September 2009 del. 5
Hej! Bra med en ny tråd :)
Jag vill också vara med på listan 5 september är det dax.
Hej! Bra med en ny tråd :)
Jag vill också vara med på listan 5 september är det dax.
Vi har lämnat in förlovningsringarna på polering och min m2bs på gravering. Dert känns tomt på fingret! Längtar tills jag får ta på mig mina fina ringar :)
Min förlovningsring och vigselring finns i mitt galleri.
När det gäller sprit/vin/öl så skulle jag inte ha en anning om hur mycket som behövs men som tur är så är det min mammas projekt (hon är vinimportör) så jag litar helt på henne.
Vi kommer att ha fri bar med lite olika drinkar och öl/vin/alkoholfritt. Så jag hoppas det blir bra och att folk kan hantera alkoholen....
Vi har köpt godis från Myhearts. Vita och rosa små hjärtan. Dessa kommer att ligga i små favouraskar vid varje plats. Sen ska vi ha vita dukar, rosa spetsliknande tyg till löpare. Ljusstakar (för små blockljus) och vaser med rosa/vita rosor. Vita servetter ska vi ha också.
Oj vad färgmatchat det kändes nu... kanske måste lägga till lite annat också. Min mamma är "ansvarig" för dukningen och hon kommer och hälsar på nästa vecka och då ska vi provduka. Efter det blir det kanske till att komplettera lite :)
Annars så blir det min mamma som kommer att instruera personalen till hur det ska dukas. Detta görs dagen innan, allt för att vi inte ska behöva oroa oss och stressa på själva bröllopdagen.
Nu sitter jag på jobbet och det är 10 arbetsdagar kvar. Måste bara säga att jag INTE är motiverad att jobba. :)
Hjärtana är fina tycker jag, lite mindre än jag tänkte mig kanske men jag är nöjd. Leveransen kan jag inte heller klaga på men jag bor å andra sidan endast några kilometer från myhearts visade det sig så de kom och lämnade paketet i brevlådan efter 2 dagar :) Så för mig har det funkat strålande. Vi har beställt lite askar därifrån också.
Igår fick vi ett sent bortfall från ett par så nu blir det till att fixa om i bordsplaceringen igen... Men det är sånt man får räkna med.
igår satt jag ockå och vek ihop och fyllde med godis hälften av alla favouraskar och jag är inte det minsta pysslig så det tog tid. Fast det var bättre än när min m2b försökte så han fick vara behjälplig på andra sätt istället igår.
Sen så har vi börjat diskutera menyn med resturangen då de ändringar som jag skickat för 2 månader sen glömts bort. Men det kommer lösa sig också.
Mina underkläder kom också igår som jag beställt! Sen så har jag gått igenom tidsplaneringen med fotografen. Idag ska jag ringa tårtstället och bestämma de sista sakerna.
Men jag som kände att jag hade full koll börjar få lite panik nu. Det är MYCKET småsaker som inte är färdiga. Men jag har en lista och ska försöka vara systematisk.
Nu blir det jobb (utan att tänka för mycket bröllop)
Ha en bra dag :)
Jag hoppas också på fint den 5:e för jag har inget att ha över klänningen :) I värsta fall får jag frysa lite på fotograferingen ute men det överlever jag!
Så absolut SKA det vara fint den 5:e
Kl 8 knackade det på dörren hemma hos oss, där stod en gubbe med en väska och ett kuvert så det var dags för min m2bs svensexa :) Han skulle packa en väska med badkläder, finkläder och vanliga kläder men börja med att ta på sig det som fanns i väskan och infinna sig på ett hotell exakt kl 9.00. Så nu har han gett sig av. Jag är avundsjuk och vill också iväg idag!! Men jag skulle inte tro det då brudtärnan är i Frankrike.
Men nu hoppas jag att min m2b får en riktigt rolig dag!
Jag blev också hippad igår!! Min brudtärna och lillasyster som jag trodde var i Frankrike hade åkt hem tidigare. Så när jag kom hem till min kompis för att träffa henne och titta på hennes nya kattunge så stod 11 av mina vänner där. jag blev verkligen överaskad! Det är inte lätt att överaska mig så de hade verkligen involverat många :)
Det blev en i mina ögon perfekt möhippa. Alla hade på sig tröjor som det stod I love Karin och så fick jag en det stod I love Andreas på. Sen bar det av till ett klätterställe så klättrade vi alla klättervägg.
När vi gick därifrån fick jag ögonbindel och blev körd hem till en kompis där lunch väntade. Efteråt kom det två tjejer som hade pärlor och saker med sig så pysslade vi och gjorde smycken. Jag är riktigt dålig på att pyssla men det var mysigt att sitta där och bara umgås och fixa. Det blev tillslut ett fint halsband också :)
Under tiden så hade det kommit en kock från Resturang Pontus i Sthlm. Han hade med sig allt till en trerättersmiddag. Tillsammans lagade vi maten (fast mest kocken) och det blev riktigt gott!! Kvällen fortsatte med prat, skratt och dricka. Sen hade jag gångavstånd hem och mötte min kära som också haft en rolig dag.
11 dagar kvar!!
Jag ska inte heller ha uppsatt hår utan min frisör ska bara fixa till det lite så det blir fint med tiaran jag har. Ska inte ha slöja heller (tror jag i alla fall).
TesshjärtaFred: Hoppas du får din drömklänning!!! Verkar vara många som inte kan hålla vad de lovar när det gäller klänningar tyvärr... Men det ordnar ju sig för alla i slutänden ändå :)
Jag ska på manikyr dagen innan och bara få mina naglar lite snyggare. Jag arbetar med kemikalier varje dag så oavsett vad jag gör med mina naglar så blir de inte snygga. Kan inte heller göra förstärkning/förlängning av naglarna för det smälter bara om jag råkar spilla på mig på jobbet.
TesshjärtaFred: Hopplöst jobbigt!! Kan du inte sjukskriva dig/ta semester så att du inte behöver jobba mer innan bröllopet? Kan du få hjälp av några fler så att du får avlastning? Det kommer att ordna sig!