Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del. 5

FruKråka skrev 2009-09-09 22:58:44 följande:
    Har suttit här och läst ikapp ett antal sidor...Dags för oss på lördag och har varit i stort sett okontaktbar de senaste två veckorna, lagt mig 0030 varje kväll, alltid är det något kvar att göra .Morgondagens program; Ska provbaka en gluten- och mjölkfri tårta imorgon, då konditoriet ej vågade sig på det.... Gaah! Svårt.Öva vals, gå in skor, hämta ut ringen, göra bordsplacering, klippa mannen, dubbelkolla tider med fotograf och catering.Svårt att hinna med allt när man har två små barn (föräldraledig) och mannen jobbar heltid.
    Vilken feg konditor..... Hoppas att det går bra att baka.

Jag är också usel på att gå och lägga mig, fast jag gör inte så mycket vettigt på kvällen tyvärr.

Är också föräldraledig men med ett barn, fast det räcker för att jag inte ska hinna med det som ska göras känns det som.
  • emertin
    Rebellen75 skrev 2009-09-09 22:41:41 följande:
    Var och gjorde provmake in dag. Skönt och avslappnande med ansiksbehandling först. Men blev inte nöjd med sminkningen. JAG VILL HA MER SMINK. Så till bröllopet lovade hon att ösa på mer ögonskugga och maskara. När jag kom tillbaka till jobbet efter jag hade sminkas tycket alla att det var fint men att det knappt syntes, det var en fin neutral look. MEN det är inte jag. Hoppas hoppas att det blir bättre om en vecka,Jag börjar bli STRESSAD, har alldeles för mycket att göra och för lite tid. borde inte hänga här framför datorn.Har ni bra förslag på första låt. Typ någon rock ballad men alla tips är välkomna.
    Trist att ni inte förstod varandra, hoppas att det löser sig till nästa vecka, men det gör det säkert.

Jag är tvärt om, oroade mig för att se för sminkad ut, men det blev perfekt!!!

Det är min syrra som ska fixa hår och smink och det känns jätteskönt.
  • emertin
    carolaj83 skrev 2009-09-09 20:42:46 följande:
    emertin-går inge bra för oss med festhäftet kommer säkert sluta med att det inget blir, hahamina vänner håller på planera massa saker runt middagen....som är hemligt, blir säkert kul men jag är planeringsfreak o får lite panik när jag känner att all koll bara glider ur mina händer....kanske börjar bli en bridezillas?
    För mig går det jättebra med häftet, men om min karl inte får tummen ur och fixar sin del så blir det inget häfte för oss heller Slutar väl med att jag hittar på info om hans vänner och skriver dit... eller också får det vara tomt om hans kompisar.
  • emertin
    Igia skrev 2009-09-09 23:13:57 följande:
    Min klänning är äntligen hemma! Den sitter som en smäck, lite lång så den ska bar aläggas upp. Tärnornas klänningar är kanon och passar perfa så nu kan jag bocka av de från listan Sambon är iväg ikväll och skriver ut vigselprogram och gästbok så nu är det oxå klart. Det emsta börjar bli klart och så ska vi ha ett möte på sönda med alla inblandade för att kolla vem som fixar vad å så...Rebellen75: Har svårt att hjälpa dig med någon låt. Vi kommer att dansa vals...
    Å va skönt med klänningen, jag vill se bilder!!
  • emertin
    Tindre skrev 2009-09-10 09:30:29 följande:
    Fick ett mail från festlokalen/restaurangen idag och insåg att det är många trådar som hänger i luften.. Lagomt stressad förstod jag att jag måste sitta ner med blivande ikväll för att prata igenom hur vi vill ha det. Tack och lov behöver jag inte bry mig om varken mat eller tårta för det gör andra åt mig. Tack och lov för det för jag lovar att den tårta som FruKråka ska ge sig på inte skulle bli ätlig om jag försökte göra den. Härligt med klänningen Igia! Jag vill också se bilder så se till att lägga upp några. Fästhäftet är klart sen ett tag tillbaka men naturligvis har vi fått ett sent avhopp så vi måste göra om bordsplaceringen. Oh joy - ytterligare en punkt på "att göra listan". Jag trodde den skulle krympa nu när man närmar sig, inte VÄXA!*phu* Men oii vad härligt det ska bli hörrni!
    Vad är det för trådar som inte är klara?
  • emertin
    Igia skrev 2009-09-10 10:24:05 följande:
    Det finns bilder på den i mitt galleri under starka bilder. Har inga bilder på den från när den kom hem. De har min syster och den hänger hos mamma...
    Å, den är jättefin!!!!!
  • emertin

Jag sitter och lyssnar på den sång som min syster ska sjunga på vigseln och jag förstår inte hur jag ska kunna låta bli att gråta........ Jösses!

• emertin
    Trudilutt skrev 2009-09-10 17:51:49 följande:
    Hej på er alla!Nu har vi vart och övat i kyrkan, och det känns toppen!! Nu längtar jag ännu mer. Vilken känsla att gå in i kyrkan med min blivande. Tänk då den dagen!! Wie!Kramar från solen.
    Fick du någon uppfattning om ungefär hur lång tid själva vigseln skulle ta? Jag missade att fråga prästen det....
  • emertin
    september2009bröllop skrev 2009-09-10 22:04:21 följande:
    Hela vår vigsel tog ungefär 25-30 minuter...
    Tack
  • emertin
    Trudilutt skrev 2009-09-11 07:20:56 följande:
    Emertin - Ja, ungefär 30-40 minuter. Vi har ganska mycket sång och bibelläsning, men bara en psalm iofs...StillÅ - Vilka fina kort! Ni strålar Vi vill höra mer!NU ska jag pysa till jobbet, ha en bra dag flickor
    Vi har två psalmer och en solosång, annars är det den traditionella gudstjänstordningen.

Hur gör ni med kyssen? Ska alla kyssas inne i kyrkan?
Svar på tråden September 2009 del. 5