September 2009 del. 5
Jättefin dukning! Jag röstar helt klart på vit lapp med grönt band!
Jättefin dukning! Jag röstar helt klart på vit lapp med grönt band!
Även om jag är en av dem som gifter mig sista helgen i september så börjar det verkligen kännas som om det närmar sig! Idag ska jag iväg och testa spray tanning, på fredag är det dags att prova vigselring. Nästa vecka är det möte med fotograf, genomgång av festlokal samt test av hår och smink.
Känns väldigt spännande!!
Jag har inte heller satsat på direkt snygga underkläder. Jag har köpt en spanx + en basic balconettebh från change, allt i sexigt "hudfärgat" .
Jag har däremot köpt fina vintageinspirerade underkläder från twilfit (puder+svart) som jag tänkte byta om till när klänningen åker av. Jag kommer också ha dem när jag tar secretbox bilder.
Jag hoppas också på att det är någorlunda ok väder den 26:e. Jag kommer ha en bolero i samma tyg som min klänning + en sjal och sedan efter vigsel när det är dags för mingel så kommer jag antagligen sätta på mig en kappa (köpte en jättefin på rean igår). Just nu känns detta helt ok, men ibland ångrar jag att vi valde utomhusvigsel...
Jag var och gjorde test av hår & smink igår. Känner mig väldigt nöjd! Idag är det 30 dagar kvar! Det närmar sig med stormsteg, vilket märks på antalet "bröllopsärenden" som avhandlas varje dag. Denna vecka har jag betat av SB bilder, träff och genomgång med fotograf, koll av festlokalen förutom hår+sminket. Puh!
håller tummar och tår för att din klänning ska hinna fram i tid!
Roligt! Visst är det skönt när man kan släppa en punkt på listan!
Åhh vad skönt att du blev nöjd! Hoppas det ordnar dig med släpet också!
Jag har testat spraytanning (manuell) nu en gång innan bröllopet och blev jättenöjd, så det är inbokat till onsdagen innan bröllopet. När jag solar blir jag mest grisröd...
Fick precis en väska + instruktioner och packlista levererat till jobbet! Väldigt pirrigt!!
Stort grattis till alla nyblivna fruar!
Det måste ju vara fel - det ska ju vara sol och vackert väder när vi gifter oss!
Ang regn på bröllopsdagen så läste jag någonstans att man ska tänka på regn som ngt positivt för varje gång det regnar kommer man sedan tänka på sin bröllopsdag och det är ju inte helt fel! (men vi håller väl ändå tummarna för att det inte regnar den 26/9!)
Jag tycker vi tror på den här prognosen istället:
www.accuweather.com/world-forecast3.asp&locCode=EUR|SE|SW015|STOCKHOLM&metric=1
Vi har både fotografering och vigsel utomhus... men men det kommer bli superbra även om det regnar, bara lite annorlunda mot vad vi har planerat..
Jag kommer att ha min mormors slöja under vigsel och sedan byter jag till ett hårflor. Hade tänkt att ha bara flor först, men det känns ju lite speciellt med mormors slöja så det får bli det också.