Inlägg från: alltidvi |Visa alla inlägg
  • alltidvi

September 2009 del. 5

Jättefin dukning! Jag röstar helt klart på vit lapp med grönt band!

Arwent skrev 2009-08-14 21:19:22 följande:
    Hej flickor!Jag behöver lite hjälp. Jag håller på och provdukar här hemma och kan inte bestämma mig för vilket placeringskort jag ska välja. Det gröna eller det vita? Bilder finns i mitt galleri.
  • alltidvi

Även om jag är en av dem som gifter mig sista helgen i september så börjar det verkligen kännas som om det närmar sig! Idag ska jag iväg och testa spray tanning, på fredag är det dags att prova vigselring. Nästa vecka är det möte med fotograf, genomgång av festlokal samt test av hår och smink.

Känns väldigt spännande!!

• alltidvi

Jag har inte heller satsat på direkt snygga underkläder. Jag har köpt en spanx + en basic balconettebh från change, allt i sexigt "hudfärgat" .

Jag har däremot köpt fina vintageinspirerade underkläder från twilfit (puder+svart) som jag tänkte byta om till när klänningen åker av. Jag kommer också ha dem när jag tar secretbox bilder.

TesshjärtaFred skrev 2009-08-19 13:36:13 följande:
    Vad ska ni ha för underkläder tjejer?Jag har redan köpt jättefina vita trosor, och jag har hudfärgade hanky panky hemma också ifall det inte skulle funka med vitt under klänningen. Överdel hade jag tänkt ha en freebra eftersom det ändå är korsettskenor i klänningen och jag har inte så stor byst, 75B. Dessutom är min blivande inte en kille som går igång på underkläder så det känns onödigt att lägga ner massa pengar på det. Vi kommer festa så länge vi orkar så det blir nog bara att slita av sig underkläderna och sova. Men jag har inte bestämt mig än. Däremot tänkte jag köpa den här till vår minibröllopsresa i Paris som vi åker iväg på på måndagen. www.bodhi.se/catdetail.asp
  • alltidvi

Jag hoppas också på att det är någorlunda ok väder den 26:e. Jag kommer ha en bolero i samma tyg som min klänning + en sjal och sedan efter vigsel när det är dags för mingel så kommer jag antagligen sätta på mig en kappa (köpte en jättefin på rean igår). Just nu känns detta helt ok, men ibland ångrar jag att vi valde utomhusvigsel...

emertin skrev 2009-08-20 09:43:57 följande:
    Jag köpte en bolero först men sen lämnade jag tillbaka den, tyckte att den dolde för mycket av klänningen. Det är ju förhoppningsvis inte så kallt ännu eftersom det är september. Om jag kollar genomsnittet för 26 september åtta år bakåt så skulle det vara ca 14 grader mitt på dagen
  • alltidvi

Jag var och gjorde test av hår & smink igår. Känner mig väldigt nöjd! Idag är det 30 dagar kvar! Det närmar sig med stormsteg, vilket märks på antalet "bröllopsärenden" som avhandlas varje dag. Denna vecka har jag betat av SB bilder, träff och genomgång med fotograf, koll av festlokalen förutom hår+sminket. Puh!

• alltidvi

håller tummar och tår för att din klänning ska hinna fram i tid!

TesshjärtaFred skrev 2009-08-26 10:58:07 följande:
    FiaoJonny: Ang klänningen så har hon som jag beställt den av sagt att hon ska lägga ner hela sin själ på att den ska bli klar i tid, men just nu känns det inte så lugnande. Om den inte kommer så får jag helt enkelt ge mig i väg och hitta en ny. Jag vet en butik som har tre snygga märken, så jag får kolla där. Självklart vill jag ju att min drömklänning ska hinna komma!
  • alltidvi

Roligt! Visst är det skönt när man kan släppa en punkt på listan!

carolaj83 skrev 2009-08-26 14:18:31 följande:
    kom precis hem från frisören och min uppsättning+sminket blev bara så bra, känndes väldigt mig
  • alltidvi

Åhh vad skönt att du blev nöjd! Hoppas det ordnar dig med släpet också!

TesshjärtaFred skrev 2009-09-02 15:04:08 följande:
    Det gick jättebra! Den var verkligen superfin. Måste tas in på några ställen men det skulle hon fixa. Sen var det ett släp som jag egentligen inte vill ha (hon verkar inte ha fattat hur jag menade trots att jag förklarat typ 70 ggr), men det är inget långt släp och hon skulle fixa så jag kan knyta upp det, så jag hoppas att det blir bra ändå. Jag orkar liksom inte bry mig känner jag, och jag tror inte att hon skulle hinna fixa det också. Så det får bli som det blir helt enkelt.
  • alltidvi

Jag har testat spraytanning (manuell) nu en gång innan bröllopet och blev jättenöjd, så det är inbokat till onsdagen innan bröllopet. När jag solar blir jag mest grisröd...

Sanniis skrev 2009-09-02 15:20:13 följande:
    Borde sätta igång och sola egentlige, men drar mig för att sola solarium. Hur gör ni andra? Har ni kvar solbrännan från sommaren?
  • alltidvi

Fick precis en väska + instruktioner och packlista levererat till jobbet! Väldigt pirrigt!!

• alltidvi

Stort grattis till alla nyblivna fruar!

• alltidvi

Det måste ju vara fel - det ska ju vara sol och vackert väder när vi gifter oss!

Ang regn på bröllopsdagen så läste jag någonstans att man ska tänka på regn som ngt positivt för varje gång det regnar kommer man sedan tänka på sin bröllopsdag och det är ju inte helt fel! (men vi håller väl ändå tummarna för att det inte regnar den 26/9!)

emertin skrev 2009-09-15 08:41:27 följande:
    Det ska bli jättefint väder i Stockholm nu på lördag, men nästa lördag när jag ska gifta mig så blir det 14 grader och regn
  • alltidvi

Vi har både fotografering och vigsel utomhus... men men det kommer bli superbra även om det regnar, bara lite annorlunda mot vad vi har planerat..

emertin skrev 2009-09-15 09:29:38 följande:
    Vi hade ju sagt att vi skulle vigas 19/9 från början men sen fick vi inte tag i någon lokal.... Men men, det blir säkert en fantastisk dag i alla fall. Fast jag vet inte hur sjutton vi ska göra med fotograferingen för den hade vi tänkt ta utomhus före vigseln
  • alltidvi

Jag kommer att ha min mormors slöja under vigsel och sedan byter jag till ett hårflor. Hade tänkt att ha bara flor först, men det känns ju lite speciellt med mormors slöja så det får bli det också.

emertin skrev 2009-09-23 08:20:35 följande:
    Hej tjejer, vi få som är kvar Tänkte höra hur ni andra tänker angående slöja, verkar inte som om det är så vanligt längre....
Svar på tråden September 2009 del. 5