Inlägg från: Sanniis |Visa alla inlägg
  • Sanniis

September 2009 del. 5

carolaj83 skrev 2009-08-21 09:44:55 följande:
    vad har ni för fyllningar i era tårtor
    Vi har mörk chokladfudge- aktig botten och ljus chokladmousse och nåt slags inslag av hallon. Den är sååå underbart god! Iaf om man som jag och m2b älskar choklad

Ang presenter till de som hjälpt till så köper vi för ca 200 kr/ pers till brudföljet samt till toastmadame och värdparet.
    Tärnan har fått bidrag till sin klänning. Bestman får en korthållare från slimcase.se. Värdparet och toastmadame får varsin korg med smått och gott i. Brudnäbben får en presentpåse med lite pyssel och godis i.
  • Sanniis

Förresten, jag har börjat drömma om bröllopet nu. Och det är inga roliga drömmar, det mesta går fel. Inatt drömde jag att fotografen inte dök upp och det kom vi på när vi stod framme vid prästen. Jag drömde att min frisyr blev helt fel och då skulle bestman hjälpa mig genom att hälla en spann vatten över mitt hår

Haha, snacka om att man är nervös - iaf undermedvetet!

• Sanniis

Jag har äntligen köpt morgongåva till mannen. Efter mycket velande bestämde jag mig tillslut för att ge honom ölprovning som gåva. Han har blivit mer intresserad av olika ölsorter och så senaste tiden, så det känns rätt. Själva ölprovningen äger rum i en stad en bit ifrån oss så i gåvan ska det även ingå övernattning på ett fint hotell för oss båda.

• Sanniis
    Trudilutt skrev 2009-08-23 14:05:41 följande:
    Ja, visst har den gjort det!! Man börjar känna sig lite stressad nu. Som tur är har den blivande maken fått lite eld i röva, ÄNTLIGEN! Han har fixat tårta och bokat tid för att prova kläder...Annars är jag mest stressad över att vi inte har pratat med "vår" präst än? Någon mer som har det kvar?Kram
    Vi har inte heller träffat vår präst än, men på onsdag ska det äntligen bli av. Har varit lite stressade över det för vi kan ju inte beställa vigselprogrammen förrän vi träffat prästen. Hoppas de hinner komma på 2 veckor....
  • Sanniis
    gosbruden skrev 2009-08-24 15:53:52 följande:
    Jag har panik!!!! Jag är gravid är super duper extremt glad över det för vi har längtat efter familj. Men nu när veckorna går så inser jag.... KLÄNNINGEN!!!! den passar inte längre... åhhh.. 3 veckor från bröllop och ingen klänning! Vad göra?
    Oj, grattis! Vad roligt! Hoppas det ordnar sig med klänningen.

Roligt för er som blivit hippade!
  • Sanniis
    carolaj83 skrev 2009-08-25 19:07:05 följande:
    någon mer som tänkt fixa sina naglar inför stora dagen?vad får ni då betala?jag funderar på att göra gelenaglar
    Jag ska göra naglar dagen innan bröllopet. Har aldrig gjort det förut, så det blir spännande. Tror att det är akryl de använder och det skulle kosta 790 kr har jag för mig.
  • Sanniis

Igår träffade vi prästen och det kändes väldigt bra. Vi tyckte mycket om henne! Så ikväll kan vi äntligen skicka efter vigselprogram och hoppas på att vi får hem dem i tid

Ang smycken så ska jag ha pärlörhängen samt ett pärlarmband. Kommer troligtvis även ha några pärlor i håret.

16 dagar kvar idag, känns så underbart!! Kan knappt fatta att det är dags snart. Igår när vi övade i kyrkan blev det så verkligt. Fick hålla igen lyckotårar många gånger

• Sanniis

Vi sitter och fixar med låtlistan nu. Inte så lätt som vi trodde Vi ska iof ha två trubadurer som spelar på kvällen, men känner att vi får ha egen musik med oss ändå. De kommer ju behöva pausa och då vill vi ha musik under tiden.

Är det någon som skulle vilja dela med sig av sin låtlista? Känner att vi behöver lite inspiration. Är så svårt att komma på musik som alla ska gilla.

thildamy skrev 2009-08-30 14:34:55 följande:
    vi har kvar att fixa...ska göra om bordsplaceringstavlan ska skriva om 1 sida i festhäften men det e ju endast 40 ex så de gå ju fort.kolla igenom spotify listan så att den e OK!!sen är det bara inhandligen men det gör vi måndag nästa vecka och festlokalensen ska jag bara göra mig själv...har skrivit ett schema dag för dag fram till bröllopetmed hadpeeling, ansiktsmask , fotbad / vård , bubbelbad med lavendel på lördag ska jag provsminkas längtar!!
    Ska ni också ha runt 40 gäster? Vi kommer vara 42 inkl oss själva. Tycker att det verkar ganska ovanligt på BT, de flesta tycks ha från 60 pers och uppåt...
  • Sanniis

Tack snälla ni som delade med er av era låtlistor!!

Fick lite tråkigt besked igår, ev så är det 6 av gästerna som inte kommer på bröllopet... och vi som redan har ett så litet bröllop, nu blev det genast ännu mindre

Fast det är inte helt klart ännu hur det blir.

Känns bara så jobbigt med bordsplacering och allt som vi beställt och så. Dessutom känns det som att det blir ett för "överarbetat" bröllop med så lite gäster...
    Är nog mycket bröllopsnerver som spökar också, är väl därför jag känner så.

Nåja, det viktigaste är att det blir vi två och att jag får den underbaraste man jag kan tänka mig!!

• Sanniis
    Ellani skrev 2009-08-31 18:48:22 följande:
    Tråkigt, ja 6 st märks ju att de är borta! Är de sjuka? Hur många kommer ni vara, enligt ursprungsplanen?
    Nån är sjuk och en familj har ev fått förhinder. Men pratade med min mamma idag och hon sa att ingenting var klart än, så jag skulle inte ta ut något tråkigt i förskott

Enligt ursprungsplanen ska vi vara 42 personer.
  • Sanniis

Igår fick vi hem en beställning från kortdesign.se. Det var våra festprogram, såpbubblor och placeringskort. Vi är sååå nöjda med alla trycksaker från kortdesign, det är verkligen jättefint!! Och bra service har vi haft också.

Ikväll ska vi till restaurangen och dubbelkolla allt. Sen har vi lite småsaker kvar, men känns som att det mesta är under kontroll!

Borde sätta igång och sola egentlige, men drar mig för att sola solarium. Hur gör ni andra? Har ni kvar solbrännan från sommaren?

• Sanniis
    thildamy skrev 2009-09-02 16:02:37 följande:
    Men iaf.. solbrännan har lagt sig med bikinibanden finns kvar funderade på spray tan men vad tror ni funkar det?
    Jag har en "soldusch"- tid inbokad ett par dagar innan bröllopet, men vet inte om jag vågar prova det. Funderar på om jag inte borde sola solarie några gånger istället...
  • Sanniis

Ville bara önska 5 septemberbrudarna all lycka imorgon! Hoppas att ni får en underbar och oförglömlig dag!

Kan inte förstå att nästa vecka är det min tur, hihi!

• Sanniis

Nu är ni gifta 5 dagens brudar!! Såå roligt för er! Hoppas att dagen varit underbar och att kvällen blir lång och härlig!

• Sanniis

Åhh, stort GRATTIS till er nyblivna fruar!! Låter som att ni hade det fantastiskt!!

• Sanniis

Grattis alla 9/9 brudar!! Hoppas att ni hade det fantastiskt!

Imorgon är det min tur!!!!! Kan knappt fatta det, är såå lycklig!
    Vi ska verkligen njuta av vår dag!

Har lite småpill idag, annars ska vi ta det lugnt tänkte vi

• Sanniis
    FruKråka skrev 2009-09-11 12:09:12 följande:
    Nu spammar jag massor förståss, men det är så mycket som snurrar i huvudet inför morgondagen.Ska ni ha brudklänningen på er hela festen, i taxin och in på hotellet (ni som ska spendera natten på hotell, menar jag nu, inte alla som ska det)?Varför jag frågar är för att jag har en klänning med mycket vidd, pga underkjol och ett släp på 1, 5 m (går att fästa upp vid dansen).Sitta i taxin med stor klänning, tar ju mycket plats, plus att det kanske blir fläckigt om det är något spill i baksätet från förra taxigästerna?
    Jag ska ha klänningen hela dagen ända tills vi går och lägger oss på hotellet! I bilen kommer jag nog försöka sitta på ett lakan eller liknande för att inte få fläckar.

Kan du förstå att det är dags imorgon??? Helt otroligt att den stora dagen äntligen är här!
  • Sanniis

Nu är jag gift!!! Lördagen var den mest underbara dagen i hela mitt och mannens liv! Helt fantastisk och oförglömlig! Det hade inte kunnat bli bättre på något vis, njöt av varje sekund!

Känner bara ren lycka och kärlek till alla som var där och förgyllde vår dag. Framför allt känner jag sån otrolig kärlek till min man!

Imorgon åker vi till Grekland i en vecka. Vi ska bo på 5- stjärnigt hotell och bara njuta!

Ska försöka lägga in några bilder från dagen.

Väntar nu med spänning på bilderna från fotografen.

Lycka till ni som gifter er på lördag!

Svar på tråden September 2009 del. 5