Inlägg från: Tindre |Visa alla inlägg
  • Tindre

September 2009 del. 5

Vi ska ha middag och fest på restaurang. Vi får tillgång till den kl. 13 samma dag som vi gifter oss så "piffning av lokal" har vi lagt ut på entreprenad [läs: våra mammor gör det]. Dukning fixar personalen men blommor på bordet, festprogram och sånt får "vi" fixa själva.

emertin skrev 2009-08-17 11:34:04 följande:
    Är det någon här som ska ha middagen på en restaurang eller har alla hyrt lokal så att ni kan duka i förväg?
  • Tindre

Jag vet inte riktigt om jag kvalar in att vara med på listan, jag är ju inte inloggad så ofta.
    Men jag är en av alla de brudar som blir fru den 19:e, så det är klart att jag är med om jag får!

Vi är ganska "i fas" men jag går ändå omkring med fjärilar i magen nästan hela tiden... Vit skorta ska inhandlas idag och så ska vi prova vin för att se vilket som passar bäst till huvudrätten. Vi är båda födda utan tummar när det gäller vinprovning så vi får hoppas på lite kunnig personal på systemet.

Kul kul!

thildamy skrev 2009-08-18 13:50:39 följande:
    Tindre vill du vara med på listan ????
  • Tindre
    Snoddasen skrev 2009-08-19 11:52:15 följande:
    Börjar ni bli nervösa måntro?
    Ha! Jag kan stoltsera med "fjärilstämjare" i mitt CV med tanke på hur det bubblar och spritter i min mage.
    Jo visst är jag nervös, men det känns härligt! Ännu är det ju en månad kvar för oss 19:e september brudar men oj va tiden går fort... Snart är det vi!

Hur ser det ut för er andra? Är det många poster kvar att bocka av på "att göra listan"? Jag har mest smått tjafs kvar, men det tar ju tid.. Kanske har jag glömt något? Hjälp mig lite här, hur ser era "kvar att göra" listor ut? Det här är vår [läs: min]
    Svara till restaurangen
    eventuella allergier
    antal personer
    mat
    vin
    Håller hotellet med alkoholfritt?
    Internet - Spotify
    Få svar från X ang musik ? tis nästa vecka
    Få svar från Kantorn
    Kontakta kantorn igen gällande mick mm (fösta mailet) samt intro till Ronja
    Ta kontakt med X ang fotot
    Fel mailadress kan M ringa?
    Försöka ringa han som har ladan igen
    Musik på festen ?
    X fixar musik,
    X DJ och kopplar in?
    Hur kommer PA-systemet upp?
    Festprogrammet
    Menyn ? VIN! Köpa bubbel och prova
    Korrläsa
    Skriva ut
    Fixa utsidan för festprogrammen
    Vigselprogrammet
    ska X spela?
    Skriva ut
    Fixa omslagen till CD-skivor
    Fixa gästboken ? var sjutton är den?
    Köpa kinesiska lyktor på vatten
    Kolla med X och Kommunen
    Dansen
    Presenter till tärnor/bestman/solister?
    Påse för ringar till hunden
    Lämna in förlovningsringar för upputsning/gravering
    Skriva packningslisa
    Skriva detaljerat schema om vem som gör vad
    Köpa smink
    Göra hårnålar

Någon som ser något "uppenbart" saknas?

Nu kör vi så det ryker! Tjo.
  • Tindre

Jag ska definitivt ha sjal. Är så frusen i vanliga fall så en kylen septemberdag skulle göra mig ganska grinig ganska fort. Det är ju bara att titta på vädret idag, det var fint men stod man i blåsten var det skönt att ha en tröja på sig. Men det är ju jag det, andra är mer varmblodiga.

TesshjärtaFred skrev 2009-08-19 16:39:06 följande:
    En annan sak jag har tänkt på, ska ni har någon cape eller sjal eller liknande?
  • Tindre

Ja verkligen! Vi har redan träffat vår präst för ett första samtal och veckan innan vi gifter oss ska vi ha "genrep" i kyrkan. Tur är väl det för stackars blivande är så nervös så han är övertygad om att han kommer svimma... Prästens kommentar (med glimten i ögat) på det var; "Det har aldrig hänt under någon av mina tidigare vigslar men någon gång ska väl vara den första." Vi gillar honom skarpt.

emertin skrev 2009-08-20 09:26:12 följande:
    Spännande. Jag ringde till församlingen idag och prästen hör av sig två veckor innan vigseln och då ska man boka in ett datum för ett möte... tycker att det är väldigt kort varsel.
  • Tindre
    emertin skrev 2009-08-20 09:38:27 följande:
    Jag kommer att ha svarta underkläder eftersom jag har en svart axelbandslös BH som sitter jättebra. Sen ska jag ta med mig andra underkläder och byta om på hotellet innan vi ska gå och lägga oss Har nya vita med blå broderier "something blue"
    Men "something blue" ska man väl ha i kyrkan... eller tänker jag fel? (Om man nu ska följa seden/traditionen öht)
  • Tindre
    emertin skrev 2009-08-20 11:50:22 följande:
    Har ni fått välja präst? Här blev man tilldelad den som jobbade just den dagen. När jag ringde tidigare hade dom inte gjort schema ännu och nu var det spikat och klart och gick inte att ändra Har aldrig träffat den här prästen och hade egentligen velat ha en karl men men....
    [/citat]

Ja, vi hade tur för jag träffade en tjej här på BT som rekomenderade en präst varmt - hennes pappa. Vi gifter oss inte i vår hemförsamling så jag hade ingen aning om hur prästerna skulle vara. Så jag ringde in och "önskade" honom, för precis som du så fick jag inte "boka". Fast jag tror inte att du behöver oroa dig det minsta. De flesta prästerna är ju jätte rara, det är ju en del av jobbet liksom.
    emertin skrev 2009-08-20 11:54:14 följande:
    [citat]
    Visst ska man det, men man ska även vara oskuld om man ska ha vit klänning, slöja och/eller krona.....
    Haha! Japp, du har rätt. Och det är nog inte många som klassar sig in i den kategorin.
  • Tindre

Äsch, va tossigt det blev med citeringen där uppe.. Nåja, då har man lärt sig det också.

• Tindre
    carolaj83 skrev 2009-08-21 09:44:55 följande:
    vad har ni för fyllningar i era tårtor
    Vi har princesstårta som svärmor kommer göra. Hon är helt fantastiskt och det är roligt att ha lite "koppling" till tårtan.

Måste ju bara skvallra lite också; jag fick mina "morgonen efter" fotografier i dag och fy faen va fint! Jag är en sån tjej som har mängder med bilder där jag ser konstig ut och skyr kameran som pesten, men på vissa av de här bilderna ser jag riktigt snygg ut. En kompis har sagt "vacker" men det kan jag inte ta till mig.
    Hur är det med er, har ni gjort SB i morgongåva eller blir det något annat fint?
  • Tindre
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-21 12:53:08 följande:
    Däremot har jag låtit göra likadana smycken till oss. Jag ska ha på mig mitt på bröllopsdagen och han kommer att få sitt på morgonen. Han vet alltså inte om detta. Det är sådana där namnsmycken. En kedja med en ring där det står vårt bröllopsdatum och sedan två brickor, den ena där det står Fredrik och den andra Therese. De är i silver, och jättefina så klart.
    De låter verkligen jättefina! Jag har själv sneglat på liknande inann en kompis (som gifte sig i sommras) övertygade mig om att det var värt pengarna att fota. Var köper du smyckena ifrån? Så kan man gå in och spana lite mer. Kanske hinta till stackars blivande.
Svar på tråden September 2009 del. 5