Råd- det är väl det gamla vanliga; se till att ha hjälp, underskatta inte den tid saker tar och förbered allt som går och gärna veckan innan. En petitess i sammanhanget- men det här med manikyr... Personligen ångrar jag att jag gjorde fransk manikyr. Inte bara för att jag gjorde den ett par dagar innan, utan för att jag gjorde så mycket förberedelser dagen innan att ingen manikyr i världen hade grejat det, allra minst en fransk. Målade naglarna själv när jag fick håret uppsatt, så det löste sig finfint.
Det viktigaste tycker jag är att verkligen hälsa på alla gäster och få dem att känna sig som en viktig del av dagen. Prata med dem om deras liv, inte om bröllopsförberedelserna! Och ha verkligen tid för och lyssna på er partner så att man verkligen delar dagen. Jag ångrar verkligen inte att jag spenderade pengar på en fin frisyr och bra smink. inte heller ångrar jag min bukett bestående av en enda ros. Älskar man blommor så ha en dyr bukett, för all del, men jag är glad över att vi budgeterade där.
carolaj83 skrev 2009-09-13 18:46:09 följande:
vad bra att du skriver det där med att spara presentöppningen.det är sådanna tips jag/vi som är kvar vill havad mer bör vi tänka på?vill fortfarande veta det bästa och sämsta med allas bröllop?