Inlägg från: MaLevi |Visa alla inlägg
  • MaLevi

September 2009 del. 5

Jag har visst ramlat bort från listan

Jag ska oxå gifta mig den 9/9-09 så du blir inte ensam från Sverige =)

• MaLevi

Oj, vad ni skriver vad kul att läsa.

Strumpbyxor kommer att bli solbruna för mig eller någon annat åt det bruna hållet

Ringen kommer på onsdag och då får jag se hur gravyren blev i min ring som oxå är 15 mm och har stenar. Jag har datum och hans namn.

Hur gör ni med borddekorationen? Fixar ni det själva eller inte?

Jag kommer att göra borden själv. Men vet inte riktigt hur. Blommor blir det inte eftersom vi har allergiska gäster. Jag har tänkt mig godis istället för blommor och sen något att läggapå borden mellan små skålarna...
    Vet inte vilka färger eller något. Men har hittat små godis hjärtan på myheart.se som jag kan tänka mig. (Vi är båda godisälskare och då mest choklad så det passar oss)

Just nu lutar det åt små skålar med svartgenomskinligt band runt och vita, silver och lila godishjärtan. Men vet inte om silver är en hit?!?! Kanske ska hålla mig till 2 färger?!?!?

Förslag på något roligt borddekor med godis?

• MaLevi
    Igia skrev 2009-08-17 09:34:39 följande:
    Vi kommer att sköta dukningen själva och gör det dagen innan på fm. Kommer att ha svarta dukar med silver löpare, blå och mörkgrå/silver blockljus, svarta små små blockljus och blå värmeljus. Stolarna kommer att vara klädda i vitt med ett svart band.Sedan kommer vi att ha blå karaffer för vin och vatten. Blockljusen kommer stå på blå glasassietter i grupper om tre ljus. Sen har jag silverskålar som buketterna ska ligga i. Funderade ett tag på om jag skulle ha nåt som blockljusen stod i typ sand men vet inte om jag orkar hålla på...Kommer iaf att få bilder idag eller imorgon på mitt liv så det känns bra.
    [/citat]

Låter väldigt stilrent och snyggt. Tror att det blir bra både utan och med sanden.
    Var har du fått tag på silver löparna? Internet?
    Mirfak skrev 2009-08-17 10:28:37 följande:
    [citat]
    Vitt kommer inte att bli mkt tillsammans med vitt o lila. Det kommer att piffa upp den vita färgen lite, så kör hårt på det! Kommer bli skitsnyggt!Jag ska göra dukningen själv, kommer använda mig av höstfärgade löv och rönnbär på borden. Har vita pappersdukar, ovanpå det en vit tapet med svart medaljongmönster på. Kommer även ha några lila låga skålar som jag ska ha nån form av blomma i. Kanske lila nejlikor...Jag borde göra en provdukning och se hur allt funkar...
    Tror jag kör på lila, svart, silver och vitt i min dukning... Ska kolla runt lite vad som finns och vad det kostar.
    Jag hade ingen tanke på löpare så det blir mitt största problem känner jag
    Där vi ska vara står för vita dukar så resten får vi fixa själva samma dag. Känns lite stressande men jag ska fråga om det inte går att komma på kvällen innan och fixa...

Vi ska ha blockljus överallt i lokalen och sen finns det en öppen spis/brasa som vi får tända om vi vill. Beror på vädret och allt, men min förhoppning är att det ska vara uppehåll iaf för annars vet jag inte var vi ska ta våra kort?!?! Vi har planerat att vara ute...

Cookie27 - Vad tycker du om service och leverans på myheart.se ? Ser hjärtana ut som på bilderna?
  • MaLevi

Jag har använt nagelolja sen i somras för att mina naglar ska hålla och inte gå av. Nu är de super långa och jag får se vad hon ska göra med dom på den stora dagen. Vi kommer självklart att diskutera ihop oss när det är dax, men jag ska försöka hålla det så det blir mina naglar och inte konstgjort. Har bokat en vanligt manikyr med franska naglar. Sen finns det utrymme för lite extra tid om det kan behövas. 480 kr tar hon.

Kan säga att lillfingret redan har fått en törn och gått av ca 2-3 mm in i nageln. Men jag hoppas det går att rädda

Svar på tråden September 2009 del. 5