Inlägg från: thildamy |Visa alla inlägg
  • thildamy

September 2009 del. 5

ååå 80 mil bort från sundsvall upp el. ner?
    jag bor i sunsvall men flyttade 86 mil för att bosätta mig här uppifrån

jag ska hämta ut min klänning på tisag fick sy in den vid brösten (under armhålan.. 8 cm på bägge sidor ..inte kul.. vars försvinner innehållet

Ellani skrev 2009-08-16 12:07:52 följande:
    Cookie, fina ringar! Vi har likadana skor ser jag Vi kommer ha vigselringar i vitguld, jag en enstens och maken en som är hälften så smal som förlovningsringen (våra är i rött guld). Ska hämta dem nästa vecka och lämna in förlovnings för tillfixning! Vi åker på "bröllopsresa" onsdagen efter bröllopet, den 9e till Grekland- Thassos, men vi tar med våra föräldrar så vi får lite barnvakt till vår dotter som är 10 månader Vi bor i samma stad som mina föräldrar men min m2b är från Sundsvall 80 mil bort så svärisarna träffar sällan varandra. Kommer bli super!Men tänk, om 3 veckor är vi gifta, känns tokigt spännande Ska lägga in min klänning idag, över brösten & lägga upp den... Inte kul... Men men...
  • thildamy
    MyochErlend skrev 2009-08-16 12:20:12 följande:
    Ja vi ska dansa vals :)men vi ska ha danser som går i 6/8 takt...så du kan också dansa en lååååååååååååångsam tryckare om man vill det :)Vi ska ha 4 valser med liveband :)angel
    NAtural woman
    Kissed by a rose CrazyTror det blir bra :)
    angel är det med leona lewis?
    crazy aerosmith?
  • thildamy
    Ellani skrev 2009-08-16 13:41:25 följande:
    Jag fick han ner till Borås KOmmer med få syn in en del, trots PUSH PUSH BH Mina tuttar har ammats bort... Känns sådär, de var ju inte direkt något att skryta med innan
    SOM FÖR MIG DÅ...har pusch up balconett men ammat bort dom på 2 ungar första 13månader andra 6 månader och sen massa viktras och då *poff* försvann dom
  • thildamy

åå vad mysigt det lät... i min smak helt enkelt!!!

StillÅ skrev 2009-08-16 21:35:15 följande:
    Idag blev jag tagen på möhippa. Trodde att de skulle kommit igår eftersom min syster kom hem från Stockholm. Men i morse kl. 09.00 dunkade det på dörren!!! Vi åkte till ett SPA som ligger ute i skogen och som var helt ljuvligt!! En lugn och skön möhippa just i min smak. Jag hade aldrig orkat med en festhippa och så är det så många som ammar eller är med barn. Kolla in www.skogsrospa.se !!En som är jättenöjd med sin hippa!!Annars känner jag mig lite lagom stressad inför bröllopet. Kyrkobladen är väl det som är det största att fixa, och musiken till festen. Sedan är det massa småsaker, men mågna bäckar blir ju till MASSOR!!! Jag är nog stressad ändå. Men det ska nog ordna sig...
  • thildamy

jag kör utan strumpor...
    skulle i annat fall ha valt solbruna srumpor el. stayups

Ellani skrev 2009-08-16 21:29:02 följande:
    Vad ska ni ha för färg på era strumpor, jag tycker vitt ser så blekt o onaturligt ut. Ska nog ta o köpa mig ett par i "solbrun" eller något annat fyndigt namn Eller är det så att man "ska" ha vita, som en del vill hävda?
  • thildamy

Tindre vill du vara med på listan ????

• thildamy

NEDRÄKNINGEN FORTSÄTTER
    5 sept ~ 18 dagar kvar
    cookie 27
    sjuttiosexan
    noodi
    TesshjärtaFred
    CaSan
    miamedknuff
    september2009bröllop
    Ellani
    Still Å
    Bellrik
    me and my
    Prinsessa K

9 sept ~22dagar kvar
    thildamy
    minihopp
    MaLevi
    yasmineback (Las Vegas)
    2009NewYork (New york)
    Frittan (New York)
    NuevaYorke090909 (New York)

12 sept ~25 dagar kvar
    MyochErlend
    gosbruden
    ElinDLB
    Sanniis
    Galotti

19 sept ~32 dagar kvar
    Igia
    Rebellen75
    Arwent
    Mirfak
    stl48
    tösabita
    trallandejänta
    fiaojonny
    kennethsdotter
    katarina1984
    baybee80

26 sept ~39dagar kvar
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious
    emertin

• thildamy
    Tindre skrev 2009-08-18 14:22:32 följande:
    Jag vet inte riktigt om jag kvalar in att vara med på listan, jag är ju inte inloggad så ofta. Men jag är en av alla de brudar som blir fru den 19:e, så det är klart att jag är med om jag får!Vi är ganska "i fas" men jag går ändå omkring med fjärilar i magen nästan hela tiden... Vit skorta ska inhandlas idag och så ska vi prova vin för att se vilket som passar bäst till huvudrätten. Vi är båda födda utan tummar när det gäller vinprovning så vi får hoppas på lite kunnig personal på systemet. Kul kul!
    det är väl klart du ska vara med på listan du är ju september brud!!!

det där med vin är svårt..
    vi hade först tänkt köpa via tyskland vitt och rött JP chanet men vi tog istället
    rött vin ..
    J.P. Chenet Cabernet-Syrah (nr 12808)
    Doft Ungdomlig, bärig doft med inslag av blåbär, smörkola och lakrits.

Smak Ungdomlig, bärig smak med inslag av blåbär, slånbär, smörkola och lakrits.
    det är gott och lätt druket jag gillar det bäst när det stått en stund i glaset

vitt tog vi en ny bag in box som kommit in som e super duper god

Talus Collection Chardonnay 2008 (nr 6271)
    Doft Ungdomlig, fruktig doft med inslag av fat, päron, grön banan och vanilj.

Smak Torr, ungdomlig, fruktig smak med inslag av fat, päron, grön banan och vanilj.

Hoppas ni hittar något som passar er!
  • thildamy

jag sitter här med lite inre panik....... varit sjuk nu till o från migrän och influensa och sen jobbat som en tok...

jag har inte fixat några blommor
    har inte gjort barnens festprogram
    inte fixat någon transport åt oss
    inte heller har jag hunnit köpa mig en klännning till dagen efter

och tårtställning varför ska det vara såååå dyrt!!!
    vars kan man hitta en billigt letat som en tok.., men det verkar inte vara någon som vill sälja sin beg. tårtställning...

• thildamy

jo klänningen Tess e för att vi ska ha brunch och presentöppning dagen efter och vill ju inte kuta om kring i brudklänning då med och har inte någon gammal trasa hemma.. men få nog ta och lägga i en högre växel och dra ut på stan...

barnfestprogrammet har jag klart på datorn deyt svåraste tycker många.. men jag tar mig inte för att skriva ut det , och pysslet med att vända sida så allt blir rätt väg,

ska ta och ta en runda på stan nu på torsdag och försöka avverka

Svar på tråden September 2009 del. 5