-
Vi ska ha små kuvert och papper, så får folk skriva små hälsningar och skriva på kuvertet när de ska öppnas, typ om ett år etc.Sanniis skrev 2009-08-19 10:08:06 följande:Hur gör ni andra här med gästbok? Ska ni ha en? Vad för typ ska ni i så fall ha? Skulle behöva lite tips. Vi vill ha, men en ganska liten. Vi kommer bara ha drygt 40 gäster så det det behöver ju inte vara en jättestor där det blir en massa sidor över.
-
Jag ska ha "kycklingfileer" (freebra) då min klänning är helt öppen i ryggen och ett par charmiga hålla in magen underbyxor. Fast jag har köpte ett par fina vita med lite spets vid benen på Triumph (är så en bomullstrosetjej annars... kanske lite mer info än ni ville ha där men..,) :)alltidvi skrev 2009-08-19 13:48:43 följande:Jag har inte heller satsat på direkt snygga underkläder. Jag har köpt en spanx + en basic balconettebh från change, allt i sexigt "hudfärgat" . Jag har däremot köpt fina vintageinspirerade underkläder från twilfit (puder+svart) som jag tänkte byta om till när klänningen åker av. Jag kommer också ha dem när jag tar secretbox bilder.
-
Känns det som om du forfarande kan lita på att de gör ett superjobb så stanna, om det finns många frisörer/sminkörer där du ska gifta dig kan du ju kolla runt. Du måste ju känna sig trygg i den tjänsten du köper av dem.
-
Ja det hoppas jag med, har ingen backup plan när det gäller extra värme, får väl ställa mig nära min make då... :)Cookie27 skrev 2009-08-19 22:19:41 följande:Jag hoppas också på fint den 5:e för jag har inget att ha över klänningen :) I värsta fall får jag frysa lite på fotograferingen ute men det överlever jag!Så absolut SKA det vara fint den 5:e
-
En vanlig vodka, fruksoda, lime variant är ju alltid bra om ni vill ha en drink-drink, finns det inget bubbel alls du gillar? dt finns ju både torrt och sött? En riktigt cider då? Finns goda torra varianter på systemet.carolaj83 skrev 2009-08-20 16:15:31 följande:HJÄLP MIG!vad ska vi ha för välkomsdrinkar?jag är lika kräsen på sprit som mat, gillar varken vin eler champange...vill gärna ha någon fruktig lätt drink, förslag?
-
Sitter på jobbet och kan inte göra det jag ska göra dvs skriva personpresentationer. Jag börjar må rikigt kass nu över stressen, känner att allt är på mina axlar...
-
Är kvar på jobbet...
Min blivande make jobbar i ett annat land, som jag säkert har tjatat om tidigare, så det är mycket för mig. Han kommer hem om 6 dagar och då är det inte långt kvar till bröllopet... Jag har kanske lite svårt att delegera är jag rädd. Kan inte göra klart något för allt hänger på att han kommer hem så att vi kan träffa prästen och kantorn. Innan jag vet vilken musik vi ska ha eller hur prästen vill ha det så kan jag inte göra klart varken fest eller kyrkoprogram så det är kvar. Och jag kan inte skriva om gästerna för att jag vet inte så mycket om hans barndomsvänner etc. Ska på sista provning av klänningen på lördag och hoppas att den är färdig snart därefter. Min guldsmed har jag inte pratat med på några dagar och det gör mig nervös... Som tur är har jag ledigt i helgen och sen har jag bara två pass kvar sen är jag ledig och då jag ta tag i mitt liv. Håll tummarna!!!
-
Problemet för oss båda är att vi jobbar fler timmar än vi borde, men om vi inte gör det kan vi inte gifta oss, men det är bara några dagar kvar, så nu tar jag timeout över helgen. Det enda jag ska göra är att prova brudklänningen i morgon sen får resten vara tror jag. KÖr lite hemma spa och hoppas på en lösning.
Tack för alla tips och trix!
-
Jag hoppas att han inte läser detta, men han är inte så aktig på bröllopstorget :) Min blivande make älskar mat och vin så jag var inne på det temat, tänkte först köpa en vinrad men ändrade mig. Så jag har i förrgår bokat hotell i Esbjerg i Danmark, vi ska nämligen på ostronsafari... den 27 december så han kan äta ostron på nyårsafton! Han kommer bli helt salig! Är väldigt väldigt nöjd, det kanske inte är så traditionellt men jag har ju gjort allt annat bakvänt så varför sluta nu?
-
VI har inte heller pratat med vår präst, ska göra den den 27 vilket känns tajt med tanke på programmet till den 5:e. Men det blivande maken kommer hem till Sverige i tre dagar då ska han får jobba, med tanke på att jag har gjort ALLT fram tills nu...delirious skrev 2009-08-23 18:46:30 följande:vi har inte heller pratat med vår präst, vi vet inte ens vem vi ska ha :(...så jag känner mig dö nervös över den biten...allt runt i kring det också med psalmer, in och ut marsch...