Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

September 2009 del. 5

Oj, här har det hänt grejer under helgen. Jäklar vad ni är aktiva!
    I går lämnade vi in förlovningsringarna för putsning och sånt. Känns väldigt tomt på fingret.

Fick i dag mail om att min klänning är försenad. Hon skrev att hon skulle försöka få dem att skicka den senast den 24:e. Jag blir galen om den inte hinner komma! Känns inget kul att behöva känna sig stressad över det, är mycket att stressa med som det är känns det som!

• TesshjärtaFred
    emertin skrev 2009-08-16 18:39:31 följande:
    Oj, förstår att det känns jobbigt med klänningen.... Kommer den från Kina?
    Ja jag har beställt den från Kina fast via en sömmerska. Hon skrev att den var lite försenad eftersom det hade tagit dem lång tid att hitta det sidentyget jag ville ha. Men det är ju bara råsiden, jag förstår inte varför det ska ta sån tid liksom. Jaja, det är bara att försöka ha is i magen och vänta. Men det känns jobbigt.
  • TesshjärtaFred

Emertin: Ja det är Mejan jag har varit hos.
    Igia: Jag är glad om den kommer en vecka innan jag ska gifta mig. Är orolig för att den inte ska hinna komma över huvudtaget.

• TesshjärtaFred
    emertin skrev 2009-08-16 18:58:08 följande:
    Vad säger Mejan då? Beställde du den i god tid eller kan hon "skylla" på att du var ute för sent?
    Nej jag beställde i god tid. Jag frågade henne när jag senast behövde beställa den för att den skulle komma i god tid och hon sa att om jag beställde den i slutet av maj skulle det vara gott om tid.
    Så det kan hon inte skylla på. Låter som en dålig ursäkt att den är sen för att de inte hittade rätt tyg. Det är som sagt natursiden, hur svårt kan det vara?
    Om den inte kommer tänker jag inte betala för den kan jag säga. Men det som är jobbigast att det är min drömklänning och jag vill verkligen gifta mig i den. Och att köpa originalet är inget alternativ, den kostar 17.200.
  • TesshjärtaFred
    Ellani skrev 2009-08-16 21:29:02 följande:
    Vad ska ni ha för färg på era strumpor, jag tycker vitt ser så blekt o onaturligt ut. Ska nog ta o köpa mig ett par i "solbrun" eller något annat fyndigt namn Eller är det så att man "ska" ha vita, som en del vill hävda?
    Jag har tänkt vara barbent faktiskt. Eventuellt att jag köper ett par stay ups, har inte riktigt bestämt mig, men det lutar åt barbent. Har skor med öppen tå och tycker att det är så fult när man ser strumpbyxorna.

Har mailat lite mer med sömmerskan jag beställt min klänning från nu i kväll och hon skrev "Det tar 3 dagar ungefär när dem skickar den för dem skickar med dhl och dem är snabba. Ditt bröllop är den 5 sept så vi kommer att hinna utan problem. Få inte panik utan jag ska göra i ordning den i tid."

Känns lite betryggande iaf.
  • TesshjärtaFred

Vi sköter också dekoration och dukning själva. Vi kommer att ha vita linnedukar och vita servetter dunilin. Servetterna rullas och sedan ska vi linda naturgarn några varv runt och sätta på adresslappar som vi har som bordsplacering.

På varje bord kommer det att stå två cylindervaser med gröna äpplen och ett vitt blockljus i, sedan små ljuslyktor med värmeljus utspridda på resten av borden.
    Murgröna ska slingra runt cylindervaserna och sen ut bit ut på borden, plus att det ska vara gröna och genomskinliga glasstenar utplacerade.

Vi kommer inte att ha så mycket blommor förutom brudbukketten som kommer att stå framför oss. Eventuellt placerar vi ut buketter med vita rosor på lämpliga ställen.

• TesshjärtaFred
    emertin skrev 2009-08-17 17:41:09 följande:
    Nu har jag varit och beställt vigselring!!! Känns jätteläskigt..... Fick lämna min förlovningsring också för att ringarna ska matcha varandra så nu är jag ringlös..... Hoppas hoppas hoppas att det blir så fint som jag har tänkt mig. Det är läskigt när man inte köper en färdig ring och får se direkt hur den ser ut känner jag.Fast jag läste på orderbekräftelsen nu och det står att dom gör om ringen en gång utan kostnad om man inte är nöjd, och sen kostar det 10% extra för varje ytterligare gång dom måste ändra något.
    Så var det när vi beställde våra förlovningsringar. De fanns inte i vitt guld utan bara i rött och lite annorlunda mot hur vi ville ha våra. Så våra var de första i sitt slag. Var jättepirrigt när jag skulle hämta ut dem, och när jag såg dem var de så fina att jag började gråta.
    Nu när vi lämnade in dem för putsning så visade hon att de har gjort en till att ha och visa för de tyckte att de blev så bra.
  • TesshjärtaFred

Ris kostar inte speciellt mycket.

• TesshjärtaFred
    Sjuttiosexan skrev 2009-08-18 20:42:59 följande:
    En månad?! Det är ju bara 18 dagar kvar :O Det är inte just vaniljdoften som är det viktiga, det är att slippa få massa "snuskris" över sig. Med min otur börjar det regna och sedan ser jag ut som en stor sushi!
    Jag vet inte hur det är med er andra, men personligen tänkte inte jag vara insmord i lim (förhoppningsvis är min man redan fast), så risken för att riset ska fastna är nog inte så stor.

Nej, men skämt å sido, jag har varit på bröllop då det spöregnat och ris har använts och det är verkligen inget problem. Det är inte direkt så att riset hinner svälla under tiden det färdas från den som kastar tills det hamnar på brudparet.
  • TesshjärtaFred

Men thildamy, varför måste du köpa en ny klänning till dagen efter?
    Ta ett djupt andetag, du kommer att hinna allt det där. Seså, andas....

Svar på tråden September 2009 del. 5