Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del. 5

Bride in the city skrev 2009-09-13 20:43:27 följande:

Om du ångrar dig och bor i några av våra storstäder kan du försöka få tid på en elevskola. Min manikyr (som gick åt fanders, men ändå....) kostade bara 200 kr. Skulle jag inte ha gjort blomdekorationer eller bakat ostkex hade den säkert sett jättebra ut.
    Jag bor i Stockholm, var gjorde du din manikyr?
  • emertin

Vi kommer också öppna paketen dagen efter, min blivande lovade precis att han kommer säga det under middagen. Blir det mycket sura miner så är det trist men det måste ju vara vårt val.

• emertin

Tack, på Gilda har jag varit och tycker att det är helt okej, men det handlar ju så mycket om hos vem man hamnar också....

• emertin

Bride in the city skrev 2009-09-13 23:21:50 följande:

Ja, man kan ha oflyt. Jag har väl oftast haft tur. Det som möjligtvis är negativt med Gildaskolan är att det är en stor sal, det till skillnad från Elisabethskolan som har separata bås. Mig stör det inte, men lite kul är det att någon intill får benen vaxade medan man själv får manikyr. Ritsch-ratsch... Nåja,det var bara benen, tror jag i alla fall. Man kan ju be en vän annars. Själv gjorde jag det som sagt själv till slut när jag fick håret fixat så det hann torka väldigt bra medan jag hade rullar i håret.
    Jag bokade precis tid för en ansiktsbehandling på privatskolan nu på fredag, fixar naglarna själv istället så behöver jag inte vara arg på någon annan om dom är sneda eller blir för korta
  • emertin

Ja jösses va tiden går fort! Min sambo ska vara ledig onsdag-fredag den här veckan och det är jag glad över.... fattar inte hur vi skulle hunnit klart annars.

Har fortfarande festhäftet kvar och nu har sambon fått för sig att han ska köpa en skrivare hem och fixa det hemma.

• emertin

Vågar mig inte på spraytanning, är blek och fräknig så jag tror inte att det är för mig... Får försöka mig på sval och elegant istället

• emertin
    carolaj83 skrev 2009-09-14 20:45:08 följande:
    framsidorna till festprogramen utskrivna o klara nu e de bara resten kvar
    Oj, vi dividerar fortfarande om var vi ska skriva ut våra festhäften, behöver en färgskrivare
  • emertin

Jag var och köpte löshår i lördags, hade inte tänkt ha det från början men sen insåg jag att det nog var nödvändigt om det skulle bli någon frisyr att tala om....

Oj va jobbigt med bilen, hoppas att det löser sig. Är det nu på lördag ni gifter er?

Jösses, öl och vin för 17000?! Hur många gäster har ni?

Rebellen75 skrev 2009-09-14 21:20:34 följande:
    Vi ska oxså ta ledigt ons-fredag. Behöver det verkligen. Idag kom "mitt" hår på posten. Bilen som vi skulle ha på Lördag försvann ( Hon sålde den idag!!!!!! )Har dukar kvar att fålla.Fest häftena är inte klaraKöpte öl och vin idag 17000kr !!!!!!!!!!!!!! Räknar med att vi kommer att lämna tillbaka lite.Behöver skaffa SMYCKEN, UNDERKLÄDER, SKOR. Jag ska nog hinna med allt
  • emertin
    stl48 skrev 2009-09-15 08:30:20 följande:
    Hej alla!Har är det ganska lugnt. Vi har båda semester hela veckan men vi har redan gjort allt så vi kan bara mysa nu och samla krafter inför lördagens äventyr.På torsdag är det manikyr, pedikyr och en sväng till naprapaten som gäller och på fredag ska vi duka i festlokalen.Maken ska ta en sväng till stan idag, tror det har med morgongåvan att göra Vi har köpt lite ballonger men var får man tag på "luften", helium, för att få dem att lyfta upp mot taket, några tips?
    Skulle gissa att Buttrix har....
  • emertin

Det ska bli jättefint väder i Stockholm nu på lördag, men nästa lördag när jag ska gifta mig så blir det 14 grader och regn

Svar på tråden September 2009 del. 5