Inlägg från: Bride in the city |Visa alla inlägg
  • Bride in the city

September 2009 del. 5

Jag har köpt en fuskpäls, bild finns i galleriet. Gifter mig utomhus troligtvis och så blir det fotografering utomhus. Har man normal eller lite längre överkropp så tror jag sjal blir jättefint, jag däremot har ganska kort överkropp och tycker att något mer format än en sjal s a s sitter bättre.

Mollywe skrev 2009-08-25 09:39:24 följande:
    Hallå alla september-brudar!Här har ni en till, gifter oss 19 sept.Har läst lite i denna tråden till och från men aldrig skivit någonting. Men nu kanjag inte hålla mig längre Har panik över att det kanske inte är så varmt i slutet av sept som jag på något sätt hela tiden trott. Har en baraxlad kort klänning och inser att jag kanske måste införskaffa någon form av bolero.Vi kommer ju knappt vara ute något. Fotograferingen kommer förvisso vara ute men då vill jag ju ändå inte ha någonting över klänningen.Hur har ni resonerat i detta? Har sett att några av er har skaffat en sjal.
  • Bride in the city

Tack. Den är väldigt fluffig och mjuk, så jag är nöjd.

Måste tillägga att en del bär ju upp sjal ändå trots att de är korta i överkroppen. Men just det där hänget på baksidan och för mycket tyg runt halsen i kombination med en brudklänning... det är inte så snyggt tycker jag. På hösten vill man ju ha en sjal som värmer, ingen liten slinkig sak, det blir mycker tyg.

Eller så får du ta en liten sliniig sak och räkna med att kärleken håller dig varm.

Mollywe skrev 2009-08-25 10:24:24 följande:
    Den var himla läcker!Det du säger ang sjal och överkroppen har jag inte tänkt på men det är helt sant. Har också en gasnka kort överkropp så jag stryker nog sjal-alternativet. Dessutom är klänningen knäkort så jag blir kanske som en lite boll med sjalen Bride in the city skrev 2009-08-25 10:17:19 följande:
  • Bride in the city

Lycka till alla brudar imorgon önskar även jag. Kanske är jag först ut med vigsel kl 13?

• Bride in the city

Det kan jag förstå. men det går; hår kl 08:30, smink runt kl 11. Jag hinner.

Lycka till! Ha en härlig dag.

Ellani skrev 2009-09-04 23:25:02 följande:
    Bride in the city skrev 2009-09-04 23:05:41 följande:
    Vi valde mellan 13 & 17, 15 var upptaget. Men det blev 17, känndes för stressigt med 13! Lycka till, du som är bland de första, ja är inte ens klar med sminket då
  • Bride in the city

Gifte mig förra lördagen och är nyss hemkommen från bröllopsresan. Har inte lagt upp bilder i galleriet, vill hålla mig lite privat. Har dock lagt in en bild; på vigselringen. Kanske något för dem som vill ha inspiration till något annat än en sedvanlig alliansring med diamanter (men det är också snyggt, missförstå mig rätt!).

Kan verkligen rekommendera att spara presentöppningen till senare. Vi har haft en trevlig eftermiddag idag med att öppna paket och i lugn och ro kunnat skriva upp vem som gett vad. Vilka fina presenter vi fått och vilka fina lyckönskningar vi fick i gästboken!

Sprang på en möhippa under vår fotografering i en liten park här i Stockholm. Hoppas att den blivande bruden inte tog illa upp när jag ropade att jag "låg före" henne. Vem vet, hon kanske läser detta? .-) Vill önska Dig ett särskilt lycka till! Med så trevliga och glada väninnor som omgav dig på möhippan blir det säkert ett härligt bröllop.

Önskar alla septemberbrudar med brudgummar en härlig månad var ni än befinner er i bröllopsprocessen. Och extra grattis till oss som sa JA den 5:e september.

Som en kul grej kan nämnas att mitt namnbyte redan är klart. Det kändes som en trevlig present när jag kom hem tidigare idag.

• Bride in the city

Råd- det är väl det gamla vanliga; se till att ha hjälp, underskatta inte den tid saker tar och förbered allt som går och gärna veckan innan. En petitess i sammanhanget- men det här med manikyr... Personligen ångrar jag att jag gjorde fransk manikyr. Inte bara för att jag gjorde den ett par dagar innan, utan för att jag gjorde så mycket förberedelser dagen innan att ingen manikyr i världen hade grejat det, allra minst en fransk. Målade naglarna själv när jag fick håret uppsatt, så det löste sig finfint.

Det viktigaste tycker jag är att verkligen hälsa på alla gäster och få dem att känna sig som en viktig del av dagen. Prata med dem om deras liv, inte om bröllopsförberedelserna! Och ha verkligen tid för och lyssna på er partner så att man verkligen delar dagen. Jag ångrar verkligen inte att jag spenderade pengar på en fin frisyr och bra smink. inte heller ångrar jag min bukett bestående av en enda ros. Älskar man blommor så ha en dyr bukett, för all del, men jag är glad över att vi budgeterade där.

carolaj83 skrev 2009-09-13 18:46:09 följande:
    vad bra att du skriver det där med att spara presentöppningen.det är sådanna tips jag/vi som är kvar vill havad mer bör vi tänka på?vill fortfarande veta det bästa och sämsta med allas bröllop?
  • Bride in the city

Vi hade lunch med de närmaste och direkt därefter en tidig kvällsmottagning för de närmaste samt vänner och ytterligare släkt.

Vi informerade våra anhöriga innan och återigen vid lunchen. Våra vänner + ytterligare släkt som kom på mottagningen informerade vi helt enkelt när vi fick presenterna. Men eftersom de visste att tre timmar var avsatta för mottagningen förstod de nog att vi inte skulle lägga tid på att öppna presenter, utan umgås. Och när man har 60-talet minglare så måste man dela på sig långa stunder för att ta hand om gästerna och i en sådan situation blir det märkligt att springa och leta efter varandra för att öppna presenter. Det löser sig självt helt enkelt, alla förstår.

Hart man middag blir det kanske jobbigt med dem som prompt vill se sin present öppnas, de tycker det finns massor med tid. Jag tycker inte man ska böja sig för sådana önskemål om man inte själv vill.

emertin skrev 2009-09-13 20:13:32 följande:
    Hade ni skrivit tidigare att ni skulle vänta med att öppna presenterna eller sa ni det under middagen eller hur gjorde ni?Bride in the city skrev 2009-09-13 18:38:45 följande:
  • Bride in the city

Om du ångrar dig och bor i några av våra storstäder kan du försöka få tid på en elevskola. Min manikyr (som gick åt fanders, men ändå....) kostade bara 200 kr. Skulle jag inte ha gjort blomdekorationer eller bakat ostkex hade den säkert sett jättebra ut.

emertin skrev 2009-09-13 20:12:39 följande:
    Bride in the city skrev 2009-09-13 19:40:16 följande:
    Tack för tipset om manikyren, jag har funderat och funderat på hur jag ska göra men då hoppar jag den och sparar in lite pengar. Har precis suttit med budgeten och insåg att det kommer kosta en hel del i alla fall....
  • Bride in the city

Ja, en del tycker det är viktigt. I vårt fall fick vi inte en enda kommentar över vårt val. Jag tycker nog det vore oförskämt faktiskt. Och jag förstår inte hur man ska kunna göra det på ett fint sätt inför en alltmer trött församling.

september2009bröllop skrev 2009-09-13 21:04:47 följande:
    Vi valde att inte öppna paket heller på bröllopsfesten utan vi ville göra det ensamma dagen efter.. eftersom vi inte hade informerat om det tidigare va de en hel del personer som blev lite besvikna...
  • Bride in the city

Gildaskolan på Sveavägen. Det är bara att googla så får du upp deras sida. Om du registrerar dig kan du boka direkt på nätet. Jag har också varit på Elisabethskolan på StPaulsgatan på Söder, men för ansiktsbehandling. Det har varit helt ok där med, Deras manikyr är säkert ok.

Lägger med en länk om privatskolor.

www.alltomstockholm.se/shoppingmode/article29892.aos

emertin skrev 2009-09-13 22:03:51 följande:
    Bride in the city skrev 2009-09-13 20:43:27 följande:
    Jag bor i Stockholm, var gjorde du din manikyr?
  • Bride in the city

Ja, man kan ha oflyt. Jag har väl oftast haft tur. Det som möjligtvis är negativt med Gildaskolan är att det är en stor sal, det till skillnad från Elisabethskolan som har separata bås. Mig stör det inte, men lite kul är det att någon intill får benen vaxade medan man själv får manikyr. Ritsch-ratsch... Nåja,det var bara benen, tror jag i alla fall.

Man kan ju be en vän annars. Själv gjorde jag det som sagt själv till slut när jag fick håret fixat så det hann torka väldigt bra medan jag hade rullar i håret.

emertin skrev 2009-09-13 23:04:33 följande:
    Tack, på Gilda har jag varit och tycker att det är helt okej, men det handlar ju så mycket om hos vem man hamnar också....
  • Bride in the city

Det blir säkert bra! Bra att du bestämt dig! Var blir det?

emertin skrev 2009-09-20 22:56:54 följande:
    Nu har jag bokat tid för nagelförlängnig, grubblar över om jag gjort rätt eller inte...... Tänk att jag ska vara så velig
Svar på tråden September 2009 del. 5