Inlägg från: MyochErlend |Visa alla inlägg
  • MyochErlend

September 2009 del. 5

Vi åker måndagen efte bröllopet till Budapest och ska vara där en knapp vecka :)
    Det ska bli sååååååååååå härligt !!!
    Idag har vi lämnat ifrån oss förlovninsringarna till gravering oxh putsning... nu är man "ringlös" i 4 veckor framöver..känns konstigt ... ;)

Inatt är jag så glad och pirrig i magen att jag inte kan sova ..(hoppas inte det ska vara så 4 v til ;) )

Visst det e stressigt nu för många och många är slitna... Men...
    HALLÅ TJEJER...fatta hur lyckligt lottade vi är !! Vi ska få gifta oss och dela resten av livet med världens mest fantastiske män.. är inte det underbart och anledning nog till att tycka att livet leker ??? :)

• MyochErlend

ska ni hs presentöppning på bröllopet eller gör ni deet själva efteråt?

• MyochErlend

Det e så kul.. för här i Norge så är det vanligast att ngn annan öppnar presenterna åt en ... och så kan alla gäster gå runt och se vad man har fått..men då kommer de bli besvikna på vårt för det e INTE EN CHANS.. att jag skulle låta ngn annan öppna våra paket..
    Det e ju jättekul ju :D

Vi kommer inte hinna öppna våra förrän en vecka senare :)
    ... för vi tar med allt hem på söndagen.. kommer hem ganska sent till oslo och kl 10 på måndagen går bröllopsresan till budapest..
    Väl tillbaka vid lunchtid lördagen efter så har min man en stor spelning på kvällen ... så det blir ingen paket öppning förrän på söndagen....

Åh........det pirrar i maaaaaaaaaaaaaagen :D:DD:D

• MyochErlend

Ja vi ska dansa vals :)
    men vi ska ha danser som går i 6/8 takt...så du kan också dansa en lååååååååååååångsam tryckare om man vill det :)

Vi ska ha 4 valser med liveband :)

angel
    NAtural woman
    Kissed by a rose
    Crazy

Tror det blir bra :)

• MyochErlend
    thildamy skrev 2009-08-16 12:43:01 följande:
    angel är det med leona lewis?crazy aerosmith?
    Angel er med hon Sara McLachlan
    och ..ja ...crazy e med Aerosmith.. ÄLSKAR den sången ;)
  • MyochErlend

stressen går för övrigt väldigt mkt upp och ner..
    jag kämpar med att få sova på nätterna..
    klarar jag inte det... så mår jag väldigt dåligt på sikt.. så det är bara att fortsätta pröva ;)

• MyochErlend
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-20 11:09:25 följande:
    Hade också en sån period. Låg vaken och tänkte på allt och när jag väl fick sova så drömde jag värsta mardrömmarna om bröllopet, om allt som gick fel och att allt bara var kaos. Vaknade alltid helt slut. De har försvunnit för tillfället men dyker säkert upp igen.
    Ouff ja.. skönt att man inte e ensam ;) .. Bäst du passar på och njuter den goda sömnen innan det är dax igen..
    usch... jag tycker INTE om den känslan jag har i kroppen idag...
  • MyochErlend

idag börjar jag studera igen... och idag ska jag åka hem en kort tur till sverige...
    Det ska bli kul med ett avbrott samtidigt som ett avbrott kan vara stressande :P

Hoppas ni alla får en fin helg :)
    ..och stressa inte för mkt !!

• MyochErlend

Igår blev jag hippad :)
    Och det blev en riktigt lyckad dag..
    Den började kl 10.00 då jag blev inkörd av mamma till min brudtärna för att vi skulle titta på hennes klänning som hon har fått uppsydd av sin mamma.. MEN hos henne var ingen klänning men 9 st goda vänner :) Jag blev satt på en stol och då pörjade projekt påklädning, frisering och sminkning... Färdiga reultatet var ett par knälånga rosa paljettbyxor en guldig skjorta med puffärmar och axelvaddar ett par tygskor i tigermönster en vit keps som det stod bride på och bak var det fäst en slöja.. Jag fick också rosa glittriga hjärtformade glasögon och massa härliga halsband och minst sagt FÄRGSPRAKANDE sminkning...

Färdig så fick jag mitt första uppdrag i ett kuvert.. Vi gick in till stan och jag fick på mig en kareokelåda... Nu skulle jag sälja sånger på torget.. 5 kr och de fick välja en låt. Det var 10 schlagerlåtar och jag fick + poäng om jag kunde dansen också.. :) Detta uppdraget höll på hela dagen och jag fick sålt upp emot 25 låtar.. :) Men efter 10 avklarade fick jag uppdrag

nr 2: Hitta ngt blått, fått, lånat gammalt och nytt :)

nr.3: Ta hjälp av stadsfolket och lär dig 5 norgehistorier ...berätta in i kameran

nr4: Bilda en kör på 5 pers och lär dem norska nationalsången

nr5: Till detta uppdraget fick jag en liten BMX och så skulle jag cykla runt på den till olika platser med en videokamera på magen och så stod det en kompis på varje plats så skulle jag berätta vad som hänt på just den platsen... och jag lovar det var inte bara vackra historier... ;)

nr6. Nu fick jag en karta som var utmärkt med ett kryss och så skulle jag ta mig ditt.. det var iaf ytterligare en dryg halvtimme på BMX-cykeln...

Men jag hittade fram och väl där skulle vi ha ett afropass..
    TRÄNINGSVÄRK IDAG !!!!!!!!!!!

Efter passet fick jag en hääääääääärlig motorcykel tur....mmm älskar det..

Tillbaka hos min brudtärna väntade massage..antalet minuter var antalet poäng jag hade fått under dagen :)

och så blev det mat... potatisgratäng med fläskfilé... GOTT !!!

till efterrätt blev det glass och hemmagjord kolasås...en favorit !!!!!! mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Jag var hemma runt halv tolv....helt död !!!!!!

Men ÅH vilken fantastisk möhippa jag fick....
    jag längtar (och fasar) till att se filmen.. ALLT filmades...

• MyochErlend
    emertin skrev 2009-08-23 22:02:11 följande:
    Sitter och funderar på in-utgångsmusik nu igen.... Min karl har fått för sig att han vill ha Mendelhson som ingång och jag hade inte tänkt det. Samtidigt är det ju inte så att jag kan bestämma allt själv...
    vad hade du tänkt dig ??
  • MyochErlend

Hej !!
    Kul att folk märker att man inte har vart här på ett tag ;) men sanningen e att jag läst allt men bara inte orkat skriva.. Jag har supermassa i skolan och jag sover så dåligt om nätterna.. max fyra-fem timmar/natt... Så har det vart de sista 2 veckorna.. väldigt slitsamt...
    Just nu vil jag bara att dagen skal komma och sen sooooova i 100 år..
    men klart jag e ju spänd och pirrig och allt det där också..
    Köpte skor idag å på lördag ska jag köpa smycken och underkläder...
    :)

• MyochErlend

Ja STORT GRATTIS till alle er nyblivna fruar :D
    Min mage pirrar konstant nu och jag är förundrad över det adrenalinet som jag går på just nu... Sover väldigt lite men är ändå pigg, aktiv och bara glad..

Nej inte bara glad... har vart sur och ledsen en del också.. det går väldigt upp och ner...

Ikväll kommer min älskling hem efter en helg borta i Bergen...
    Hurra !!!

Nu ska jag gå ut på balkongen och försöka få lite färg :)

Nyfiken på att höra tips och historier från gårdagen !!

Stor kram!

Svar på tråden September 2009 del. 5