Inlägg från: Sanniis |Visa alla inlägg
  • Sanniis

September 2009 del. 5

Vi åker till Grekland, Rhodos på onsdagen efter bröllopet. Vi ska vara iväg en vecka och bo på 5- stjärnigt all inclusive hotell. Ska bli sååå härligt!

• Sanniis

Arwent: Jag tyckte att båda var fina, men fastnade lite extra för det gröna. Vilken underbar dukning ni ska ha!!

Myocherlend: Håller helt med dig! Visst är vi sååå lyckligt lottade! Gäller att komma ihåg det i stunder av stress. Och ärligt talat, vad är det värsta som kan hända om inte allt blir exakt som man tänkt?

Igår skickade vi efter våra festprogram och mkt annat hos kortdesign.se. Ska bli roligt och få hem allt snart.

Idag blev m2b kidnappad av svensexakillarna. Han fick klä på sig piratkläder och sen drog de iväg. Vart vet jag inte Så kul!

Själv blev jag hippad 2 augusti!

• Sanniis

Glömde fråga en sak: Ska ni ha "snacks" på kvällen? Vad ska ni ha i så fall? Hur mkt kan man behöva köpa av allt om man är drygt 42 personer?

• Sanniis

september2009bröllop: I min vigselring kommer det stå Susanna *hjärta* Leo 12/9 2009. Leo har ingen vigselring, men kommer lägga till datumet i förlovningsringen (där det redan står Susanna och förlovningsdatumet).

delirious: Vi tänkte också ha chips och liknande och kanske godis. Ingen nattmat här heller. Tror att det räcker gott och väl med snacks.

• Sanniis

MyochErlend skrev 2009-08-15 14:05:38 följande:

ska ni hs presentöppning på bröllopet eller gör ni deet själva efteråt?
    Vi har bestämt oss för att ta det dagen efter för oss själva. Vi har önskat oss bidrag till resan, så det blir nog mer kuvert än presenter att öppna
  • Sanniis
    thildamy skrev 2009-08-16 12:09:59 följande:
    ska ni dansa vals???vi vill inte ha nån vals men kan tänka mig en tryckare....hur har ni tänkt?vad kul för er alla som blivit hippad /svensexad undra om vi får nån jag tror inte det....
    Vi ska inte dansa vals, jag är sämst på att dansa Så det blir en bröllopsdans istället, typ en lugn dans, lite "tryckaraktigt". Fast vi har inte lyckats välja låt än...
  • Sanniis

Ellani skrev 2009-08-16 21:29:02 följande:

Vad ska ni ha för färg på era strumpor, jag tycker vitt ser så blekt o onaturligt ut. Ska nog ta o köpa mig ett par i "solbrun" eller något annat fyndigt namn Eller är det så att man "ska" ha vita, som en del vill hävda?
    [/citat]
    Mina skor har öppen tå så jag skippar strumpor. Men om jag skulle haft skulle jag nog valt några slags bruna/hudfärgade.
    MaLevi skrev 2009-08-17 06:06:24 följande:
    [citat]
    Hur gör ni med borddekorationen? Fixar ni det själva eller inte?
    Vi låter restaurangen och floristen fixa med bordsdekorationen. Någon dag innan lämnar vi in favoraskar och annat som vi vill ha med i dukningen, men resten får de fixa. Ganska skönt, för jag/ vi har svårt att bestämma oss för hur vi vill att dukningen ska se ut.
  • Sanniis

Ojdå, blev lite knas med citaten....

• Sanniis

Hur gör ni andra här med gästbok? Ska ni ha en? Vad för typ ska ni i så fall ha? Skulle behöva lite tips. Vi vill ha, men en ganska liten. Vi kommer bara ha drygt 40 gäster så det det behöver ju inte vara en jättestor där det blir en massa sidor över.

• Sanniis

Jag hoppas att det är fint väder den 12/9 för jag har inte tänkt ha något extra på mig. Vill ju inte dölja den fina klänningen Dessutom kommer vi inte vara ute särskilt länge åt gången, så det är nog inga problem.

Underkläder har jag köpt, en vit axelbandslös BH med lite spets på sidan samt tillhörande trosor. Ville egentligen haft korsett och strumpebandshållare och hela kittet, men det funkar inte riktigt. Ska ha sko med öppen tå och då kan jag inte ha strumpor. Korsett under klänningen blir nog varmt och trångt.

Svar på tråden September 2009 del. 5