Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

September 2009 del. 5

Vad ska ni ha för underkläder tjejer?
    Jag har redan köpt jättefina vita trosor, och jag har hudfärgade hanky panky hemma också ifall det inte skulle funka med vitt under klänningen. Överdel hade jag tänkt ha en freebra eftersom det ändå är korsettskenor i klänningen och jag har inte så stor byst, 75B. Dessutom är min blivande inte en kille som går igång på underkläder så det känns onödigt att lägga ner massa pengar på det. Vi kommer festa så länge vi orkar så det blir nog bara att slita av sig underkläderna och sova. Men jag har inte bestämt mig än.
    Däremot tänkte jag köpa den här till vår minibröllopsresa i Paris som vi åker iväg på på måndagen.
    www.bodhi.se/catdetail.asp&subsid=DJAAAAAAJDHIGNBJ&stylesid=PABGACGOIDANLJHH&color_ID=&size_ID=&vendor_ID=&price_ID=

• TesshjärtaFred

Thildamy: Har ingen aning än, för jag har aldrig varit där. Men jag återkommer när jag vet mer.

• TesshjärtaFred

Har förresten noll koll på den här resan kan jag säga. Det är älsklingen som har bokat och styrt upp allt med resa och hotell. Så jag kan lugnt luta mig tillbaka och bara se fram mot resan.

• TesshjärtaFred

En annan sak jag har tänkt på, ska ni har någon cape eller sjal eller liknande?
    Vi gifter oss ju den 5:e september och förhoppningsvis är det inte för kallt. Vi ska ha utomhusvigsel så det är inga krav på att jag måste vara påklädd, som för kyrkan exempelvis.
    Jag tycker att det blir snyggare utan någon cape eller så, men är rädd för att det kanske ska bli kallt.
    Å andra sidan, det är ju inte så lång tid, och man kommer nog ha så mycket adrenalin i kroppen att man inte märker om det är kallt. Vad tror ni?

• TesshjärtaFred
    Igia skrev 2009-08-20 10:45:52 följande:
    Fick ett tips idag på en brudbutik säljer ut sitt sortiment till halva priset nu. Ska gå dit och titta ifall klänningen inte kommer i tid...
    Igia, vilken butik? Jag är på jakt efter väska.
  • TesshjärtaFred
    MyochErlend skrev 2009-08-20 10:55:56 följande:
    stressen går för övrigt väldigt mkt upp och ner..jag kämpar med att få sova på nätterna..klarar jag inte det... så mår jag väldigt dåligt på sikt.. så det är bara att fortsätta pröva ;)
    Hade också en sån period. Låg vaken och tänkte på allt och när jag väl fick sova så drömde jag värsta mardrömmarna om bröllopet, om allt som gick fel och att allt bara var kaos. Vaknade alltid helt slut. De har försvunnit för tillfället men dyker säkert upp igen.
  • TesshjärtaFred
    bellrik skrev 2009-08-21 02:04:34 följande:
    Är kvar på jobbet...Min blivande make jobbar i ett annat land, som jag säkert har tjatat om tidigare, så det är mycket för mig. Han kommer hem om 6 dagar och då är det inte långt kvar till bröllopet... Jag har kanske lite svårt att delegera är jag rädd. Kan inte göra klart något för allt hänger på att han kommer hem så att vi kan träffa prästen och kantorn. Innan jag vet vilken musik vi ska ha eller hur prästen vill ha det så kan jag inte göra klart varken fest eller kyrkoprogram så det är kvar. Och jag kan inte skriva om gästerna för att jag vet inte så mycket om hans barndomsvänner etc. Ska på sista provning av klänningen på lördag och hoppas att den är färdig snart därefter. Min guldsmed har jag inte pratat med på några dagar och det gör mig nervös... Som tur är har jag ledigt i helgen och sen har jag bara två pass kvar sen är jag ledig och då jag ta tag i mitt liv. Håll tummarna!!!
    Bellrik, du kan ju be din blivande maila dig gästpresentationer av hans barndomsvänner. Det är klart att du inte kan skriva om de du inte känner.
  • TesshjärtaFred
    Tindre skrev 2009-08-21 12:46:51 följande:
    Vi har princesstårta som svärmor kommer göra. Hon är helt fantastiskt och det är roligt att ha lite "koppling" till tårtan. Måste ju bara skvallra lite också; jag fick mina "morgonen efter" fotografier i dag och fy faen va fint! Jag är en sån tjej som har mängder med bilder där jag ser konstig ut och skyr kameran som pesten, men på vissa av de här bilderna ser jag riktigt snygg ut. En kompis har sagt "vacker" men det kan jag inte ta till mig. Hur är det med er, har ni gjort SB i morgongåva eller blir det något annat fint?
    Roligt att du är så nöjd med bilderna. Jag kommer inte att göra SB, för jag har givit det till honom förut till en födelsedag. Däremot har jag låtit göra likadana smycken till oss. Jag ska ha på mig mitt på bröllopsdagen och han kommer att få sitt på morgonen. Han vet alltså inte om detta. Det är sådana där namnsmycken. En kedja med en ring där det står vårt bröllopsdatum och sedan två brickor, den ena där det står Fredrik och den andra Therese. De är i silver, och jättefina så klart.

Gåva till de som har hjälpt till har vi inte bestämt än, det tar vi nog efteråt tror jag.
  • TesshjärtaFred

Jag köpte på en sida på internet, men nu hittar jag inte länken. Det finns jättemånga som säljer sådana dock så det är nog inget problem att hitta. jag ska leta lite mer och se om jag hittar länken.

Svar på tråden September 2009 del. 5