. Nån som varit där? Tips på aktiviteter, stränder, barer?

• Svar på tråden Nån som varit på Lefkas? Tips och idéer mottages gärna.
  • Det stora Blå

Lefkas östra sida är turistig, men huvudstaden på ön är fin.
    Den västra och södra delen av ön har fina stränder och är mindre turistig.
    Det är nära till fastlandet, så åk gärna över till Parga.

• mmmagdalena

Åhhh där har jag varit!! Vi bodde i Nidri, turistorten.. jättemysigt, alldeles lagom. Vi åkte i början av september vi också så det var alldeles tomt på turister SKÖNT!

Nu vet jag ju inte vart ni ska bo men i Nidri finns en restaurang längs hamnen, Apollo dit jag tycker ni borde gå! Deras kleftiko är nog den godaste jag ätit!
    Det finns mycket vattensport också om man tycker det är kul!

Hyr mopeder, det finns mycket att upptäcka själva och ön är ju inte så jättestor.. Åk till Kathisma, vackrare strand finns inte.. havet tar liksom inte slut och jättehöga vågor!

• Maybe2010

Jag var där 2004 och tyckte jättemycket om ön. Det finns flera fina stränder dit man kan åka buss eller båt och båtutflykter som gör stopp på olika ställen. Vi bodde strax utanför Nidri. I Nidri fanns det bara en stenstrand, men som sagt så finns det en del annat att utforska. Och det är nära till Parga.

• Hubba

Vi var i Nidri förra året med barnen... hade en jättemysig semester...

• Wiggy

Nu har vi kommit hem från en vecka på Lefkas. Vi bodde i Nidri och vi hade en jättehärlig vecka med 30 grader varmt och 25 grader i vattnet. Rekommenderas varmt!

• Blomsterbrud 2008

Besökte ni Porto Katsiki "vykorts-stranden"?

• Wiggy

Japp! Det var häftigt! perfekt snorkelvatten

Svar på tråden Nån som varit på Lefkas? Tips och idéer mottages gärna.