Inlägg från: gosbruden |Visa alla inlägg
  • gosbruden

September 2009 del. 5

Hej, vad kul med en ny tråd!

Idag ska vi till konditorn och prata om tårtan! Vi ska åka om en halvtimme! Kul att ställa klockan på lördagen! :)

Sen ska vi till systemet också för att köpa alkohol.. eller titta lite vad vi ska ha! :) Vi har inte haft möjlighet att åka till tyskland så det får bli systemet!

Känner mig lite smått stressad men längtar! Vill bara att det ska bli dags nu! :)

Hoppas ni får en bra dag!

• gosbruden
    emertin skrev 2009-08-15 21:46:52 följande:
    Vad ska ni ha för vigselring? Vi var och tittade på ringar i lördags men det är svårt.....
    Vi var och hämtade våra ringar igår!! :) De var så fina :) Vi valde gravyr där det stod vigselplatsen och datum. Nu ligger de uppe och väntar på att få bäras :)
    Jag valde en vigselring som går ihop med min förlovningsring. Samma sak för min blivande! :)
  • gosbruden
    Kennethsdotter skrev 2009-08-16 00:32:27 följande:
    Jag & min älskade som blev kidnappad idag = ) gifter oss 19 september & vill oxå vara med på listan..igen.
    ohhh, hoppas ni hade en underbar dag :) är ju nyfiken på vad ni fick göra för kul??
  • gosbruden
    emertin skrev 2009-08-16 17:41:59 följande:
    Ska din man ha två ringar?Jag kommer inte att få plats med så mycket gravyr i min ring, har strl 15,5 och dessutom sten eller stenar så det blir inte så mycket yta kvar tyvärr....
    Ja, min man ska ha två ringar :)
    Jag förstår vad du menar med gravyren min ring blev full, hade inte fått plats med mycket mer, har storlek 16 och stenar här med :)
  • gosbruden

Hej halloj :)

Här har ni en trött blivande brud!
    I onsdags blev jag kidnappad efter jobbet av mina kollegor. Dags för möhippa! Det var en trevlig kväll, först fick jag sjunga in en låt och sen vidare ner på stan för att försöka sälja allt från en potatisskalare till en pepparkaksform. Jag fick allt sålt, sen var det dags för middag! jag hade en kanonkväll.

Det har varit en lång vecka med sena kvällar. personalmöte och två stängningar på jobbet! Skönt med helg!!!!! :)

Känner mig dock stressad över festprogrmmet! Känns som det aldrig blir klart!! men så mycket annat klaffar som det ska, får väl nöja mig med det :)

• gosbruden

Jag har panik!!!! Jag är gravid är super duper extremt glad över det för vi har längtat efter familj. Men nu när veckorna går så inser jag.... KLÄNNINGEN!!!! den passar inte längre... åhhh.. 3 veckor från bröllop och ingen klänning!
    Vad göra?

• gosbruden

Tack för alla grattis!
    Jag är nu i vecka 14 och på bröllopet kommer det vara vecka 16+4.
    Jag provade klänningen igår med underkläderna jag ska ha och det såg inte illa ut men det var fruktansvärt obekvämt för min stackars mage :/
    Jag kollade på sömmarna och det går inte att ta ut den mer ser det ut som tyvärr

Ja, det blir nog till att leta efter ny klänning, ska först se om det går att lägga ut min, för den är ju så fin..
    Det känns ju skönt att veta att det finns fler klänningar där ute iaf.. Jag hittade min nuvarande klänning på en eftermiddag jag med så jag får hoppas att jag kan hitta en ny på kort tid.
    Förlåt, nu blev det lite långt men det här med klänningen håller mig uppe om nätterna :/

• gosbruden

Klänning hittad!!!! Skönt att den krisen är över! :) den är så fiiiin! Mycket finare än den första!
    Till klänningen var det en sjal till men jag funderar också lite över hur varmt det kommer att vara på dagen.. Dagen vi blev tillsammans (12/9 2001) var det iaf varmt så jag lever på hoppet! :)

Jag vet inte om jag ska fixa naglarna någonstans. Jag sparar naglarna nu men vi får se, har ni något tips på något som kan stärka naglarna???

• gosbruden
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-28 20:00:14 följande:
    Senaste nytt om klänningen: De har inte skickat den i dag som de skulle för de var tvungna att tvätta den. Alltså seriöst, nu börjar jag bli jävligt trött på de här skojarna. De skulle skicka den i morgon i stället tydligen. Är det så att det blir något mer strul nu tänker jag verkligen ryta ifrån.
    Vad trist att höra om klänningen, det löser ska du se.. Håller alla fingrar och tår för att det ska gå vägen för dig :)

Just nu är det tomt i vårt hus.. sambon är kidnappad, utklädd till spindelmannen :) vilken goding han blev i den där kostymen haha..
  • gosbruden

Ja, jag vaknade vi 6 imorse och bara väntade på att grabbarna skule dyka upp. Och jag hade lyckats lura i min sambo att jag inte hade en aaaaaaning om när de skulle komma :) jag var alldeles pirrig tills de dök upp :) han blev riktigt chockad!

• gosbruden

jag går runt och känner mig halvstressad hela tiden men det blir så bra så. Ska snart stryka klart alla band som ska knytas runt servetter som bordsplacering.

Mannen blev ju kidnappad i söndags och jag han knappt berätta om det här innan jag själv dras iväg. Jag hade en underbar LUGN dag som mina vänner hade planerat perfekt. Kom hem vid elva tiden (perfekt för gravida trötta lilla jag)

Känns som att mycket haltar just nu på något sätt. men vi ska sätta oss ikväll och fixa npgra lösa trådar. Det är ju inte lång tid kvar nu ju!!!!!!!!!

• gosbruden

Lyck till idag alla brudar som gifter sig idag!!! Ha en underbar dag.

börjar kännamig ritkgit pirig nu, var i kyrkan i torsdags och då blev det så verkligt!!
    idag ska vi ha en lugn dag med lite planering och fix med festprogrammen, nu ska jag vila en stund innan minsnarkande sambo vaknar och det är dags att sätta igång :)

• gosbruden

Vi ska ha brudmarsch från frösön.

Tyckte också att det var svårt att välja men vi använde oss av www.kyrkomusik.se när vi skulle välja, som så många andra! :)

• gosbruden
    carolaj83 skrev 2009-09-12 18:58:39 följande:
    2 veckor kvar då, sitter hos svärföräldrarna o skulle skriva ut våra festprogram, men bläcket e slut
    Vi hade missöde med våra festprogram. Vi fick slut på toner och köpte ny, som inter funkade och sprang till grannen och lånade skrivare efter skrivare innan vi till slut fick kopiera!!! Kan ju lova att jag var trött efter den pärsen!!! detta på torsdagen innan bröllopet :(

Nu är vi gifta! och dagen var underbar men nu är jag så trött och ska vila en liten stund!! skriver mer om bröllopet senare, det var iaf HELT FANTASTISKT! och grattis till alla andra blivande brudar som numera är gifta fruar ;)
Svar på tråden September 2009 del. 5