Boråsbrudar del 4
Föregående tråd är stängd så jag tänkte starta en ny... Finns det några andra i Borås som liksom jag planerar bröllop för fullt?
Föregående tråd är stängd så jag tänkte starta en ny... Finns det några andra i Borås som liksom jag planerar bröllop för fullt?
Kul med både blivande och nybakade fruar :)
Vi ska gifta oss 22 maj 2010 i Toarps kyrka. Bröllopsfesten ska vara ute på Sundholmen i Äspered. Någon som har egna erfarenheter därifrån?
Jag och min sambo har planerat allt, både förlovning och bröllop sedan i februari. Det var i början av denna veckan som vi släppte nyheten att vi ska gifta oss också... så nu är allt i rullning :)
Toarps kyrka känns som ett bra val faktiskt, vi har varit runt och kollat på en del men den föll oss i smaken båda två. Sen har jag anknytning till Dalsjöfors också så det blir lite extra roligt.
Vilket konditori var det?
Än så länge känns det som att det är gott om tid till förberedelser... ca 9 månader kvar men jag antar att tiden kommer springa iväg.
--> september2009bröllop: När skickade ni ut inbjudningskorten ungefär?
Jisses vad många inlägg, kul att så många boråstjejer hittat hit =)
Var idag på Brides and Beuties i stan för att kika lite på modeller och priser men det var väldigt utplockat. Verkar också som att deras grej är stora kjolar och mycket pärlor!? Någon som har erfarenhet från butiken/klänningarna?
Då jag ringt runt till lite olika affärer föll jag också för Ringheims. Tjejen där var otroligt trevlig och tillmötesgående. Blir absolut ett besök där i början av nästa år när kollektion -10 inkommit, smidigt att mannen kan prova kläder där samtidigt (så kanske han håller sig sysselsatt ett litet tag :) )
Tips --> På Ringheims har det Nixaklänningar... kolla på www.nixa.se om ni vill se deras utbud.
Varför kan jag inte göra smilegubbar?? *Sur*
Tack
Såg i en tidigare tråd att Boråsbrudarna skrivit upp vigseldatum, kyrka och festlokal så jag drar igång nått liknande. Kul att se vart alla ska vara någonstans. Bygg gärna på med ert eget!
JCH
22/5 2010
Toarps kyrka
Sundholmen
Vart tog alla vägen?
Grattis till er båda!!