• stl48

September 2009 del. 5

Hej igen!

Länge sedan jag skrev men har varit inne och läst så jag har följt er alla i det tysta

Jag har visst ramlat ur listan- 19 sep är det dax.

Här känns det som om det mesta är under kontroll tycker jag. Lite stressad över festprogrammet som ska fixas och tryckas.
    Psalmer och utgångsmusik är inte heller bestämt, jag tycker det är svårt, är ingen van kyrkobesökare precis.

• stl48

Glömde ju...

Fråga!
    Jag har gjort secretbox fotografering och nu söker jag efter en svart ask-låda-kartong att lägga bilderna i.
    Kan ni hjälpa mig att hitta det?

• stl48

Jag är också väldigt käsen
    Vi ska bjuda på Verdi Raspberry som fördrink, JÄTTEGOTT och lättdrucket för oss som inte gillar vin eller champange.

carolaj83 skrev 2009-08-20 16:15:31 följande:
    HJÄLP MIG!vad ska vi ha för välkomsdrinkar?jag är lika kräsen på sprit som mat, gillar varken vin eler champange...vill gärna ha någon fruktig lätt drink, förslag?
  • stl48

Jösses, här åker man bort några dagar utan dator och då är man jätte-efter i läsningen!!
    Aktiva tjejer, de e kul.

Mannen gick precis förbi och föreslog bröllopsplaneringsdag imorgon, mycket bra idé får jag säga

Tänkte kontakta prästen, bestämma meny, kolla om man kan få tillgång till lokalen för att se om dukningen fungerar mm, mm, mm

• stl48
    carolaj83 skrev 2009-08-21 08:06:29 följande:
    [citat]
    stl48-vad innehåller det?

Vad menar du? Jag är kanske lite trög så här på morgonen
  • stl48

Jaha, jag skrev 2 inlägg och jag hade glömt det med Verdi

Jag skulle säga att det är ett mousserande vin med hallonsmak. Så det är inget som behöver blandas utan bara för servitriserna (om man har det) att hälla direkt ur flaskan. Bra om man vill "bjuda om" efter första glaset.

carolaj83 skrev 2009-08-21 09:31:47 följande:
    stl48-hehe nä du skrev bara resberry, menar du cider eller är det någon drink du ska blanda till?
  • stl48
    Tindre skrev 2009-08-21 12:46:51 följande:
    Vi har princesstårta som svärmor kommer göra. Hon är helt fantastiskt och det är roligt att ha lite "koppling" till tårtan. Måste ju bara skvallra lite också; jag fick mina "morgonen efter" fotografier i dag och fy faen va fint! Jag är en sån tjej som har mängder med bilder där jag ser konstig ut och skyr kameran som pesten, men på vissa av de här bilderna ser jag riktigt snygg ut. En kompis har sagt "vacker" men det kan jag inte ta till mig. Hur är det med er, har ni gjort SB i morgongåva eller blir det något annat fint?
    Jag har gjort det. Var precis iväg på Åhlens och köpte ett svart vik-album med plats för 8 st 10x15 cm bilder. Ska se om det går att dramkalla bilderna i svart och vitt med en vit kant runt så blir det nog jättefint mot det svarta
  • stl48
    Tindre skrev 2009-08-22 08:08:03 följande:
    Det låter jätte fint! Jag tror nog att din blivande kommer häpna.
    Jag hoppas det Tycker själv att fotografen har lyckats väldigt bra. Jag har precis skickat iväg beställningen till ExtraFilm och det gick att beställa med vit ram runt. Jag beställde två uppsättningar foto, glansiga och matta, så får jag se vilka som är finast.
    Längtar tills att de kommer med posten
  • stl48

emertin skrev 2009-08-23 22:02:11 följande:

Sitter och funderar på in-utgångsmusik nu igen.... Min karl har fått för sig att han vill ha Mendelhson som ingång och jag hade inte tänkt det. Samtidigt är det ju inte så att jag kan bestämma allt själv...
    Vi ska ha This is it med Melba Moore som utgångsmusik på CD-skiva. Hoppas att det blir bra i kyrkan. Tänkte ta med skivan när vi ska träffa prästen nu i veckan. Vi får kanske provspela en liten snutt i kyrkan, men jag vet inte om man får det.
    Och som ingång ska vi ha den traditionella Mendelssohn.
  • stl48

Hej alla!

Har en stark känsla av att det blir hippa på lördag. Några av mina goda vänner är upptagna de andra helgerna så det är liksom bara denna lördagen kvar innan den 19:e
    Fast vem har sagt att det måste bli på en lördag......

Angående att träffa prästen.
    De sa till oss också att prästen tar kontakt ca två veckor innan, men jag kände mig lite stressad så jag ringde själv och bokade ett möte med honom imorgon och det var inga problem alls.

Här har ni en till som drömmer om kaotiska bröllop och märkliga möhippor De e väl nerverna fastän jag intalar mig att jag har allt under kontroll.

• stl48
    carolaj83 skrev 2009-08-25 19:07:05 följande:
    någon mer som tänkt fixa sina naglar inför stora dagen?vad får ni då betala?jag funderar på att göra gelenaglar
    Jag fixar också mina. Gele och fransk manikyr, jag betalar 370 kr hos en tjej som har en liten studio hemma.
  • stl48

Lycka till idag, Thildamy!! Du kommer att få en underbar dag, glöm inte att njuta

• stl48

Hej alla!

Har är det ganska lugnt. Vi har båda semester hela veckan men vi har redan gjort allt så vi kan bara mysa nu och samla krafter inför lördagens äventyr.

På torsdag är det manikyr, pedikyr och en sväng till naprapaten som gäller och på fredag ska vi duka i festlokalen.

Maken ska ta en sväng till stan idag, tror det har med morgongåvan att göra

Vi har köpt lite ballonger men var får man tag på "luften", helium, för att få dem att lyfta upp mot taket, några tips?

• stl48

HELIUM kan man köpa från teknikmagasinet för ca 300kr räcker till 30 ballonger...vi körde med vanligt nedvända ballonger och lika fint blev det , vår budget räckte inte till att köpa helium

Vi tänkte fästa ballongerna i några digitalkameror, så därför vill vi att ballongerna lyfter mot taket så att man kan ser var på bordet kamerorna ligger.

• stl48

trallande jänta skrev 2009-09-16 09:20:50 följande:

Mitt sista minuten fix är att försöka bli av med förkyldningen som anföll igår :( Tur att man ligger bra till med allt annat inför lördagen....Men det känns ju typiskt när man varit helt frisk det senaste året och lyckas pricka in att vara sjuk nu.... men, men
    Precis så har det blivit för mig med
    Men med lite Panodil ska det väl gå bra
    Vi har också allt klart utom dukningen som blir på fredag med hjälp av några vänner och kocken.

Ska köpa pärlor till håret och sugrör till drinkarna, vill gärna ha svarta, tips på var det går att hitta?
Svar på tråden September 2009 del. 5