Inlägg från: FiaoJonny |Visa alla inlägg
  • FiaoJonny

September 2009 del. 5

Jag med!!
    19 september fiaojonny

• FiaoJonny

Igia, låter finfint! Sand kan ju bli jobbigt också, ifall någon skulle råka spilla ut eller så.

• FiaoJonny

Arwent;

Härligt med positiva tankar om vädret den 19:e :D
    Var det företag som fixade paraflaxen? Lät intressant.

Ska också införskaffa mig en... sjal ;), kommer frysa humhum av mig annars med tanke på att vi är utomhus (om nu vädret tillåter).

--
    För vår del tickar allt på av bara farten. Mindre än en månad kvar nu och jag börjar känna stressen krypa därunder. Det är tur att man har ett jobb där man stressar så mycket så det är svårt att tyda vad stressen egentligen beror på :D.

• FiaoJonny
    bellrik skrev 2009-08-20 23:06:39 följande:
    Sitter på jobbet och kan inte göra det jag ska göra dvs skriva personpresentationer. Jag börjar må rikigt kass nu över stressen, känner att allt är på mina axlar...
    Usch :(. Vad har du kvar? (eller det kanske var en dum fråga :/)

Finns det några som hjälper eller som du kanske kan be om hjälp?

Gå inte och bränn ut dig det sista du gör! Det vore tokigt
  • FiaoJonny

Bellrik, håller alla mina tummar! :)

Sanniis, haha känner igen mig! Drömde inatt att min tärna vägrade gå den vägen vi ska gå (genom en allé) fram till "altaret" (borglig vigsel). Det dög absolut inte och hon skulle minsann gå på gräset och mmm... Haha!

Fyllning till tårtan: Vit chokladmousse med jordgubbskompott. Vi ville ha en annan med mörk choklad, men har trerättersmiddag och det känns som att mörk choklad blir så väldans mastigt.

Presenter:
    Tärna 1: GPS
    Tärna 2: Muminmuggar och Årechoklad
    Toastmadame: Fotokurs på medborgarskolan
    Bestman: Glas och en flaska fin whisky.

• FiaoJonny

Hurra till dig Ellani! Min mens kommer precis i tajming till både bröllop och resa :/. Men jag ska knapra på med pillrena så jag slipper ha den då. Roligare saker kan man ha för sig än att ha mens!

Ang. morgongåva tror jag att jag äntligen har bestämt mig. Försökte komma på något först som jag kunde göra så att blev väldigt personligt, men kom inte på något som jag känner passar honom allra bäst. Nu hoppas jag verkligen att han inte läser det här... Vi får skriva på som bara den så att han inte orkar läsa igenom hela tråden :P. Blir en Fender Stratocaster elgitarr. Sen ska jag försöka lyckas gravera den på något snyggt sätt med vårat datum, det som står i våra vigselringar (semper fidelis = evigt trogen) och kanske smeknamnet på honom... Typ:
    "19/9-09 Till min snutt från din snos!
    Semper Fidelis"

Eller så.

• FiaoJonny
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-21 14:34:02 följande:
    Jag menar verkligen inte att vara respektlös FiaoJonny, men du kanske ska nöja dig med det latinska. Att gravera in smeknamn på en gitarr kan vara lite vådsligt. Alltså jag känner ju inte er så jag vet inte, men jag vet iaf att JAG inte skulle vilja ha mitt smeknamn ingraverat på något sådant som jag kanske vill använda tillsammans med andra. Ett tips bara.
    Det är sant i och för sig... Tänkte dock inte ha ingraveringen på framsidan utan kanske på halsen på baksidan eller så. Har inte riktigt bestämt mig. Eller så kan man kanske bara ha initialer typ "S & J 19/9-09"... Hmm..
  • FiaoJonny

Ang. naglar så kommer jag köra budgetbudget-varianten och köpa lösnaglar :D. Jobbar inom vården så det är inte så stor idé att fixa andra. Sen är jag så slarvig med naglar ändå så det är lika bra att köra på lös.

Har en liten fundering på hur ni andra gör med bruduppsättningen. Jag behöver verkligen klippa mig, hela jag är ett enda stor kluvet hårstrå :/. Men jag vill ju gärna klippa lite frisyr. Blir bara lite konfundersam över hur det blir då med uppsättningen.
    Vad ska ni ha för håruppsättning? Jag kan inte bestämma mig alls.. Några jag tycker är fina:
    www.haircomesthebride.com/images/Passions%202008/Website/Magnolia-Back.jpg
    www.haircomesthebride.com/images/Passions%202008/Website/Magnolia2.jpg
    www.haircomesthebride.com/images/Celebrity%20Hairstyles/LIndsay%202.jpg

Ska ha både slöja och en tiara som ser ut lite som en krona... Hm..

Tess, va tråkigt med klänningen. Har inte läst bakgrunden, men jag hoppas att det ordnar sig. Lider med dig som har så nära till datumet. Har du någon tanke om hur du gör ifall den inte hinner komma (om du redan skrivit ber jag om ursäkt)?

• FiaoJonny

Angående hippa så vet jag när den blir... Det var min arbetsledare som kom fram til mig i fredags och frågade on hag kunde byta nästa lördag mot att jag jobbade nu i söndags som var. Okej, visst tänkte jag. Sen frågar hon om jag vill jobba kväll nästa söndag haha. Där sprack det.
    Tråkigt att jag skulle märka något, men det är inte oväntat, jag är för nyfiken så jag får oftast reda på saker vare sig jag egentligen vill eller inte :).

Har gjort klart festprogrammen, foto i mitt galleri. Imorgon ska vi på första repetition ute på Häringe slott, ska bli spännande!

• FiaoJonny

Hej på er brudar!
    Idag fick jag reda på att mannen min blir bortrövad på jobbet för svensexa :D. Fick även höra att de hade tankar på att ge honom en kurs i poledancing hahaha!

Jag råkar också veta att min möhippa är imorgon. Min arbetsledare frågade mig förra veckan om att byta dagar och kvällar och hej och hå. Så då fattade jag galoppen. Mitt marsvin ska på veterinärbesök idag och jag behövde låna nycklar av mamma, men det fick jag inte fast hon skulle inte bort eller så :P... Summa summarum blir att mina kära vänner har nycklar till lägenheten för morgondagen. Läskigt att veta vilken dag men inte när. Gäller att inte sova näck inatt med andra ord!

Ska på provuppsättning och provsminkning idag. Sedan är det jakten på morgongåvan som upptas.

Kram på er alla och lite extra särskilt till er som gifter er imorgon!

• FiaoJonny

Grattis alla nygifta, hoppas att allt gått fint!! Härligt med bra väder också för de som gifte sig i Sthlm.

Jag hade min möhippa igår och den var alldeles perfekt! 0830 så får jag en tuta i öronen som väcker mig. Då står 12 tjejer runt sängen och en bricka med champagne.

Sen på med ögonbindel och snurra runt i hemorten. Upp till en kompis och äta frukost (croissanter :D). Dags för utstyrsel! Jag fick en skitsnygg klänning, kort som fan. Ska lägga upp bilder senare. Sen fick jag en papperslapp att hänga om mig där en omarbetad text till "Tingeling" stod samt prisförslag för olika uppgifter.

Åkte senare tåget till Södra station. Fick gå igenom tåget och sälja tingeling. Fick ihop en del i alla fall :D! Sen gick vi genom hela söder, men där var folk mer snåla. Visade sig att en kompis mamma hade fixat lunch uppe i hennes våning åt oss. Hon hade dukat så fint och fixat med champagne och rubb och stubb :). När vi hade ätit där och skålat och haft oss åkte vi vidare till drottninggatan där vi gick in på sexshopen Pistill och fick en "sex-workshop" eller vad man ska kalla det. Superskoj!

På med ögonbindeln och vidare i en bil. Väl framme fick jag gå ner under jorden. Skulle få spela in en sång :D. Det blev "En sån karl", ååååh va roligt det var!!!

Efter det drog vi vidare till Patricia där vi åt och sålde vidare på Tingeling. Vid 00-tiden fick jag gå upp på scenen och sjunga Sånt är livet med bandet haha. Det är tur att man vågar bjuda till lite :). Superskoj i alla fall. Sen sålde jag på och festade natten lång. Kom hem vid 05 imorse och mår idag som jag förtjänar haha!

Jag önskar att alla kunde få en så bra möhippa som jag fick. De hade verkligen tänkt på allt! :)

• FiaoJonny

Oj oj, här har jag inte varit inne på länge. Känns som att dagarna bara rinner iväg för en. 6 dagar kvar!!! På riktigt!

Blev jättenöjd med provuppsättning, hade en underbar möhippa och nu är det fullt ös medvetslös. Toastmadame var här idag och vi gick igenom alla detaljer inför bröllopet. Det känns som det kommer bli redigt stressigt och lite för mycket grejer inplanerade. Förhoppningsvis ser det bara ut som det när man har det uppraddat.

Prövade klänningen idag för första gången (sug på den ni!) sen den kom hem för två månader sedan (!). Den är sååå fin. Väntar till på torsdag då jag ska pröva den igen med den lånade underkjolen.

Inte nog med stressen inför bröllopet... Vet inte hur ni andra har det, men vi åker på resan dagen efter och jag har fått resfeber haha! Har aldrig flugit längre än 4 timmar :|!

Kram på er!

Svar på tråden September 2009 del. 5