Förra lördagen var det vår dag...
Helt underbart, en dag som jag kommer minnas för resten av mitt liv.
Vaknade klockan 8, farmor tog barnen så vi fick en timmas sovmorgon ihop. Klockan 11 kom sminkösen och tärnan. Hon fixade till mig i två timmar, sen åt jag lunch och band alla buketter, samt gjorde corsagen själv (hade bara övat en gång innan på bukett, så det var ju lite nervöst).
Klockan 1430 kom fotografen, men hon fick vänta en halvtimme, eftersom jag inte var klar, jag var som en festgeneral som kommenderade alla andra att sköta sina uppgifter: farmor med barnen, mormor med tårtdekoration (allergitårtan), bm och bestmannen med leveranser till festlokalen osv, osv.
Vi hade underbart väder, klockan 15-1550 då vi fotograferade oss vid sjön, så blev det mulet, vilket fotografen gillade. När sista fotot knäppts så kom det några lyckodroppar av regn i tiaran innan jag hoppade in i bilen.
Fotografen sade att hon inte behövde ge oss några instruktioner hur vi skulle posera då vi utstrålade sån lycka och kärlek bara genom att kramas och se varandra djupt i ögonen.
Vigseln var underbar, den enda gången jag kände av nervositet var när kyrkklockorna började ringa. Men så fort vi gick nerför altargången så släppte allt, det var bara våra närmaste närvarande (30 pers) som log mot oss där vi gick och det kändes så bra. Efteråt sa prästen att vi "var det coolaste par jag någonsin vigt, ni utstrålade sådan harmoni och kärlek så det var en otrolig upplevelse för mig som präst att få närvara i den stunden". Och våra barn skötte sig så fint (trots farmor glömt att ge minstingen 11 mån, mellanmål).
Middagen blev lite si och så. Maten från cateringen var supergod, men jag förstår inte vad båda mina föräldrar gjorde i köket hela tiden. Vi skulle ha fixat serveringspersonal, (men bägge föräldraparen vägrade)så det är mitt starkaste tips till er. Nåväl, några fina tal och spex blev det iallafall, sen förflyttade vi oss raskt till loungen medan DJ:n packade upp. Det blev tårta och sedan vals till "Kiss from a Rose" av Seal. Vi hade bett våra föräldrar och några goda vänner att hoppa in halvvägs i dansen, så det var skönt att slippa stå där till allmän beundran hela tre minuter...
ALLA dansade verkligen, DJ:n var superduktig och kände av vilka låtar som gick hem. Vi var kvar till sist och vinkade av eftersläntrarna i dörren, innan vi fick skjuts i BMW till hotellet i Gamla Stan i Sthlm. Där hade vi två nätter (resan spar vi till i vår) och kunde njuta av en romantisk helg i storstan med shopping, turistbåt, middag och bio..