Inlägg från: Nordiskbrud |Visa alla inlägg
  • Nordiskbrud

Färgtema... varför?

Men varför gör ni nästan narr av de som vi ha lite ordning och väljer att ha vissa färger???
    Det är kanske inte direkt ett "tema" i ordets rätta bemärkelse men det är det uttryck som används, i tidningar, här på BT och mellan gemeneman, och vem som kom på det vet i katten. Men det används och måste väl anses vara ett väletablerat uttryck. Så sluta att göra narr eller klanka ner på dem som använder uttrycket eller vill ha vissa färger för att det är snyggt, underlättar eller vilken orsak det nu är. Det är inte småflicks- eller bridzillafasoner! Har blivit så trist attityd här på BT kring vissa saker och frågor

• Nordiskbrud

Några exempel från tidigare i tråden...

"Jag tycker färgtema-grejen verkar ha blivit en av de saker "man ska ha" och att brudar bollar detta val av färger lite som när man lekte med dockor "så här ska jaaaag ha hur ska duuuu ha???""

"Så då bestämmer man färgtema och genomgående "logo" och "theme-song" osv. och kanske lite smått genomgår en förvändling till bridezilla"

Men framför allt menar jag att det verkar vara en generell "grej" just nu på BT att göra narr av vissa saker som en del verkar tycka är överdrivet, överplanering, onödigt etc. De förs fram i olika trådar både stratdade för att ifråga sätta och trådar där någon som vill göra en viss sak frågar efter råd. De som lägger ner den tiden eller engagemanget på detaljer kanske verkligen tycker att det är hur kul som helst, anser att det lyfter festen, helt enkelt bara gillar det och kanske vet att det är saker som deras gäster uppskattar? Finns massor med trådar i denna anda...
    Jag tycker nog mest att det är trist med den attityd som just nu verkar vara att antingen ska det vara så billigt som möjligt eller så får det absolut inte vara flådigt och då är det klart att många "onödiga" saker stryker med (som iof dessutom ofta har med färg"tema" att göra) men det finns de som tycker att dessa saker är trevliga och värdefulla detaljer. Bara min fundering och reflextion när jag sitter och läser runt i andra trådar.

Lite trött så jag hoppas att det jag menar kommer fram.....

Svar på tråden Färgtema... varför?