Inlägg från: Trudilutt |Visa alla inlägg
  • Trudilutt

September 2009 del. 5

HJÄLP!

38 dagar kvar.... Oj, nu blev jag lite stressad igen...

Usch behöver komma iväg och prova kläder till den blivande maken. men han jobbar som en tok nu när det är fint väder. Så det får vänta tills det börjar regna ...

Nä, här hinner ingen sitta! Måste göra färdigt äpplemoset och sen ta en löparrunda. Annars kan det bli knivigt att komma i klänningen

Kram på er alla!

• Trudilutt

Ja, visst har den gjort det!! Man börjar känna sig lite stressad nu. Som tur är har den blivande maken fått lite eld i röva, ÄNTLIGEN! Han har fixat tårta och bokat tid för att prova kläder...

Annars är jag mest stressad över att vi inte har pratat med "vår" präst än? Någon mer som har det kvar?

Kram

september2009bröllop skrev 2009-08-23 11:48:17 följande:
    Nån mer än jag som känner att all den tiden som man tyckte man hade för ett tag sen nu har försvunnit?
  • Trudilutt

Skönt att ni andra inte heller har pratat med prästen, och att ni känner av bröllopsnerver Blir lite lugnare av att höra att man inte är ensam.

Igårkväll låg vi och pratade och mmin blivande make hävdar tvärt att han inte tänker läsa/säga efter några löften!?

Hur gör man då? Har ni vart på bröllop där de bara säger JA?

Oj oj oj... han kanske känner av nerver han med

kram

• Trudilutt

Nämen TesshjärtaFred!

Usch! Vilken hemsk situation. Men du ska se att bara för att det krånglar så kommer den va huuur fin som helst när den väl kommer

Ha en klänning klar som backup. Så känner du dig tryggare!

Massa kramar till dig! Nu får vi verkligen hoppas att den kommer.

När har hon sagt att den absolut senast ska vara klar?

TesshjärtaFred skrev 2009-08-26 10:58:07 följande:
    FiaoJonny: De uppsättningarna är fina tycker jag. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt, i lite slarviga/rockiga lockar. Så ingen uppsättning för mig. Jag tycker att du ska gå till din frisör om du har någon du brukar gå till och rådgöra med den. Eller snacka med den som ska göra ditt hår på bröllopsdagen och fråga hur du ska klippa dig. Ang klänningen så har hon som jag beställt den av sagt att hon ska lägga ner hela sin själ på att den ska bli klar i tid, men just nu känns det inte så lugnande. Om den inte kommer så får jag helt enkelt ge mig i väg och hitta en ny. Jag vet en butik som har tre snygga märken, så jag får kolla där. Självklart vill jag ju att min drömklänning ska hinna komma!
  • Trudilutt

Det tyckar jag absolut du ska göra. Ut och prova! Jag fick lite panik innan min klänning blev klar hos sömmerskan. Så jag åkte in till stan, och blev helt förfärad över hur lite klänningar som fanns!!! De beställer inte hem så mycket nya klänningar för att det är mellan två kollektioner sa hon i affären!

Jag vill inte stressa dig, men det är ju bättre att du vet hur utbudet ser ut...

Lycka till! Berätta gärna hur du gör, det är ju liiite väl spännande det här!

TesshjärtaFred skrev 2009-08-26 15:04:25 följande:
    Jag kanske ska ge mig ut och prova klänningar, det kanske är det jag måste. Men jag vill ju inte köpa en klänning ifall den kommer. Men prova kan jag ju göra...Sjuttiosexan: Du är inte den enda som har magkatarr, jag knaprar medicin för det för fullt.
  • Trudilutt

Hej alla töser!

Nu är jag ÄNTLIGEN klar med festprogrammet. Alla har fått en bordsplacering och en presentation

Skönt!

Idag ska jag och värdinnan göra placeringskort och sen ska jag provfärga håret, så att min frissa kan beställa löshåret som jag ska ha.

Hur går det för er andra?

• Trudilutt

Skriv ett fint presentkort på en trerättersmiddag hemma hos er

Eller skriv på en lapp:

- Den X/X händer något stort. Ni ska stå beredda på er trappa med en väska packad för en aktiv dag.

Så postar du lappen till de innan bröllopet.... Sen har du dukat upp en picknick till de eller bjuder de på middag...

Fast det kanske bara funkar om det är nära vänner...

carolaj83 skrev 2009-08-31 18:10:47 följande:
    det här med presenter håller jag på att bli galen av!vill ju ge nått fint till dom som hjälpt till men får inte kosta för mycket
  • Trudilutt

Åh! Va roligt för er som har blivit hippade! Jag börjar ana att det inte blir någon hippa.

Har 3 lördagar kvar till bröllopet, och jobbar alla 3...

Den som lever får se..

• Trudilutt

Det kommer bli bra ska du se! Den kommer vara superfin och sitta som en smäck!!

Andas djupt och fint bara (Och glöm inte informera dina BT-polare när du vart och provat )

TesshjärtaFred skrev 2009-09-01 17:18:45 följande:
    Aaaaah, fick just en släng av rejäla bröllopsnerver! Värsta klumpen i magen och supernoja. Sitter på jobbet och ska avsluta jobbet för dagen men kan inte ta mig för att göra något alls. Nojjar över att klänningen inte ska vara snygg, och att den ska vara i fel tyg och allt vad det är. Måste ta ett djupt andetag och skärpa till mig, så här kan jag ju inte hålla på!
  • Trudilutt

Oj! Hur känns det för er som gifter er på lördag nu då???? 3 DAGAR KVAR!!! WIIIE!

Ska bli sååå kul att höra era berättelser sen

Svar på tråden September 2009 del. 5