Inlägg från: Cookie27 |Visa alla inlägg
  • Cookie27

September 2009 del. 5

Nu har jag satt in en annons i lokaltidningen där vi ska gifta oss (och där jag är uppväxt) att vigseln är den 5/9 kl 15 :)
    Jag skulle inte gjort det om vi hade gift oss i Stockholm men nu gör vi det för att folk hemma på byn tycker det är så kul med vigsel.

Min lista som jag har blir bara längre och längre. jag förstår inte hur det kommer sig faktiskt. Vi åker till stället där vi gifter oss redan på lördag och där har jag ingen snabb internetuppkoppling så jag kan inte ladda ner musik till låtlisan. Så allt måste fixas i kväll och imorgon kväll. Ska till frisören också idag och klippa/slinga lite. Jobbar sista dagen imorgon och slutar vid 12!

Smycken vet jag inte alls just nu. Jag hade en fundering på pärlhalsband som jag skulle låna men nu är jag tveksam. Behöver idéer!

• Cookie27
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-27 12:06:14 följande:
    Kan tyvärr inte ta mer ledigt än jag redan har gjort. Men är ledig i morgon och sen jobbar jag bara måndag-tisdag, sen har jag ledigt. Det ska nog ordna sig. Tack för er omtanke.
    Då är det inte så många dagar till som du jobbar. Vad bra :)
    Vila idag ordentligt.

Nu måste jag jobba vidare.
  • Cookie27
    emertin skrev 2009-08-27 20:00:15 följande:
    Härligt med annonsen, har du skrivit att alla är välkomna till kyrkan?
    Nej, men det brukar folket där hemma förstå när det kommer en annons :)
  • Cookie27

Vi har inte heller döpt borden till någonting. Nu jobbar jag mina sista 4 timmar :)

• Cookie27

Vad härligt!

Nu har jag kollat väder prognosen på yr.no :)
    "Lørdag
    05.09.2009
    16°
    Klarvær. Frisk bris, 8 m/s fra vest. 1,4 mm nedbør i døgnet"

NU ska vi bara arbeta bort det där 1.4 mm nederbörd så ser det strålande ut! I alla fall på västkusten :)

• Cookie27
    Ellani skrev 2009-08-28 10:50:51 följande:
    Vart ska ni gifta er?? Vi gifter oss på Tjörn, västkusten i allra högsta grad! Ps, vi har köpt likadana skor!
    Vi ska gifta oss på Smögen :)
  • Cookie27
    Ellani skrev 2009-08-28 13:28:38 följande:
    Då beställer vi fint väder på västkusten
    Definitivt!
  • Cookie27

Vi kommer att ha blommor i kyrkan men det är för att min farmor ville fixa det. Hon tycker att det blir så vackert och att då får alla njuta av det på gudstjänsten på söndagen också. Så då blir det rosa och vita blommor :) Men jag tycker inte det är nödvändigt överhuvudtaget för det är så vackert i alla kyrkor.

• Cookie27

God morgon allihop :)
    Ni skriver så mycket så jag hinner knappt läsa ikapp. Är på Smögen där vigseln ska vara på lördag och har bara sporadisk internetuppkoppling. Idag ska vi handla snacks och lite småsaker samt att vi äntligen ska få träffa prästen. FLera saker har löst sig under veckan här. Vi har bestämt utgångsmusik efter mycket diskuterande med kantorn. Det blev "So happy together" med Beatles fast i orgelversion. Kommer att bli jättebra hoppas jag.

Jag har skrivit ut alla festprogram + festprogram till barnen. Idag efter vi träffat prästen ska jag skriva ut alla vigselprogram. Vi har kollat av det sista med floristen, livebandet, bröllopstårtan samt cateringen. Ska hämta nyckeln till lokalen idag så att vi kan ställ ordning borden och kolla den slutgiltiga bordsplaceringen.

Men OJ vad roligt det är!! :)

• Cookie27

Jag är förresten lite nojjig över att bli sjuk men det är för att jag har lite lite ont i halsen. Men det blir att åka till apoteket idag och hitta lite av varje att ta för att inte bli sjuk!

• Cookie27

Hej!! Grattis alla fruar! Här kommer en till fru =)
    Vi hade en helt underbar dag med jättefint väder, vacker vigsel, god mat, trevlig underhållning och underbara vänner och familjer!

Har lagt upp 4 bilder i galleriet så får ni en litet första titt på hur det såg ut. Jag kände mig finast i världen =)

Lycka till alla ni som har ert underbara kvar. På onsdag bär det av på äventyr till Bali för oss!

//Karin

• Cookie27

Det bästa var stämningen på bröllopet & det sämsta var att det gick alldelles för fort!!

Sak lägga upp lite fler bilder. Hittills har jag bara bilder från min digitalkamera.

• Cookie27

Vi häftade ihop våra. Det funkade jättebra =) Orkade inte hålla på och knyta.

Svar på tråden September 2009 del. 5