Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

Boråsbrudar del 4

Nämen finns det en Borås-tråd!? Hej på er! *vinkar lite till snuttfia också *

Vi planerar bröllop 15 maj i Torpa Stenhus. Är än så länge väldigt hemlighetsfull på min presentation och om vem jag är då det är hemligt för vänner ännu, och jag ska lyckas hålla tyst ända tills inbjudningarna går ut...

• Martinaa

Gullkragen ska vara bra har jag hört. Någon här som smakat på deras tårtor?

• Martinaa

Gör ett nytt försök, nån som smakat på Gullkragens tårtor eller vet ungefärligt pris på deras tårtor??

• Martinaa
    september2009bröllop skrev 2009-08-20 22:13:28 följande:
    har inte smakat dem men de har jättebra rykte.. va ute tidigt för de har bara 2 ställningar så vi fick ingen tårta därifrån... Tror bitarna kostar mellan 25 och 35 kr där..
    Okej! Tusen tack! :) Ska ringa och höra med dem då!
  • Martinaa
    september2009bröllop skrev 2009-08-23 11:43:17 följande:
    Tycker inte de direkt har nått vidare utbud alls.. Inte i min smak iaf.. det ligger ju en affär uppe vid villagatan (vet inte vilket nummer) de kanske kan ha nått? Själv köpte jag min klänning över internet.. Nu har vi ju inte så långt till gbg så skulle nog rekomendera alla att åka idt...
    Själv ska jag faktiskt beställa från Kina. Mycket billigare än butik i Sverige! Med tanke på att du kommer ha klänningen på dig EN dag så sparar jag gärna in lite slantar på den punkten...

Snuttfia:
    Haha, ja just det ja! Ja jag vet inte vart jag ska beställa tårta från än. Har hört med ett av bagerierna här i närheten, men det finns ju ett till runt hörnet. Så får vi se vilket som känns bäst...!
  • Martinaa
    Ellani skrev 2009-08-23 21:49:46 följande:
    Däremot så hyrde vi kläder till mannen på Ringheims i brämhult, hon var SUPER trevlig, så jag ångrar att jag inte köpte min klänning där. Åk dit!
    Memorerar och tackar för tipset!
  • Martinaa

Åååh lycka till brudar!! Hoppas ni får er bästa dag nånsin!

• Martinaa

Suck, BT krånglar för mig. Gör ett fjärde försök...

Är det nån här som haft/ska ha festen på Yxhammarsgården i stan?

• Martinaa

Värst va lugnt det var här då. Var ute och kikade på Regementsmässen idag. Någon som haft sin fest där?

• Martinaa

Vi har ett värdpar som ska ta hand om själva middagen/festen så det är det enda som jag inte planerat in i minsta detalj! Just den tycker jag faktiskt vi som brudpar ska få luta oss tillbaka och bara få njuta av!

Men om du menar hela dagen så kommer det väl se ut ungefär så här:

Morgon: Frisör och smink
    Förmiddag: Fotografering hos fotograf i studio
    Efteråt: Fotografering utomhus med släkting/ar som fotograf
    Kl.15.00: Vigsel
    Kl. 16.30??: Middagen börjar och party natten lång`!

• Martinaa

24 April skrev 2009-10-24 11:51:31 följande:

HejNi som har haft/ska ha er bröllopsfest på yxhammarsgården, lagar de maten där eller är de Catering?Är det nån som som kan rekomendera nåt Cateringföretag i Borås?
    De lagar själva på Yxhammargården! Men de kan catera också, så om du vill vara någon annanstans så kan du fortfarande be dem göra maten.
  • Martinaa

Jag mailade med Ulriks buss om eventuell busstransport av max femtiotalet gäster till Torpa Stenhus tur o retur, vilket de skulle ta 5500kr för. Men bara att fylla i ett formulär på deras hemsida så mailar de tillbaka en offert

Svar på tråden Boråsbrudar del 4