• Mia 77

Ska din pappa följa dig in?

Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?

• Svar på tråden Ska din pappa följa dig in?
  • Snufflan

Jag gick in med min pappa, villa att jag och min man inte skulle ses förren vid vigseln, det var faktiskt helt otroligt att få se min man stå där framme och vänta, han var så stilig.

• havsluft

Min pappa ska gå med mig in i kyrkan. Jag och min blivande man ska inte ses innan vigseln. Och så tycker jag att visar att min pappa respekterar och accepterar mitt val av man (lite gammaldags, men ändå fint).

• Fotbollsfru

Jga har samma story som ovan. Jag och min sambo ses inte innan vigseln och min pappa följer mig in.

Nästan lite farligt att ställa den frågan här. Brukar bli ett jäkla liv :-/

• Snufflan

Strunta i om det blir livat. jag tycker att alla ska få göra precis som dom själva vill och som känns bra för dom. Ni kan gissa min pappas reaktion när han fick se mig, han höll på att rammla baklänges i trappan, han var så stolt över mig, kommer aldrig att glöma den dagen vi gifte oss.

• Tess80

Jag hade både min pappa och min bonuspappa med mig när jag gick in. Och jag håller med Snufflan, att det var otroligt fint att gå fram till min man!! Jag hade svårt att hålla tillbaka tårarna när vi gick ner för altargången och så gick vi in till låten "annie´s song". Superfint! Bättre kunde det inte bli för oss

• Sesamy

Som redan betonats ska alla givetvis göra som dom själva vill.

Jag skulle dock aldrig kunna tänka mig att gå in med min pappa. Jag har en bra relation med honom och respekterar honom mycket. Mitt beslut att gifta mig var dock bara mitt och ingen annans och bröllopsdagen var min och min mans dag - för mig hade det känts helt fel att blanda in någon annan i ceremonin.

Jag har väldigt svårt att förlika mig med allas argument om att de inte vill ses förrän vid vigseln eller att pappan ska visa att han accepterar, eller att det blir romantiskt osv., osv.

Man kan ses precis innan vigseln ändå. Min pappa respekterar alltid mina val eftersom han litar på mitt omdöme och det är inget jag har behov av att visa upp för omvärlden.

Dessutom vänder jag mig mycket mot symboliken i att kvinnan överlämnas från en man till en annan...

Med det sagt.... Gör det som känns rätt för er.

• ToastmasterMarie

Det blir som sagt alltid en massa liv med denna frågan. Tycker alla ska göra som de vill.

Min känsla att gå in med någon annan än min m2b är att vara undervärderat, var en handelsvara och få tillstånd för att gifta sig, vilket är vårt gemensamma beslut.

Vi valde mellan att jag skulle gå in ensam fram till blivande maken eller gå in tillsammans och valde gå tillsammans.

Detta som symbol på att vi fram till idag valt att gå tillsammans och nu vill vi fira vår kärlek genom bröllop och att vi ska gå tillsammans resten av våra liv.

• KatjaB

vi har inte riktigt pratat om det än, men har tänkt att jag och min m2b inte ska se varandra förrän precis innan vigseln. Men vi kommer nog gå fram tillsammans, för det är ju faktiskt inte bara jag som är så fin utan han också! Så då tycker jag att det är kul att gästerna inte sett nån av oss innan

• Snuttis2

det blir alltid diskussion när denna fråga kommer upp..jag har bett om tillstånd av vår präst att få gå in med min pappa.och hon sa tack och lov JA.
    jag har alltid varit pappas flicka och vi står varandra super nära..jag har alltid utgått från att pappa ska föra mig in, hade innan våra bröllops planer tog fart aldrig reflekterat över att det inte var en svensk tradition.....

för mig handlar det om att jag vill ge min pappa möjligheten att vara mig nära och stötta mig när nervositeten faller på...och han ser det som ett enormt hedersuppdrag...

tänker inte lägga fokus på att grubbla över vad gesten inneburit /på en annan plats .....kan inte påstå att det gäller mig , oss och vår relation.....men jag är stark i mig och den jag är...det vi har tillsammans...annars skulle jag

får grubbla över många saker...

Svar på tråden Ska din pappa följa dig in?